Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie bijkomstigheid bij mooi weer is dat de verkoopcijfers ook door het dak schieten.
Wat toch ook weer een signaal afgeeft naar de beleidsmakers lijkt me.
Denk dat de verkoopcijfers sowieso al een record gaan halen dit ivm de grenscontroles.
Hier gaat ook nog wat op de lijst als er inderdaad goed weer verwacht wordt

noem mij een complot denken maar ik ben er ondertussen heilig van overtuigd dat het knmi de opdracht krijgt het slechtste weerbericht te geven voor 31 december… op weer online enzo kan je nu ook zien sat ze voorspellen en daar staat windkracht 4 met windstoten tot 45kmh…. Vorig jaar voorspelde ze ook een soort monsoon maar puntje bij paaltje was het een stuk minder heftig

En van wie krijgt het knmi die opdracht dan?

Dit is een stuk van KNMI. Blijft spannend maar wel wisselvallig houdt tie.

Laat t ons nou een keer meezitten. Windkrachtje 2 en zga droog. 🙏

Bijlagen

• IMG_3860.jpeg
    IMG_3860.jpeg
    195,7 KB · Weergaven: 89
De 14daagse op buienradar geeft hier juist een dalende temp aan.
Op 30-12 geeft ie nu 5-6 graden, droog, windkracht 2. Ik teken ervoor.

Dat stuk van het KNMI is alweer van 3 uur vannacht. De lange termijn verwachting van het KNMI wordt volgens mij 1 maal per dag bijgewerkt en niet zoals bij GFS elke 6 uur. En omdat het nog zo ver weg is verschilt de uitkomst bij GFS ook van run tot run en “matcht” dan niet meer met het KNMI en/of ECMWF.

Benieuwd hoe het de komende dagen gaat ontwikkelen, vind het KNMI doorgaans een fijne bron om de ontwikkelingen te volgen.

Wellicht wat dieper de complot hoek in dan de bedoeling, maar ik ben er ondertussen van overtuigd dat de KNMI met opzet een slechtere weersvoorspelling geven dan wat daadwerkelijk zal komen op 31 december.
Op weer online enzo kan je nu met de 14 daagse voorspelling kijken tot de 31e en daar staat windkracht 4 met windstoten tot 45kmh…. Vorig jaar en het jaar daarvoor zag je op weeronline en buienradar voorspellingen staan die 1 tot 2 beaufort afweken van wat er hier op het forum te zien was.
Vorig jaar klopte aardig. Regen en tering veel wind. Nou dat was er. Bijna niks afgestoken die avond/nacht.

Nu ook wel mooi oud en nieuw weer. Tis wel bewolkt maar zacht briesje en niet koud. Koud wordt het sowieso niet 😵😂

Wellicht wat dieper de complot hoek in dan de bedoeling, maar ik ben er ondertussen van overtuigd dat de KNMI met opzet een slechtere weersvoorspelling geven dan wat daadwerkelijk zal komen op 31 december.
Op weer online enzo kan je nu met de 14 daagse voorspelling kijken tot de 31e en daar staat windkracht 4 met windstoten tot 45kmh…. Vorig jaar en het jaar daarvoor zag je op weeronline en buienradar voorspellingen staan die 1 tot 2 beaufort afweken van wat er hier op het forum te zien was.
Laat dat "wat dieper" maar weg. KNMI interesseert het vuurwerk geen bal, KNMI laat zich ook niet sturen voor dit soort zaken. Ik ken een aantal KNMI-ers, ja ook die de verwachtingen opstellen, en die nemen acuut ontslag als iemand zoiets zou voorstellen.

Als we naar ECMWF en GFS kijken zien we bij beide dat er tot en met de 28e sprake is van welhaast ideale situatie met 2 B. Bij beide modellen zien we ook dat daarna de wind gemiddeld aantrekt en uitkomt op 3 en een enkele keer 4 B. Ook zien we dat dat gemiddelde in regio noord en noordwest wat hoger ligt dan het hele zuiden. Ook dat is met een hoog dat vaak ten zuiden van ons wordt uitgetekend en soms vlak ten zuiden van ons, niet zo vreemd. Dit zit ook wel vrij consistent in de modellen.
De spreiding is nog behoorlijk maar vrijwel alle output zit tussen 1 en 4B. Zowel in GFS als ECMWF. Dus slecht is het vooralsnog zeker niet.

Als we naar ECMWF en GFS kijken zien we bij beide dat er tot en met de 28e sprake is van welhaast ideale situatie met 2 B. Bij beide modellen zien we ook dat daarna de wind gemiddeld aantrekt en uitkomt op 3 en een enkele keer 4 B. Ook zien we dat dat gemiddelde in regio noord en noordwest wat hoger ligt dan het hele zuiden. Ook dat is met een hoog dat vaak ten zuiden van ons wordt uitgetekend en soms vlak ten zuiden van ons, niet zo vreemd. Dit zit ook wel vrij consistent in de modellen.
De spreiding is nog behoorlijk maar vrijwel alle output zit tussen 1 en 4B. Zowel in GFS als ECMWF. Dus slecht is het vooralsnog zeker niet.
Klinkt goed!! Houden zo graag..😅

Ik zie met windy echt een dikke storm boven Engeland en aan de kust, jij maakt je daar kennelijk minder zorgen om dan dat ik dat doe. Dat is dan met ECMWF. GFS geeft m niet weer op de 31ste. Hoe is jouw visie hierop?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan