GroenLinks/PvdA en Partij voor de Dieren proberen opnieuw vuurwerk wettelijk te verbieden

Het geld is opgehaald om de lobbyist te kunnen betalen. Het geld steken we dus ook daar in. Overigens ben je zo €30K kwijt aan een advertentie in een grote krkrant.
Met een groot vraagteken, wat daar daadwerkelijk het effect van zal zijn.

In het andere nieuwsbericht kwam al ter sprake dat een landelijk verbod er niet voor zal zorgen dat er niet gehandeld wordt in illegaal vuurwerk

Dit heeft gewoon helemaal niets met elkaar te maken, de handel in zwaar illegaal vuurwerk via Telegram gaat gewoon door, met of zonder vuurwerkverbod. Alsof ze de illegale handel via Telegram ineens wel kunnen aanpakken met een vuurwerkverbod. Een vuurwerkverbod zal daar helemaal niets aan veranderen maar het anti vuurwerkkamp probeert zo stemming te maken.

HVLV is geen eenmansonderneming, maar een stichting bestaande uit nu z'n 20 vrijwilligers die zich in hun vrije tijd dag en nacht inzetten voor onze traditie.

De post dat we nu geld hebben en maar even wat in de krant zouden moeten plaatsen hebben we ook gezien.

Het geld is opgehaald om de lobbyist te kunnen betalen. Het geld steken we dus ook daar in. Overigens ben je zo €30K kwijt aan een advertentie in een grote krant.

Dat advertenties een dure grap zijn, kwam 1-2 jaar geleden reeds ter sprake in een andere discussie op dit forum. Daarom dacht ik ook bij mijzelf van, dat dat geen haalbare optie is, vooral omdat zo'n advertentie herhaald moet worden om het gewenste publiek te bereiken. Dat budget zou wellicht niet bij elkaar gekregen kunnen worden middels donaties.

Wat mij opvalt is dat (kleinere) winkeliers/dealers over het algemeen stil lijken te zijn, terwijl zij (in het verleden) toch forse investeringen hebben gedaan en de verkoop ook wel wat oplevert aan het eind van elk jaar.

Wat betreft goedkoop adverteren:
Ik vond het logo van "Vuurwerktraditie" heel mooi en pakkend. Het riep bij velen vast een bepaalde emotie op. Ik denk dat die naam en logo op stickers die overal en nergens op straat (lantaarnpalen, bushokjes) en auto's te vinden zijn, een groot publiek zouden bereiken en de daarbij benodigde emotie zouden oproepen tegen relatief lage kosten.

Wat betreft goedkoop adverteren:
Ik vond het logo van "Vuurwerktraditie" heel mooi en pakkend. Het riep bij velen vast een bepaalde emotie op. Ik denk dat die naam en logo op stickers die overal en nergens op straat (lantaarnpalen, bushokjes) en auto's te vinden zijn, een groot publiek zouden bereiken en de daarbij benodigde emotie zouden oproepen tegen relatief lage kosten.
Eens met je eerste deel, maar bovenstaande is al eens ludiek geprobeerd met munststickers. Echter, als je echt een groot publiek wilt bereiken, wordt dat best een logistieke uitdaging.

Daarnaast, het roept m.i. vooral positieve emotie op bij voorstanders. Bij anti's en neutrale mensen niet. Ik zie al zat stickers om me heen en heb nog nooit de behoefte gehad om daardoor een QR code te scannen of website te bezoeken. Integendeel. De emotie zit dan vaak meer in de richting van: Welke nozem vond het nou weer nodig om hier stickers/posters/graffiti/etc neer te plempen?

Zoals de kaarten nu op tafel liggen hebben we 100 zetels van de 150 zetels die in eerste instantie tegen een verbod zijn.Tot nu toe tegen een verbod. Pvv 37, Vvd 24, Nsc 20, Bbb 7, Sp 5, Fvd 3, Denk 3, en Ja21 1 zetel.

Dit betekend dat alleen de Vvd met 24 zetels niet kan zorgen voor een meerderheid voor een verbod. In mijn ogen wil de partij ook niet DE partij zijn die links helpt, en die een traditie helpt afschaffen. Zouden ze dit wel doen, zijn er nog steeds 76 zetels tegen een verbod.

Als Nsc alleen voor een verbod stemt is er nog niks aan de hand. Dan zijn er nog 80 zetels tegen een verbod.
Zelfs al zou Nsc voor een verbod stemmen en ook de Sp dan zit je op 75 zetels voor 75 tegen. Dan zal waarschijnlijk een hoofdelijke stemming gevraagd worden.

Voor een echte meerderheid zou de Vvd met Ncs samen voor een verbod moeten stemmen, of De Vvd samen met SP of Denk of beide.
Nsc kan alleen zorgen voor een meerderheid met Sp en Denk samen.

Waar ik benieuwd naar ben is wat er in de achterkamertjes bij Vvd en Nsc wordt besproken. Waar ik bang voor ben is dat als Nsc zegt van we gaan voor een verbod stemmen dat Vvd zegt we doen mee, of andersom. Dam kunnen ze beiden zeggen ja maar hun ook...

Zoals de kaarten nu op tafel liggen hebben we 100 zetels van de 150 zetels die in eerste instantie tegen een verbod zijn.Tot nu toe tegen een verbod. Pvv 37, Vvd 24, Nsc 20, Bbb 7, Sp 5, Fvd 3, Denk 3, en Ja21 1 zetel.

Dit betekend dat alleen de Vvd met 24 zetels niet kan zorgen voor een meerderheid voor een verbod. In mijn ogen wil de partij ook niet DE partij zijn die links helpt, en die een traditie helpt afschaffen. Zouden ze dit wel doen, zijn er nog steeds 76 zetels tegen een verbod.

