Afdekpapier verwijderen of niet?

Ik laat het meestal zitten. Soms haal ik het er wel af maar ik denk dat het niets uitmaakt of je het weg haalt of laat zitten. Dus zal daar denk ik niet aan liggen.

Is al een topic voor. Algemene tendens daar was:
Mensen met weinig cakes halen het er vanaf, die waarderen de enkele cakes die ze hebben.
Het Hoeft NIET! De uitzetten gassen slaan het plastic of papier al kapot voor de bombette er überhaupt uit is. Je geval was dus een productiefout en niks met het plastic.
Zijn genoeg video's op YouTube ingezoomd op de cake en daar zie je inderdaad dat het papier of plastic gelijk kapot slaat.

Dus, het hoeft niet, maar als je het leuk vindt kan het uiteraard. Eigenlijk is het wel handig om erop te laten ivm.weer.

Plastic haal ik er af, papier nooit. Is ook helemaal niet nodig, er komt zo'n kracht vanaf dat het papier niks lijkt. Dus maak je geen zorgen, kun je er gewoon op laten zitten. Maar ja, sommige vinden het mooier om papier eraf te halen. Gewoon dus doen wat jij zelf wilt.

Ligt aan de weersvoorspelling. Bij droog weer op 31 december haal ik alles er even af. Bij nat weer lekker laten zitten ter bescherming. Toch voelt het er af halen beter voor mijzelf.

Ik haal het los om te controlren of de bombettes op hun plek zitten en de tubes niet zijn beschadigd, wat weer kan resulteren in laag klappende bombettes of een in de tube klappende bombette. Mocht het toch gaan regenen met oud en nieuw, dan doe ik er een laagje huishoud folie omheen.

Haal het er nooit af eigenlijk.Had vorig jaar wel 2 pyromould cakes waar alle afdek kartonnetjes uit kwamen vallen.Maar die heb ik er weer in geslagen en ging alsnog perfect af.:p

Ik vind het altijd leuk om het er af te hallen ( 50/60 cakes ) ziet er ook mooier uit op de foto :bonk: maar of het wat uit maakt denk ik niet

Haal het er niet vanaf, zie er geen meerwaarde in en als het toevallig regent na 00.00 uur dan heb ik een probleem met het showtjuh neer zetten :)

Ik haal het eraf aangezien het een hoop opruimwerk scheelt, zit nadien niet al dat plastic aan de grond vastgeplakt als het vochtig weer is.

Ik laat het er meestal opzitten, tenzij het echt van dat plastic is om de cake in te pakken. Niet echt een reden waarom ik het er niet af haal. Vind het wel iets hebben dat het er doorheen schiet ofzo :p

Ik kan nog een reden bedenken om het folie erop te laten zitten, stukje veiligheid zo kunnen omstanders zien dat de cake nog afgezien uurs moet worden. De meeste mensen die open tubes zien zullen denken dat de cake al leeg is geschoten.

Sterker nog,ik pak het hele spul nog in met alufolie, ivm. Vonkoverslag, en dun afdekfolie afhankelijk van de weersverwachting.
Klapt er dwars doorheen, en gaat geen meter lager.

Ik denk dat lage detonatie komt door geen of te weinig stijglading (maandagmorgen Chinees).of vocht. Gekantelde bombettes heb ik nog nooit gezien. Wel meer rotzooi door de foliesnippers :)

Ik haal het er af om te checken of de bombettes allemaal diep genoeg in de tube zitten en om ze wat beter droog te krijgen als dat nodig is .

Ik heb er eigenlijk nog nooit echt bij stil gestaan, mooi topic dus.

De laatste twee jaar sinds mijn budget wat groter is maak ik wel standaard gaten in het folie. Zo hoop ik het kruit beter droog te krijgen. En soms bij plastic haal ik het er helemaal af nu ik er over na denk.

Misschien komend jaar toch maar alles er af halen, goed laten drogen en bombettes checken, hoe meer je haalt, hoe meer kans op een foutje.:idea::shocked:

Misschien komend jaar toch maar alles er af halen, goed laten drogen en bombettes checken, hoe meer je haalt, hoe meer kans op een foutje.:idea::shocked:

Het drogen is natuurlijk een top argument, maar voor mij is dat bombette verhaal als de makers van dat spul; chinees. Ik zou niet weten wat ik moet zien aan de binnenkant van een tube.

Ontopic; Ik haal meestal niks van de cakes af, behalve als ik het beschadig bij het vrijmaken van de lont. Dan ben ik autistisch genoeg om het hélemaal weg te halen. Dit jaar bij een paar projecten begin ik met een fontein (of twee) en dan haal ik het er WEL vanaf bij de rest en vervang het door aluminiumfolie tegen vonkoverslag.

Back
Bovenaan