Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Geen uitloopjaar hoor, gaat gewoon dit jaar in!Realistisch gezien zat her er wel in. Maar nog realistischer is dit gaan mensen niet pikken met het verbod. De mensen zijn al grillig op de overheid en hebben simpelweg geen vertrouwen in ze.
Ik hoop zelf ook op een uitloopjaar maar verwacht zeker heel veel ongeregeldheden tijdens de jaarwisseling. Hoop voor de politie dat ze mankracht genoeg hebben anders kunnen ze net zo goed kaarten op het bureau, succes politie heb het te doen met jullie. Weer een traditie om zeep door klootviolen en let op jaarwisseling word niet veiliger maar nog erger aan problemen. Het verbod zou geen handige zet zijn geweest zou blijken. Maar het zat eraan te komen.
"Ook moet het voor verenigingen mogelijk blijven om lokaal vuurwerk af te steken".
Wat wordt hiermee bedoeld? Dat je met een groepje liefhebbers een vereniging kan oprichten en dan met alle leden op 31 december alsnog vuurwerk mag afsteken op een besloten terrein? Of bedoelen ze daarmee een potje of 2 bij de lokale voetbalvereniging na promotie naar een hogere klasse?
Dat denk ik zelf ook om eerlijk te zijnGeen uitloopjaar hoor, gaat gewoon dit jaar in!
Gok dat ze gaan voor vereniging voor een klein showtjes. Beetje het systeem uit Duitsland waarin je certificaat kan halen voor F3
Wel wordt er door de partijen -op voorstel van ChristenUnie- gewerkt aan meer mogelijkheden voor lokale vuurwerkshows. Burgemeesters zouden buurtverenigingen dan een vergunning kunnen geven. Mogelijk duurt het nog wel tot 2026 dat dit van kracht kan worden: als die bepaling wettelijk niet goed wordt vastgelegd, is de vrees, gaan vuurwerkenthousiasten hun eigen vereniging starten om toch te kunnen afsteken. Dat is ook weer niet de bedoeling, aldus Haagse bronnen.
31 december wordt voortaan de dag van de burgelijke ongehoorzaamheid met o.a. een landelijk vuurwerkprotest..
TIP, carbid knalt goed.. ook in de straat. (geen melkbus gebruiken)
al langer zag hij dit aankomen. het accepteren? je denkt dat als IL&T al bezig is met een verbod, dat je dan iets in de melk te brokkelen hebt? het is al jaren overeind houden van een omvallende traditie, het is een wonder dat de branche dit zo lang heeft tegen weten te houden.Haha, besef je niet dat al die compromissen al sinds 2015 bezig zijn? Het accepteren van 18:00 ipv 10:00 , babypijltjes uit de handel halen om maar hun eigen handeltje te redden. Het vechten voor het feit dat dat spul gewoon veilig is was niet belangrijk. Al meer dan 10 jaar!
Ik ga ook gewoon lekker door. Laat me niet door de randstad opleggen wat ik wel en niet mag hebben als hobby, en ik ben prima in staat om te bepalen of ik mijn omgeving tot last ben of niet. Waar ik woon is er sws weinig animo voor een totaalverbod vermoed ik. Eerst maar eens kijken wat voor leuks ze in Duitsland hebben, en als er in de toekomst vuurwerkverenigingen komen, sluit ik me daar ook mooi bij aan
Zeker haha! Maar dit keer kijk ik wel verder dan de Lidl denk ik. Zag in enkele compilaties al wat mooie argento en riakeo spullen voorbijkomen...Gezien de naam BlackIce is Duitsland al vaker bekeken![]()
Ja precies, dus je moet je officieel gaan aansluiten bij een buurtvereniging met waarschijnlijk certificaten. Ze hebben momenteel zeker niet genoeg pyrotechnicussen om alle dorpen en steden van een show te voorzien
Allemaal de schuld van links toch??
Zo zie je maar weer van links tot rechts het zijn allemaal onbetrouwbare honden. Ik heb er geen goed woord voor over. Ik laat het hierbij want als ik nu schrijf wat ik denk levert dan een permanente ban op.