Als Nsc alleen voor een verbod stemt is er nog niks aan de hand. Dan zijn er nog 80 zetels tegen een verbod.
Zelfs al zou Nsc voor een verbod stemmen en ook de Sp dan zit je op 75 zetels voor 75 tegen. Dan zal waarschijnlijk een hoofdelijke stemming gevraagd worden.

Voor een echte meerderheid zou de Vvd met Ncs samen voor een verbod moeten stemmen, of De Vvd samen met SP of Denk of beide.

Waar ik benieuwd naar ben is wat er in de achterkamertjes bij Vvd en Nsc wordt besproken. Waar ik bang voor ben is dat als Nsc zegt van we gaan voor een verbod stemmen dat Vvd zegt we doen mee, of andersom. Dam kunnen ze beiden zeggen ja maar hun ook...
Riep ik vorige week al dat de vvd alleen niet voor een verbod kan zorgen. Alleen wat ik wegliet is het mogelijke hoofdelijke stemmen(geen idee hoe er gestemd word) maar inderdaad zonder vvd is het 76 zetels wat rest.

Maar goed 24 maart schijnt er een voortzetting te zijn ervan en dan hoop ik dat er is wat meer duidelijk word. Want dit is gewoon zuur aan het worden dit gedoe.

Waar ik benieuwd naar ben en dat is wat vd Plas heeft gezegd: In het hoofdlijnenakkoord zou staan dat ze tijdens deze regeringsperiode geen nationale regelgeving boven de europese zouden instellen. Daar zou dit volgens haar hier ook onder vallen. Vd Plas zei aan het begin van het jaar dat ze de andere regeringspartijen hier aan ging houden wbt een mogelijk vuurwerkverbod.

Ik heb haar hier echter niet weer over gehoord. Aangezien het kabinet het oordeel aan de kamer heeft gelaten, lijkt het me dus dat vd Plas hier te optimistisch over was.

Waar ik benieuwd naar ben en dat is wat vd Plas heeft gezegd: In het hoofdlijnenakkoord zou staan dat ze tijdens deze regeringsperiode geen nationale regelgeving boven de europese zouden instellen. Daar zou dit volgens haar hier ook onder vallen. Vd Plas zei aan het begin van het jaar dat ze de andere regeringspartijen hier aan ging houden wbt een mogelijk vuurwerkverbod.

Ik heb haar hier echter niet weer over gehoord. Aangezien het kabinet het oordeel aan de kamer heeft gelaten, lijkt het me dus dat vd Plas hier te optimistisch over was.
Dat kan ook betekenen dat de coalitiepartijen dus tegen gaan stemmen als erover gestemd gaat worden.

Kaarten tegen de borst. Het debat kent nog een slotstuk waarbij, voor de stemming, de kaarten van de borst gaan. Recente debat was het voorspel, de echte seks komt half maart pas op tafel. Je kan je zaad, euh munitie, beter sparen voor hét moment zeg maar..

Wat ik wel weet dat gezegd is dat mocht deze wetgeving niet doorgaan, het kabinet zelf niet komt met een verbod. Daarom laten ze het oordeel kamer, de voorstanders voor een verbod hadden maar 45 stemmen voor maar na de draai van het Cda 50 stemmen voor een verbod. Dus de indieners zijn opzoek naar 26 stemmen, en dan hebben ze t voor elkaar. Mocht dit kabinet op 1 of andere manier klappen door de Pvv is het sowieso gebeurd met de traditie. Cda is groot aan t worden, met de Pvv wil dan niemand meer regeren, Ncs houdt 5 zetels over. Dan krijg je weer kabinetten met Vvd Cda Pvda/Gl combi. Dan is t over.

Wat ik wel weet dat gezegd is dat mocht deze wetgeving niet doorgaan, het kabinet zelf niet komt met een verbod. Daarom laten ze het oordeel kamer, de voorstanders voor een verbod hadden maar 45 stemmen voor maar na de draai van het Cda 50 stemmen voor een verbod. Dus de indieners zijn opzoek naar 26 stemmen, en dan hebben ze t voor elkaar. Mocht dit kabinet op 1 of andere manier klappen door de Pvv is het sowieso gebeurd met de traditie. Cda is groot aan t worden, met de Pvv wil dan niemand meer regeren, Ncs houdt 5 zetels over. Dan krijg je weer kabinetten met Vvd Cda Pvda/Gl combi. Dan is t over.
Het laatste wat jij daar zegt zou super slecht nieuws zijn idd.
Niet te min VVD heeft lang genoeg op het pluche gezeten dus niet op stemmen dus

Ik denk dat PVV weleens veel groter kan gaan worden dan wij denken. Veel VVD stemmers (die altijd anti Geert waren) in mijn omgeving willen nu maximaal PVV stemmen ivm alle vluchtelingen die overal maar gestationeerd worden. Niet dat PVV daar wat aan kan veranderen maar die hebben er nog een uitgesproken mening over.

Hoezo nog stemmen?Democratie mijn reet, iedereen wou Wilders. Vervolgens is het de grootste partij maar vooralsnog heeft die niks te vertellen

Oh, je wil ook al een dictatuur en dan op basis van 20% van de stemmen? Dan is het een democratie van de minderheid. "Iedereen" is natuurlijk schromelijk overdreven, of je moet het willen spelen zoals in (Wit-)Rusland. Eigenlijk wel hè...

Laatst bewerkt:
Er hebben 1% minder stemgerechtigden níet gestemd dan er wél op Wilders gestemd hebben... 23,49% PVV en 22,25% niet gestemd. Dus zeker viervijfde van de mensen wilde Wilders níet als dictator. Leve democratie!

Back
Bovenaan