BREAKING ! Tweede Kamer is om: er komt een algeheel vuurwerkverbod in Nederland

Ik ben blij dat ik geen agent ben; ik ben bang dat het tuig vanaf kerst al met brandbommen gaat gooien naar de politie. Daarbij vele autobranden en gesloopte bushokjes. Door 200 grammers en dikke shells.
De media sprak afgelopen jaarwisselingen over oorlog. Ik vrees dat het ergste nog moet komen....
Ik ben ook blij voor jou.😝

Heb het allemaal een beetje laten bezinken. Ik was eerder thuis als de chef en die had zoiets van 'al aan het bier? Ik snap het, heb het gehoord'.

Ik voel me zo genaaid.
Door de politiek, het 'klimaat' en die tyfuslijers die gewoon weer lekker gaan rellen met oud en nieuw.

De illegale teringzooi die mijn hobby en 'avondje' hebben verneukt gaat gewoon door en ik? Brave huisvader die elke dag de wekker zet om 0530 staat na alles meegemaakt te hebben in zn 52 jarige leven met zn vrouw om 00.00 naar een sterretje te kijken?

Ongegeneerd de tyfus voor alles wat tegen onze cultuur en tradities is. Of je nou zwart paars wit of geel bent gewoon kapotvallen.

Als de deugkneuzen het willen kunnen ze het krijgen.
Thanks Kerel. Hoef ik niks meer aan toe te voegen. Precies dit.

Politiek wordt steeds doorzichtiger, en onbetrouwbaarder. Als er zelfs naar de betrouwbare cijfers niet wordt geluisterd is er ergens iets goed mis.
En blijkbaar gebeurd dat dus ook met andere zaken waar wij als vuurwerkliefhebbers dan weer minder tot niks vanaf weten. De emotie regeert en de politiek vaart daar maar wat op mee. Dat is triest en gevaarlijk en verklaart ook het toenemende wantrouwen in de politiek.

En blijkbaar gebeurd dat dus ook met andere zaken waar wij als vuurwerkliefhebbers dan weer minder tot niks vanaf weten. De emotie regeert en de politiek vaart daar maar wat op mee. Dat is triest en gevaarlijk en verklaart ook het toenemende wantrouwen in de politiek.
Dat is precies wat ik vanmiddag aan iemand schreef;

"Maar wat mij vooral zorgen baart, is dat als ze zo aantoonbaar wanbeleid / symboolpolitiek voeren obv desinformatie, op welke (belangrijkere) zaken doen ze dat dan nog meer? Ik ben opgevoed met het idee dat eerlijk het langst duurt, de waarheid altijd aan het licht komt en dat recht zal zegevieren. Dat loopt hiermee wel een zoveelste deuk op.
Op dit onderwerp weet ik (meer dan) genoeg om te zien/weten, dat wat er gebeurt echt kant noch wal raakt en pertinent niet deugt.
Dus nogmaals, waarmee flikt men dit nog meer? (Sowieso in de gezondheidszorg, das er nog 1 waar ik meer "in" zit.)

Ik vind dat allemaal nog veel onthutsender dan dat hele vuurwerkverbod, hoe erg ik daar ook van baal."

Let op..krijg je een uitloopjaar heb je windkracht 10.
Alle jaren daarna perfect stookweer😪
Ik zie het al weer helemaal gebeuren.

Maar een verbod betekent gewoon veel meer dan alleen oud en nieuw.
De hele aanloop er naar toe is weg...
Kerst vind ik geweldig,maar mede omdat oud en nieuw daarna komt.
De decembermaand is gewoon niet meer zoals het was,ook deels omdat zwarte Piet verbannen is..
Door het jaar heen de collectie bij elkaar zoeken,youtube compilaties kijken,het vwc forum...straks allemaal weg.
En waarom? De rellen en overlast gaan nog jaren door...

