Fallas 2025 wie gaan er?

Zeker. In Spanje verandert het assortiment niet of nauwelijks. Prijzen helaas wel, zal dit jaar wel weer iets duurder zijn verwacht ik

Dan heb je nog el fallero en la petarderia, ook nog winkels van hermanos caballer en gironina en natuurlijk de winkel bij xativa
Zin aan!

Kwam na even speuren op deze website, www.pirofoc.com

Kwam na rondje speuren o.a deze folder tegen, dit wat je kan verwachten qua aanbod? (actueel)?

-Vuurwerkmattie-
Bekijk bijlage 1808365Bekijk bijlage 1808366Bekijk bijlage 1808367Bekijk bijlage 1808368

Heb de wens om 15 t/m 19e te gaan samen met m'n broer. Ben ik inmiddels te laat met boeken of is het nog wel te doen? Ik begrijp dat veel hotels/bnb's inmiddels vol zijn en de overige plekken wat duurder zijn, maar als de vlucht + slaap plek rond de 1500 euro +/- voor 2 personen te regelen valt dan wil ik er toch nog voor gaan. En dan het liefst zo dicht mogelijk op het vuur, rondom Ruzafa.

Ben ook benieuwd hoe het zit met vervoer vanaf het vliegveld. Zijn de taxi's een beetje betaalbaar? Ik las namelijk dat het metro systeem nogal verwarrend is in Valencia.

Ps; eerste keer weer op dit forum sinds 2009. Goed om te zien dat het hier nog steeds leeft!
Wij hebben inderdaad ook een Airbnb in de wij Ruzafa.. vorige week stonden er nog wat leuke appartementjes in ook voor 2 personen in dezelfde straat. Av. de Peris i Valero

Heb de wens om 15 t/m 19e te gaan samen met m'n broer. Ben ik inmiddels te laat met boeken of is het nog wel te doen? Ik begrijp dat veel hotels/bnb's inmiddels vol zijn en de overige plekken wat duurder zijn, maar als de vlucht + slaap plek rond de 1500 euro +/- voor 2 personen te regelen valt dan wil ik er toch nog voor gaan. En dan het liefst zo dicht mogelijk op het vuur, rondom Ruzafa.

Ben ook benieuwd hoe het zit met vervoer vanaf het vliegveld. Zijn de taxi's een beetje betaalbaar? Ik las namelijk dat het metro systeem nogal verwarrend is in Valencia.

Ps; eerste keer weer op dit forum sinds 2009. Goed om te zien dat het hier nog steeds leeft!

Fallas 2025 komt snel dichterbij en veel info druppelt langzaam aan binnen. Iedereen kijkt alweer uit naar het straat programma van dit jaar, helaas is daar tot nu toe weinig over bekend. Wat wel bekend is, is dat Pyrofreaks Katwijk weer een enorme show gaan schieten in Mislata, naar het schijnt nog dikker dan in 2023. Er is voor deze show ook een optie om geld te doneren, gelukkig hebben heel wat liefhebbers dit al gedaan maar daar kan zeker nog meer bij. Laten we er met zn allen voor zorgen dat deze show nog dikker wordt en 2023 laar verbleken. Doneren kan via onderstaande link:

Fallas 2025 komt snel dichterbij en veel info druppelt langzaam aan binnen. Iedereen kijkt alweer uit naar het straat programma van dit jaar, helaas is daar tot nu toe weinig over bekend. Wat wel bekend is, is dat Pyrofreaks Katwijk weer een enorme show gaan schieten in Mislata, naar het schijnt nog dikker dan in 2023. Er is voor deze show ook een optie om geld te doneren, gelukkig hebben heel wat liefhebbers dit al gedaan maar daar kan zeker nog meer bij. Laten we er met zn allen voor zorgen dat deze show nog dikker wordt en 2023 laar verbleken. Doneren kan via onderstaande link:

Ja mede pyro's, als je toch gaat kijken als je daar bent, kan je net zo goed mee helpen daar een hele toffe dikke show van te maken! 25 euro en er wordt een onvergetelijke avond voor pyro's georganiseerd.

