GroenLinks/PvdA en Partij voor de Dieren proberen opnieuw vuurwerk wettelijk te verbieden

Net als het 'argument' Het is niet meer van deze tijd... Hoor je ook al een aantal jaar. Als je echt niks meer weet, ga je het op zulke one liners gooien. Net als de' politie bond ' die nu weer een onderzoekje heeft gehouden ( toevallig net voordat er een debat over komt...) Geloof je het zelf nog....

Joost Vullings (oid) op radio net vreest (goeie bewoording, siert hem) dat we afstevenen op een vuurwerkverbod en noemde het een spannende dag 🫣

Laten we proberen positief te blijven. Helaas zoomt social (media) in op de negatieve groep en niet op de liefhebbers. Volgens mij zijn de liefhebbers nog steeds in de meerderheid. Vingers crossed,

Laten we proberen positief te blijven. Helaas zoomt social (media) in op de negatieve groep en niet op de liefhebbers. Volgens mij zijn de liefhebbers nog steeds in de meerderheid. Vingers crossed,
Liefhebbers van vuurwerk zijn echt niet in meerderheid hoor, anders zag je bij elk huis wat de lucht in gaan met oud en nieuw.

Denk dat je bedoelt dat veel mensen het accepteren dat er afgestoken wordt, maar deze groep ligt er niet wakker van als het verboden wordt.

Liefhebbers van vuurwerk zijn echt niet in meerderheid hoor, anders zag je bij elk huis wat de lucht in gaan met oud en nieuw.

Denk dat je bedoelt dat veel mensen het accepteren dat er afgestoken wordt, maar deze groep ligt er niet wakker van als het verboden wordt.
Ik begrijp je bericht enkel zal deze accepterende groep zich ook niet inzetten voor een verbod. Ik blijf liever optimistisch

Joost Vullings (oid) op radio net vreest (goeie bewoording, siert hem) dat we afstevenen op een vuurwerkverbod en noemde het een spannende dag 🫣
Waarom een spannende dag? De jaarwisseling gaat besproken worden, of het verloop daarvan. Het wetsvoorstel voor een vuurwerkverbod gaat pas in februari ergens besproken worden. Maar misschien word vandaag wel duidelijk hoe de partijen er in staan, voor zover dat nog niet duidelijk is.

Als ze er vandaag een motie doorheen drammen, krijg je wel een flink voorproefje hoor. Kan kabinet het alsnog afschieten maar de toon is dan gezet.

Denk dat het illigale circuit al handenwrijvend de periode na de zomervakantie tegemoet ziet. Die gasten gaan echt goud geld verdienen. En eerlijk, ik vind het nog mooi ook. Als het er doorheen komt, zal het dit jaar een jaarwisseling worden om nooit meer te vergeten. Zowel vanuit vuurwerk- and onrustperspectief. Ik betreur de publieke discussie, verdeeldheid en waarschijnlijk negatieve uitkomst. Maar het geeft voor velen wel weer ruimte 'om het eens anders in te gaan steken'.....We gaan het zien. #pakteenbakpopcorn

Ik heb nog steeds hoop dat het VVD een verstandig besluit maakt, vandaag tijdens het debat gaan we horen van Ingrid Michon-Dzerken die tot nu toe erg stil is geweest in het mail contact hoe de vlag erbij de VVD erbij hangt

Mbt tot de traditie denk ik dat dit gewoon het laatste jaar gaat worden, komt het verbod er dit jaar niet dan volgend jaar wel, de hetze tegen vuurwerk is nu zo groot dat het geen jaren plan meer wordt, en valt het kabinet dan ie het sowieso gebeurd

Wat een verschrikkelijk enge mannetjes zitten daar aan tafel zeg 🤮

Dat denk ik dus niet... Ik denk dat het 50/50 is.
Onderstaand citaat vind ik zeer verontrustend

Er zitten veel burgemeesters en andere bestuurders in de VVD-achterban. "En het wordt voor hen steeds lastiger om uit te leggen dat je wel achter de politie staat, maar dat die politiemensen met de jaarwisseling elke keer weer belaagd worden met vuurwerk", zegt politieke verslaggever Ewoud Kieviet.

'Niet alle problemen opgelost'​

Er zijn dus signalen dat er een meerderheid in de Tweede Kamer zit aan te komen. De vraag is nog wel of er vandaag al duidelijkheid komt. Het debat gaat over "de ongeregeldheden tijdens de jaarwisseling".

Nos spreekt al van signalen over een meerderheid die voor een verbod is..

Onderstaand citaat vind ik zeer verontrustend

Er zitten veel burgemeesters en andere bestuurders in de VVD-achterban. "En het wordt voor hen steeds lastiger om uit te leggen dat je wel achter de politie staat, maar dat die politiemensen met de jaarwisseling elke keer weer belaagd worden met vuurwerk", zegt politieke verslaggever Ewoud Kieviet.

'Niet alle problemen opgelost'​

Er zijn dus signalen dat er een meerderheid in de Tweede Kamer zit aan te komen. De vraag is nog wel of er vandaag al duidelijkheid komt. Het debat gaat over "de ongeregeldheden tijdens de jaarwisseling".

Nos spreekt al van signalen over een meerderheid die voor een verbod is..
Vrees ook dat het game over is

Ik vind het eigenlijk niet eens zo negatief dat debat vanmiddag. Voor ons kan dat wel eens positief uitpakken.
Het gaat over de ongeregeldheden met afgelopen oud en nieuw. Dan mogen we toch ook aannemen dat het ook van 'onze' kant wordt duidelijk gemaakt dat een verbod alleen averechts werkt?

Dr werkt maar 1 ding. Zware straffen en handhaving.

Back
Bovenaan