In onze omgeving.. Den Haag Delft Leidschendam en Voorburg hebben we na oudjaar nog steeds wekelijks( misschien zelfs dagelijks) last van autobranden scooterbranden en explosies.

En het zal dus alleen maar erger en erger worden.

Ik zal overigens bij nieuwe verkiezingen niet meer stemmen. Op alles wat ik belangrijk vind gebeurd er geen fuck.

Kut boys, zwaar kut!!🥹
De linkse ratten hebben het voor mekaar gekregen.
Weg traditie, weg beleving. Een leegte blijft over.

Van mij mag de teringzooi uitbreken de 31ste en wel in die mate dat de sluwe linkse media er niet omheen kan.
Denk dat er wel een paar van hier bij zitten die nu denken; Draag mijn steentje wel bij aan project X.
Heb geen medelijden met de haters.

December zal nooit meer hetzelfde zijn ! Ik kan mij helaas niks meer permitteren, anders ging ik gewoon volop stoken ! Hoop dat heel veel dat zullen doen.
Ze zullen de straffen op vuurwerk wel extreem omhoog gaan gooien.

"Rookverbod was ook wennen" is wat ik veel lees op de nieuws websites. Is roken verboden? Kan je dat niet meer halen? Ik word echt gillend gek hier... Wat een vergelijking.

Ergens wist ik net zoals vele anderen hier dat we ooit de lul zouden zijn. Ondanks dat ik het voelde aankomen voelt het voor mij toch alsof mijn hobby plots word ontnomen. Ik ben er echt kapot van..

Lijstjes maken, vuurwerk bestellen, nog meer bestellen, routeplan, ophalen... ach ik kap er ook mee, het is allemaal verleden tijd. Ik ben goed chagrijnig. En dat allemaal omdat er een stel droeftoeters zich niet kunnen gedragen met alcohol op. Het is zo fucking oneerlijk...

Nooit meer stressen over het weer..
Je kan er ook donder op zeggen dat het 31 december perfect stookweer zal zijn..

December zal nooit meer hetzelfde zijn ! Ik kan mij helaas niks meer permitteren, anders ging ik gewoon volop stoken ! Hoop dat heel veel dat zullen doen.
Ze zullen de straffen op vuurwerk wel extreem omhoog gaan gooien.
Inderdaad, december zal nooit meer hetzelfde zijn.. het besef komt wel even binnen moet ik zeggen. Uren en uren in voorbereiding, alle maanden/filmpjes/folders/winkelbezoekjes verder.. in een klap anders/verdwenen..

Weet je wat nou het gekke is aan die linkse gekken, dat ze volop oorlog proberen te propaganderen, waar duizenden, duizenden doden vallen (inclusief wapenhandel/tanks/vliegtuigen).
Maar vuurwerk moet verboden worden, want we staan voor “onze hulpverleners”, ik probeer het zeker niet te bagataliseren, maar
militairen zijn in zekere zin ook “hulpverleners” dat zou dan niet uitmaken? Want wij moeten strijdbaar zijn en niet opgeven. Bijzonder volk dat linkse spul.

Schitterend hoe iedereen hier afgeeft op mensen die zich misdragen met illegaal vuurwerk en zelf in de volgende zin aangeven een verbod te gaan negeren en burgerlijk ongehoorzaam te gaan zijn. Hypocrisie ten top.
Anton2610 mag hier graag provoceren. Uit z’n Posts maak ik niet echt op dat hij begaan is met onze traditie..

Inderdaad, december zal nooit meer hetzelfde zijn.. het besef komt wel even binnen moet ik zeggen. Uren en uren in voorbereiding, alle maanden/filmpjes/folders/winkelbezoekjes verder.. in een klap anders/verdwenen..
Er zijn 2 opties. Je accepteert dat het allemaal voorbij is en gaat verder met je leven zonder vuurwerk. Of voor het lontgevoel wat Cat 1. Ongetwijfeld zal je daarmee ook je geluk vinden, vuurwerk blijft een hobby/bijzaak. Of je neemt een risico en gaat verder met je hobby maar dan illegaal. Nu het nog kan naar België, aan het einde van het jaar wellicht DE. Leef er naar toe en maak er mooie tripjes van. Geniet van de extra spanning en regel wat opslagadressen. Eventueel naar Frankrijk, Polen of Tsjechie, zeker bij een verbod in DE/BE en stel een mooie collectie samen en ga gewoon los met Oud & Nieuw. Aan jou de keus Q12307.

Schitterend hoe iedereen hier afgeeft op mensen die zich misdragen met illegaal vuurwerk en zelf in de volgende zin aangeven een verbod te gaan negeren en burgerlijk ongehoorzaam te gaan zijn. Hypocrisie ten top.
Duuuuh jij bent echt vreemd

Met dank aan alle tokkies die zich jarenlang misdragen hebben met vroegtijdig afsteken van achterlijk zwaar vuurwerk en/of aanvallen van hulpverleners met oud en nieuw etc.

Verhuftering in NL is een groot probleem.

Dat geloof je toch niet. Je gelooft toch niet dat dat de reden is. De reden is dat mensen ouder en ouder worden. COnservatiever en intoleranter. Intolerantie tegen van alles en nog wat. En zwart wit denken (polarisatie). Ze hebben gewoon een hekel aan die harde geluiden en zijn vaak te seniel om te herinneren dat ze ooit ook jong waren. De redenen worden er met de haren bij gesleept. Bovendien is aangetoond dat veel verhalen over verwondingen door vuurwerk door de politie zijn verzonnen. Er is onderzoek naar gedaan. Klopte niks van het verhaal.

Gelatenheid, dat is wat ik nu voel. Ik probeer erin te berusten, zo goed en zo kwaad als dat kan.

Het voelt alsof de overheid, die er voor de burger, en dus ook voor mij zou moeten zijn, mij finaal in de steek heeft gelaten. Waar gaat het heen met dit land? Ik voel me steeds meer vreemdeling in eigen land. We zijn in de kou gezet alsof we elk jaar deelnamen aan criminele activiteiten. En dat alles op basis van leugens, eigengewin, framing en valse berichtgeving. Dit voelt alsof mij als persoon onrecht aangedaan wordt. En onrecht kan ik heel slecht tegen. Misschien doet dat nog wel meer pijn dan het besef dat ik misschien wel nooit meer legaal een lontje aan mag steken.

Hoe gaat de jaarwisseling er in het vervolg uitzien? Net zoals de meesten verwacht ik meer onrust, gewonden en schade. Ach, laat ik daar maar geen mening over hebben, dat is nog wel het beste…

Hoe verder, ik weet het niet. We zien wel. Komt tijd, komt raad. Iets in mij weigert om me er bij neer te leggen, het gevoel dat velen ongetwijfeld ook hebben. Maar of dat verstandig is? Mijn huis, mijn werk, mijn verdere leven wil ik niet kwijtraken door een lontje. Voorlopig blijft het dus een strijd tussen gevoel, emotie en verstand.

Ik ben blij dat ik geen agent ben; ik ben bang dat het tuig vanaf kerst al met brandbommen gaat gooien naar de politie. Daarbij vele autobranden en gesloopte bushokjes. Door 200 grammers en dikke shells.
De media sprak afgelopen jaarwisselingen over oorlog. Ik vrees dat het ergste nog moet komen....
Hoe erg ook, dat tuig is ergens wel de hoop. Namelijk als het na het verbod nog veel erger wordt. Dat echt de pleuris uitbreekt. Ik gun het niemand, ook politie niet, maar als een verbod volstrekt averechts werkt dan kan men nog op de schreden terug keren. Maar meestal is het devies: meer en zwaarder straffen, dan nog meer en nog meer en het werkt NOOIT.

• Like
Waarderingen: BENZ
Back
Bovenaan