Je kan het beste saldo op je kaart zetten inplaats van ritten… bij saldo wordt je tegoed verdubbeld. Dus als je 10 euro erop zet krijg je 20 euro reistegoed. Werkt perfect, dan ben je voor 2,50 van het vliegveld in stad!
Hoe kom je aan zo'n kaart, of is dat hetzelfde al een rittenkaart?. We hebben het eerste jaar Metro genomen, maar alle andere keren de taxi (vorig jaar 4 keer een taxirit vanwege een geannuleerde vlucht) omdat ik verhalen hoorde van mensen die gerold waren in de metro.
Viel me vorig jaar vooral op dat de taxi's niet dezelfde tarieven hanteerden. Scheelde bijna 10 euro tussen de diverse ritten. Ik sprak Nederlanders die vanaf het vliegveld naar Les Arts 85 euro af hadden moeten rekenen. Dus wellicht toch maar weer de metro dit jaar.

Hoe kom je aan zo'n kaart, of is dat hetzelfde al een rittenkaart?. We hebben het eerste jaar Metro genomen, maar alle andere keren de taxi (vorig jaar 4 keer een taxirit vanwege een geannuleerde vlucht) omdat ik verhalen hoorde van mensen die gerold waren in de metro.
Viel me vorig jaar vooral op dat de taxi's niet dezelfde tarieven hanteerden. Scheelde bijna 10 euro tussen de diverse ritten. Ik sprak Nederlanders die vanaf het vliegveld naar Les Arts 85 euro af hadden moeten rekenen. Dus wellicht toch maar weer de metro dit jaar.

Ik heb die uit een machine bij een metro station gehaald. Ik zou me vooral niet laten afschrikken door zulke verhalen, reis altijd met de metro in Valencia en heb er nog nooit problemen mee gehad. Idem met de taxi niet, 20 euro van het vliegveld naar de stad en visaversa.

Wij gaan ook altijd met de metro van het vliegveld naar het centrum, kost echt amper wat en is ideaal. Maar ook naar shows die wat verder weg zijn willen we nog wel eens de metro pakken. Echt nog nooit problemen mee gehad.

Metro... Ik snap het nogsteeds niet 🤣 zoek wel een taxi.

Maar 85 euro van vliegveld naar stad lijkt mij wat veel. Meestal tussen de 25 en 30 euro kwijt

€85 😂😂

Als je gewoon de normale taxi’s aanhoud is er niks aan de hand. Plus die zetten altijd de teller aan !

Ik heb die uit een machine bij een metro station gehaald. Ik zou me vooral niet laten afschrikken door zulke verhalen, reis altijd met de metro in Valencia en heb er nog nooit problemen mee gehad. Idem met de taxi niet, 20 euro van het vliegveld naar de stad en visaversa.
Mijn telefoon gerold in maart ‘24. Ze lopen tegen je aan bij het uitstappen. Kwam een hand tekort. Een op m’n portemonnee, een aan de stang om niet om te vallen.

Portemonnee en telefoon in je broekzakken aan de voorkant van je broek in de metro. Een keer een poging tot rollen meegemaakt op het plein na de mascleta toen iedereen door de hekken richting de kooi liep. Het slachtoffer merkte het en had de dader binnen een seconde bij de keel tegen een bloemenstalletje staan. Hij was vrij rustig daarna en bood z'n excuses aan. Let vooral op als je gaat pinnen, bij de automaten spotten ze je en volgen je omdat ze weten dat je net bent wezen pinnen.

€85 😂😂

Als je gewoon de normale taxi’s aanhoud is er niks aan de hand. Plus die zetten altijd de teller aan !
Dat zegt natuurlijk niks. Vorig jaar zijn wij ook opgelicht doordat er aan het einde van de rit ineens ruim 15 euro extra werd weergegeven. Ritje vanaf het vliegveld heeft ons toen bijna 45 euro gekost.

Voor de Metro kan je inderdaad het beste een TuIN kaartje kopen. Deze kan je opwaarderen en kan je delen met meerdere personen.

Back
Bovenaan