Je ideale budget?

Bestaat er een ideaal budget?

Afgelopen jaar wisseling was er bij ons een meer dan ruim budget. Er was heel veel, alleen maar toppers van het nl consumenten vuurwerk.

Ik heb mezelf 1 januari de vraag gesteld: heb ik genoten van het vuurwerk?

Antwoord: zeker weten, maar… het was te veel. Ik heb de voorgaande jaarwisselingen met een stuk minder vuurwerk een stuk meer genoten.

Ik merkte ook dat 2 weken dag en nacht bezig zijn met vuurwerk (winkel voorbereiding, verkoopdagen, leveringen) ook zn tol eiste kwa vermoeidheid wat zeker niet geholpen heeft, maar wat heb ik genoten van de verkoopdagen, je hebt het na 3 dagen verkopen het wel weer geflikt met elkaar. ik dwaal af op het onderwerp budget 🤣🙈

Mijn persoonlijke mening/ervaring is een groter budget hoeft het niet leuker of beter te maken. Persoonlijk kijk ik net zo veel uit naar bijvoorbeeld een setje bomb xl als bijvoorbeeld 4x tegelijk een transbomber.

Koop wat je mooi en leuk vind maar weet dat meer meer meer het niet altijd mooier of leuker maakt.

Volgens mij is voor de meesten hier het ideale budget een overschreden budget. :angel: :p2

De laatste paar jaar zit ik qua budget vaak op ongeveer €1100 en dat vind ik wel prima. Een fractie hoger zou ik ook niet erg vinden, maar dan alleen als dat met wat meer duurdere producten (compounds) is. Qua hoeveelheid afsteken is dit gewoon mooi.

Eddy.

Bestaat er een ideaal budget?

Afgelopen jaar wisseling was er bij ons een meer dan ruim budget. Er was heel veel, alleen maar toppers van het nl consumenten vuurwerk.

Ik heb mezelf 1 januari de vraag gesteld: heb ik genoten van het vuurwerk?

Antwoord: zeker weten, maar… het was te veel. Ik heb de voorgaande jaarwisselingen met een stuk minder vuurwerk een stuk meer genoten.

Ik merkte ook dat 2 weken dag en nacht bezig zijn met vuurwerk (winkel voorbereiding, verkoopdagen, leveringen) ook zn tol eiste kwa vermoeidheid wat zeker niet geholpen heeft, maar wat heb ik genoten van de verkoopdagen, je hebt het na 3 dagen verkopen het wel weer geflikt met elkaar. ik dwaal af op het onderwerp budget 🤣🙈

Mijn persoonlijke mening/ervaring is een groter budget hoeft het niet leuker of beter te maken. Persoonlijk kijk ik net zo veel uit naar bijvoorbeeld een setje bomb xl als bijvoorbeeld 4x tegelijk een transbomber.

Koop wat je mooi en leuk vind maar weet dat meer meer meer het niet altijd mooier of leuker maakt.
Kan me hier helemaal in vinden. Dit jaar gaan we anders aanvliegen, budget daar naar 50% van afgelopen jaar. Het was veel, doorstoken om het op te krijgen en na die tijd weet ik niet precies meer wat ik allemaal aangestoken heb. Dit jaar dus anders!

Meestal probeer ik het zo rond de 500 te houden. Afgelopen jaar zat ik toch zo tegen de 750 aan. Last minute nog een aardige bonus gekregen van werk, dus ik kon het toch niet laten..

Maar heb wel gemerkt dat ik het achteraf wel beetje iets te veel van het goede was. Veel budgetcakes gehaald ermee, waardoor ik meer bezig was om er doorheen te komen dan te genieten.

Dit jaar wordt het budget een stuk minder, zo 250 euro maximaal bestaande uit een paar cakes en 1-2 compounds.

Als dat gaat lukken, kan ik mezelf weer onterecht wijs maken dat ik goed gespaard heb dat jaar en dat ik in 2026 weer flink mag spenderen 😆

Afgelopen jaar een gezamenlijk budget van circa 3k. En eerlijk? Zonde vh geld.
Voor komend jaar max 500 euro. Paar echt dikke bakken en dan is het wel goed.

