Crowdfunding voor blijvende invloed in Den Haag.

Mensen in het algemeen zijn vatbaar als ze er iets voor terug krijgen! Unieke merchandise, korting codes, toegang tot unieke demo’s of shows? Dit moet natuurlijk wel in samenwerking met leveranciers/importeurs, maar denk dat zij hier ook belang bij hebben.
Goede suggesties.

Het lastige is dat de doorsnee liefhebber er 11 maanden per jaar niet mee bezig is. Maakt het lastig om buiten december deze mensen over te halen denk ik.

Goede suggesties.

Het lastige is dat de doorsnee liefhebber er 11 maanden per jaar niet mee bezig is. Maakt het lastig om buiten december deze mensen over te halen denk ik.
Eens, maar zijn dat dan de mensen die bij zo’n forum aangesloten moeten zijn? De flyers bij de verkooppunten is een goed idee, of een pdf meesturen bij een online bestelling!

Eens, maar zijn dat dan de mensen die bij zo’n forum aangesloten moeten zijn? De flyers bij de verkooppunten is een goed idee, of een pdf meesturen bij een online bestelling!
Ging meer over de minder serieuze liefhebber waar HVLV het over had. Inderdaad niet de doelgroep voor zo'n forum, maar wel belangrijk voor draagvlak zowel maatschappelijk als financieel.

Klinkt best ok. Dit is wel alleen voor echte serieuze liefhebbers, hopelijk zijn die er genoeg. Ik zou toch ook iets van screening toepassen om te voorkomen dat er tegenstanders undercover aansluiten, geen idee of dat haalbaar is.
Dacht ik ook nog. Maar die gaan er toch wel bij komen, die paar euro's lidmaatschap... En dan screenen, hoe? "Laat de afhaalbonnen van afgelopen jaar zien"? Die snoopers hou je toch.

Zijn er ook ideeën hoe we de minder serieuze liefhebber kunnen overhalen tot doneren? Hoe meer budget we hebben, hoe meer we kunnen doen.
De winkeliers die rest van het jaar ander spul verkopen, kunnen flyers meegeven in de winkel, of in het online afrekenproces een donatiemogelijkheid integreren. Zo het belang van de traditie, en het vuurwerk, jaarrond meer in het zicht houden dan alleen die laatste maand.

Zijn er ook ideeën hoe we de minder serieuze liefhebber kunnen overhalen tot doneren? Hoe meer budget we hebben, hoe meer we kunnen doen.
Tijdens de afhaaldagen een aantal keer mega drukke showrooms gezien en in wachtrijen gestaan, dat is denk ik naast social media ook wel dé plek om bewustzijn te creëeren. Wellicht willen de winkeliers hier ook in meehelpen door grote posters op strategische plekken op te hangen, qr code erop en uitleg.

Bij de grootse landelijke verkooppunten “promo” teams van vrijwilligers plaatsen die consumenten bewust maken van de organisatie. Wil jij een vuist maken en nog langer van de traditie genieten doneer dan. Schrijf je ter plekke in voor een mailinglijst

Wellicht zelfs een show organiseren waar je kunt komen kijken op een mooie plek na een donatie van een x bedrag.

Zomaar wat ideeen out of the box

Ik de ideeën wat meedenken en een fysieke meeting/vergadering erg aantrekkelijk klinken!! Hier hoeven geen hele mensenmassa's op af te komen, maar een groep liefhebbers en kenners bij elkaar brengt meer ideeën naar boven dan alles online te houden.

Wat betreft de donaties kan ik me goed vinden in de flyer die bij de winkeliers komt te liggen.
Misschien is het ook een idee om bij aankomende shows met enkele fanatiekelingen iets uit te delen en/of mensen op de hoogte te brengen van de werkzaamheden van HVLV.
Vooral in het laatste is nog wel wat winst te boeken denk ik, wij als liefhebbers zijn hier bekend mee maar de doorsnee vader die een paar cake's koopt zal weinig van het bestaan van HVLV afweten.

Al met al denk ik dat er met elkaar zeker meer winst te boeken valt.
Dit neemt uiteraard niet weg dat jullie werk nu al zeer gewaardeerd word door mij!!

Bij de vw demo’s de spreker laten oproepen tot doneren.

Als er een keer fysieke vergadering plaatsvindt wil ik best aansluiten.

We lezen mee hoor.

Stel dat wij een besloten forum maken. Als maandelijks donateur ben je lid van HVLV en krijg je toegang tot dat forum. Waarbij je informatie kunt vinden, dingen mee kunt uitzoeken en plannen kunt smeden. De plek voor de strijd om het behouden van onze traditie.

Minimaal 1x per jaar organiseren we een fysieke meeting/vergadering.

Denken we zo de goede richting op?
Heb ik gemengde gevoelens over. Dat je een database opricht om je algemene feiten kennis op te kunnen vijzelen ja daar sta ik wel achter . Maar als je dat doet hou het dan ook begrijpelijk . Want ik ben niet iemand die het geduld heeft om elle lange teksten en moeilijke rapporten door te nemen .
In het verleden toen deze hele vuurwerk discussie begon is er al eens eerder een beweging opgestart. Deze beweging hete vuurwerktradite.nl en had ook een besloten forum. Uiteindelijk heeft dat principe er niet toe geleid dat er echt spijkers met koppen geslagen werden. Een paar mensen deden heus wel hun best maar hebben Bij Mijn weten afgehaakt.
In het verleden toen die beweging was opgestart ben ik ook een poosje actief geweest binnen die beweging.
Wat ik deed was alle artikelen die er geschreven werden op hyves plaatsen of te wel ik beheerde de hyves pagina .
Op dat besloten forum zelf was er verder veel te weinig activiteit om relevant te zijn. Persoonlijk had ik ook niet echt het gevoel dat ik gedragen werd. Op sommige momenten heb je gewoon mensen om je heen nodig die je wat uit kunnen leggen als je ergen mee zit, of om verder te kunnen groeien in je activiteiten. Om die reden blijf ik er bij om het eerder een verenigingsverband te doen dan een besloten forum op te richten.

We lezen mee hoor.

Stel dat wij een besloten forum maken. Als maandelijks donateur ben je lid van HVLV en krijg je toegang tot dat forum. Waarbij je informatie kunt vinden, dingen mee kunt uitzoeken en plannen kunt smeden. De plek voor de strijd om het behouden van onze traditie.

Minimaal 1x per jaar organiseren we een fysieke meeting/vergadering.

Denken we zo de goede richting op?
Voor groter bereik zou ik opteren voor opslitsen, eenmalige donateurs ook toegang en maandelijkse donateurs meer directe betrokkenheid en invloed. Kan je ook nog mensen mee over de streep trekken. Niet iedereen zit er per sé op te wachten om maandelijks te doneren, zonder twijfel of afbreuk te doen aan jullie harde en goede werk. Niet alle dierenbezitters steunen ook automatisch elke maand die welkebekende dierenorganisaties zeg maar.

Waarom niet zelf een campagne starten voor bewustwording van de categorieën vuurwerk! En misschien voorlichting op scholen ?
Je moet je richten op het juiste publiek voor je doel, dus volgens mij geen brede bewustwordingscampagnes in het land maar heel gericht naar politici en bestuurders (burgemeesters, wethouders, etc) toe. Zij maken vroeg of laat de beslissingen namelijk.

Die burgemeester van Nuenen, die heeft de boodschap in elk geval begrepen!
Link: https://forum.vuurwerkcrew.nl/threa...kverbod-om-problemen-in-grote-steden.1799951/

Als je zulke mensen in zulke posities 'mee' krijgt, dan maak je als HVLV (samen met de BPN) een kans in deze strijd.

Update betreffende de nog steeds lopende crowdfunding:

Stichting HVLV zoekt maandelijkse donateurs!

Trouwe volgers, op dit moment hebben we voor onze crowdfunding afgerond 3000 euro gedoneerd gekregen om onze lobbyist voor ons aan het werk te houden. Daar komen we januari nog mee door, maar om het eerste kwartaal van 2025 te overbruggen zoeken we nog naar minimaal €5000,-.

We hebben deze invloed en connecties juist in het eerste kwartaal het hardst nodig, omdat er spoedig beslissingen zullen vallen inzake het al dan niet verbieden van kooi-producten. Daarnaast willen we van die gelegenheid gebruikmaken om de Rac zodanig te wijzigen dat er ook enkele verruimingen voor het assortiment mogelijk worden. Help ons daar alsjeblieft bij en doneer! Jullie hulp is juist nu meer dan ooit nodig.

Een andere belangrijke reden om te doneren, is dat we de bekostiging voor de lobbyist op deze manier zuiver houden. Als we de lobbyist weten te betalen uit zelf geworven donaties, in plaats van donaties die vanuit de branche komen, hoeven we ook niet te vrezen dat de branche invloed zal willen of kunnen hebben op de manier hoe het lobbyen gebeurt.
Het mag natuurlijk voor zich spreken dat de branche ongeveer hetzelfde belang heeft als wij, maar wij zitten als liefhebbers toch anders in de strijd. En juist dat liefhebbersgeluid willen we in Den Haag laten vertegenwoordigen.
Daarom zijn donaties vanuit onze supporters zo belangrijk. Zo houden we ons geluid zuiver van andere invloeden dan de onze.

Waar zoeken we naar?
De lobbyist kost ons €2500 euro per maand.
We zoeken dus 2500 donateurs die maandelijks €1,- overmaken.
Of 500 donateurs die maandelijks €5,- overmaken.
Of 250 donateurs die maandelijks €10,- overmaken.

Dat is alles wat ervoor nodig is om ons doel te behalen. Het zou fantastisch zijn als jullie willen helpen om dat doel te bereiken!

Automatisch incasso is in te stellen via www.hvlv.nl/doneren

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan