Artikelen die niet binnenkomen of zijn afgekeurd 2024/2025

Is geen complottheorie meer. Ik geloofde ook nooit in die indianenverhalen dat ze hier meekijken. Echter is dat sinds dit jaar en wss vorig jaar wel t geval. Vroeger kwamen ze bunker binnen en zochten wilkekeurig iets uit. Nu sturen ze vooraf een lijst van wat ze willen hebben en keuren. En die lijst is gebaseerd op fora. 100 %
Met als logisch gevolg dat procentueel meer afgekeurd wordt van de gekeurde artikelen. Naar de buitenwereld lijkt het dan dus dat vuurwerk steeds gevaarlijker wordt. En het kringetje is weer rond.

Met als logisch gevolg dat procentueel meer afgekeurd wordt van de gekeurde artikelen. Naar de buitenwereld lijkt het dan dus dat vuurwerk steeds gevaarlijker wordt. En het kringetje is weer rond.
Ik kan ze geen ongelijk geven. Stel dat je voor je werk een grote groep mensen beschikbaar hebt, die gratis voor je testen (forumleden). Ik zou er ook gebruik van maken om mijn werk goed te doen. (In hun oog doen ze hun werk goed want het gevaarlijke vuurwerk wordt niet op de markt gebracht).

Ik kan ze geen ongelijk geven. Stel dat je voor je werk een grote groep mensen beschikbaar hebt, die gratis voor je testen (forumleden). Ik zou er ook gebruik van maken om mijn werk goed te doen. (In hun oog doen ze hun werk goed want het gevaarlijke vuurwerk wordt niet op de markt gebracht).
Tuurlijk, eens. Afgezien dat ik er niet blij mee ben doen ze hun werk uitstekend en zo efficiënt mogelijk. Maar dit helpt allemaal weer niet mee om de traditie in een positief daglicht te zetten als de cijfers met gebrek aan context opgepikt worden door de vooringenomen media.

Tuurlijk, eens. Afgezien dat ik er niet blij mee ben doen ze hun werk uitstekend en zo efficiënt mogelijk. Maar dit helpt allemaal weer niet mee om de traditie in een positief daglicht te zetten als de cijfers met gebrek aan context opgepikt worden door de vooringenomen media.
Het probleem zijn ook niet de dozen. Het probleem is volgens mij gewoon die achterlijke regels waar het NL vuurwerk aan moet voldoen. Wordt hier die 'gevaarlijke' doos afgekeurd, dan staat die de volgende dag nog in DE te koop bij wijze van. We worden weer eens genaaid zonder te zoenen.

Edit: Geen idee waarom ik Pyromun geciteerd heb.. ging per ongeluk haha

Ik ben het hier deels mee eens. Goed dat ze controleren om de gevaarlijke producten uit de handel te halen, maar het zou niet moeten kunnen dat er een aantal dagen voor de landelijke verkoop nog een groot deel van de producten alsnog afgekeurd kunnen/mogen worden.

Ik ben het hier deels mee eens. Goed dat ze controleren om de gevaarlijke producten uit de handel te halen, maar het zou niet moeten kunnen dat er een aantal dagen voor de landelijke verkoop nog een groot deel van de producten alsnog afgekeurd kunnen/mogen worden.
Wellicht omdat een deel nu pas in Rotterdam binnenkomt?

Wees blij, als dat niet zou mogen zorgen de importeurs er voor dat alles pas de 27st geleverd wordt. Heeft het nog 4 dagen de tijd om een btj uit te druipen.....

Ergens klopt de manier van werken niet vind ik.
Nu word getest op basis van forum berichten,terwijl er naar mijn idee beter gewoon lukraak steekproeven gedaan zouden moeten worden.
Kijkend naar een crackle king...januari dit jaar iedereen lyrisch over de box en hup dit jaar word ie getest en afgekeurd.
Het zou ook een stuk transparanter zijn als de reden van afkeur ook naar buiten zo word gebracht.

Vanuit het topic Freakacties,vuurwerkpap,had vuurwerk Pap nog het volgende te melden:

Vandaag even wat minder nieuws te melden helaas! Zoals jullie weten is er wat afkeur geweest van Broekhoff en ook vandaag iets van Rubro, maar dat heeft gelukkig voor iedereen GEEN impact in het uitleveren van de artikelen. Voor de Head Hunter leveren we een 100% omlabeling uit (Double Defense).

Echter hebben we ook bericht gehad dat een aantal artikelen waarschijnlijk te laat gaan komen. Zeker te laat zijn deze drie artikelen:

Funky 3
Pyro 5
Silver Ice

Ik heb niet alle pagina's gelezen hier,dus weet niet of het al bekend was hier.
Indien dubbel,mag iemand dit bericht wissen.
Wij hebben inmiddels van Rubro ook minder goed nieuws vernomen.

Op hetzelfde schip van de Funky 3 en de Pyro 5 zit ook de grootste lading Color Hypnose van Rubro...

Wij gaan vandaag onze bestellers daarover informeren.

volgend jaar met z’n alle massaal helemaal los gaan op de meest achterlijk lelijke cake. Dan gaan ze die 100x keuren 😛

Het probleem zijn ook niet de dozen. Het probleem is volgens mij gewoon die achterlijke regels waar het NL vuurwerk aan moet voldoen. Wordt hier die 'gevaarlijke' doos afgekeurd, dan staat die de volgende dag nog in DE te koop bij wijze van. We worden weer eens genaaid zonder te zoenen.

Weet je wat nog het allermooiste is? In Duitsland mag het wel op de markt, en vanuit daar mag je weer F2 1.4G importeren naar Nederland tot 25 Kg🤣

Weet je wat nog het allermooiste is? In Duitsland mag het wel op de markt, en vanuit daar mag je weer F2 1.4G importeren naar Nederland tot 25 Kg🤣
Da's niet helemaal waar. In NL afgekeurd vuurwerk is direct nadat dat stempel erop is gezet in feite illegaal vuurwerk in NL. Dat mag een burger niet bij zich hebben. Om deze reden moet een importeur de al uitgeleverde exemplaren ook terughalen bij de winkeliers.

Da's niet helemaal waar. In NL afgekeurd vuurwerk is direct nadat dat stempel erop is gezet in feite illegaal vuurwerk in NL. Dat mag een burger niet bij zich hebben. Om deze reden moet een importeur de al uitgeleverde exemplaren ook terughalen bij de winkeliers.
Maar die dozen worden daar ook verkocht en niet gekeurd.. dus dan kan je ze toch altijd daar halen? Van de buitenkant zien de eventuele controleurs toch niet dat het een afgekeurde box in NL betreft

Ik kan je vertellen dat de 'afgekeurde' producten direct naar belgie en duitsland gaan. Voorbeelden zat te noemen.

Back
Bovenaan