Dit jaar ook veel kilo's, het was echt veel. Teveel? Jawel.. Beetje stressvol met uitladen etc., auto tot de max geladen, maar wel dik genoten door de goeie sfeer die er hing dit jaar. Tijd zat om te genieten van gezelligheid en de voorbereidingen. Voordeel is dat ik nog wat over heb gehouden. Dit jaar iets minder uitgeven. Maar onder de 2k zal het niet worden. Want ik blijf het gewoon nog steeds mooi vinden om producten per twee of per karton te schieten :). Zeker met windkracht 4-5. En nu kan het nog in dit land. Wel minder verkooppunten afgaan dit jaar.

Vier iedere oud en nieuw of dat het de laatste is, dus normaliter ga ik vaak ver boven budget dan dat ik van te voren gehoopt had. Vind ik dat erg?

Absoluut niet. Zie dit ook als een hobby, en hobby’s kosten nou eenmaal geld. Door heel het jaar actief te zijn ben ik vaak snel op de hoogte van mooie deals en kortingen.

Wel heb ik als vuistregel dat er “belangrijkere” zaken zijn dan vuurwerk. Met dat in mijn achterhoofd stel ik wel altijd prioriteiten met aankoopbeleid van vuurwerk.

Vier iedere oud en nieuw of dat het de laatste is, dus idealiter ga ik vaak ver boven budget dan dat ik van te voren gehoopt had. Vind ik dat erg?

Absoluut niet. Zie dit ook als een hobby, en hobby’s kosten nou eenmaal geld. Door heel het jaar actief te zijn ben ik vaak snel op de hoogte van mooie deals en kortingen.

Wel heb ik als vuistregel dat er “belangrijkere” zaken zijn dan vuurwerk. Met dat in mijn achterhoofd stel ik wel altijd prioriteiten met aankoopbeleid van vuurwerk.
Wil ik er nog bij toevoegen dat het genieten voor mij al begint op het moment dat ik besteld en betaald heb. Zo kan ik langere tijd al uitkijken naar bepaalde producten. Ook dit speelt mee in het stukje “vuurwerkgeluk”.

Wil ik er nog bij toevoegen dat het genieten voor mij al begint op het moment dat ik besteld en betaald heb. Zo kan ik langere tijd al uitkijken naar bepaalde producten. Ook dit speelt mee in het stukje “vuurwerkgeluk”.
Dit is inderdaad precies hoe ik het zie. Je bent er bijna het hele jaar mee bezig. Het uitzoeken, het bedenken van projecten en het aftellen.

Dit is inderdaad precies hoe ik het zie. Je bent er bijna het hele jaar mee bezig. Het uitzoeken, het bedenken van projecten en het aftellen.
Precies! Het eindeloos zoeken naar scherpe deals, verlanglijstjes maken, aanpassen, etc. Ook vandaag bijvoorbeeld weer een mooi voorbeeld, waarbij ik de Nordic fire heb gekocht. Nooit gedacht dat ik deze in m’n collectie zal hebben, zo zie je maar weer. En dat maakt het juist leuk!

Een ideaal budget?

Persoonlijk kijk ik altijd hoe het jaar is verlopen en pas daar mijn budget op aan.
Heb mindere jaren gehad, kleine collecties maar altijd tevreden geweest met wat ik kon kopen of het nu veel of weinig is.
De laatste twee jaar is het budget geen probleem, had alles kunnen kopen wat ik gewild had, maar kan me voortaan goed beheersen.
Net voor de afgelopen jaarwisseling nog een nieuwe camera gekocht, keihard voor gewerkt, superveel van genoten.
En dan is de voldoening toch groot hoor , zeker als je de jaren daarvoor nog werkeloos thuis zat met de daarbij behorende financiele situatie,
2 jaar verder, aan het 2e contract bezig, goede buffer, draai weer terug gevonden , kijk en dan zeg ik, het mag best weer een keer gevierd worden !

En dat heb ik dan ook gedaan ;)

Absoluut, dat speelt bij mij ook een grote rol. Mooi om voor de scherpst mogelijke prijs het mooiste vuurwerk in de straat te kunnen krijgen. Echter kwaliteit mag ook wat kosten.
Je lijstje zien groeien, het nadenken welke schietvolgorde je gaat doen.
Wat doe je om 18:00uur en 00:00uur en eventueel wat tussendoor.
Moet er nog meer kleur in of chaos snel kijken op de freaksites😛..... etc. Het afhalen, uitpakken, sfeertje algemeen ennnn GO

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan