vuurwerkfreak-024
VWC lid
nondeju zat we in de buurt hahaahIk kan het zo niet meer terug vinden, maar las van de week ergens dat de branche nu al 15% meer had verkocht en zo’n 155miljoen had verkocht.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
nondeju zat we in de buurt hahaahIk kan het zo niet meer terug vinden, maar las van de week ergens dat de branche nu al 15% meer had verkocht en zo’n 155miljoen had verkocht.
Moet je nagaan als straks het reguliere volk nog met de verkoopdagen komt.Ik kan het zo niet meer terug vinden, maar las van de week ergens dat de branche nu al 15% meer had verkocht en zo’n 155miljoen had verkocht.
Als je het echter respectievelijk zet tegen de prijsverhogingen van toch een 10 tot 20% is het hetzelfde.Ik kan het zo niet meer terug vinden, maar las van de week ergens dat de branche nu al 15% meer had verkocht en zo’n 155miljoen had verkocht.
hahaha ja wel een beetje, maar als ik kijk naar de afgelopen 3 jaar schetsen ze het weersbericht een stuk slechter dan wat heet uiteindelijk is.... iets over 2 keer is toeval, 3 keer is een patroon ofzoAlu hoedje op
Klopt, fantastisch nieuws toch....hopen dat t doorzet. Een mooier statement is er niet!!Ik kan het zo niet meer terug vinden, maar las van de week ergens dat de branche nu al 15% meer had verkocht en zo’n 155miljoen had verkocht.
Hier gaat ook nog wat op de lijst als er inderdaad goed weer verwacht wordtMooie bijkomstigheid bij mooi weer is dat de verkoopcijfers ook door het dak schieten.
Wat toch ook weer een signaal afgeeft naar de beleidsmakers lijkt me.
Denk dat de verkoopcijfers sowieso al een record gaan halen dit ivm de grenscontroles.
noem mij een complot denken maar ik ben er ondertussen heilig van overtuigd dat het knmi de opdracht krijgt het slechtste weerbericht te geven voor 31 december… op weer online enzo kan je nu ook zien sat ze voorspellen en daar staat windkracht 4 met windstoten tot 45kmh…. Vorig jaar voorspelde ze ook een soort monsoon maar puntje bij paaltje was het een stuk minder heftig
De RoVeRhEiD en Mark Ratte!!!1111ELF¡¡En van wie krijgt het knmi die opdracht dan?
Vorig jaar klopte aardig. Regen en tering veel wind. Nou dat was er. Bijna niks afgestoken die avond/nacht.Wellicht wat dieper de complot hoek in dan de bedoeling, maar ik ben er ondertussen van overtuigd dat de KNMI met opzet een slechtere weersvoorspelling geven dan wat daadwerkelijk zal komen op 31 december.
Op weer online enzo kan je nu met de 14 daagse voorspelling kijken tot de 31e en daar staat windkracht 4 met windstoten tot 45kmh…. Vorig jaar en het jaar daarvoor zag je op weeronline en buienradar voorspellingen staan die 1 tot 2 beaufort afweken van wat er hier op het forum te zien was.
Laat dat "wat dieper" maar weg. KNMI interesseert het vuurwerk geen bal, KNMI laat zich ook niet sturen voor dit soort zaken. Ik ken een aantal KNMI-ers, ja ook die de verwachtingen opstellen, en die nemen acuut ontslag als iemand zoiets zou voorstellen.Wellicht wat dieper de complot hoek in dan de bedoeling, maar ik ben er ondertussen van overtuigd dat de KNMI met opzet een slechtere weersvoorspelling geven dan wat daadwerkelijk zal komen op 31 december.
Op weer online enzo kan je nu met de 14 daagse voorspelling kijken tot de 31e en daar staat windkracht 4 met windstoten tot 45kmh…. Vorig jaar en het jaar daarvoor zag je op weeronline en buienradar voorspellingen staan die 1 tot 2 beaufort afweken van wat er hier op het forum te zien was.
Klinkt goed!! Houden zo graag..Als we naar ECMWF en GFS kijken zien we bij beide dat er tot en met de 28e sprake is van welhaast ideale situatie met 2 B. Bij beide modellen zien we ook dat daarna de wind gemiddeld aantrekt en uitkomt op 3 en een enkele keer 4 B. Ook zien we dat dat gemiddelde in regio noord en noordwest wat hoger ligt dan het hele zuiden. Ook dat is met een hoog dat vaak ten zuiden van ons wordt uitgetekend en soms vlak ten zuiden van ons, niet zo vreemd. Dit zit ook wel vrij consistent in de modellen.
De spreiding is nog behoorlijk maar vrijwel alle output zit tussen 1 en 4B. Zowel in GFS als ECMWF. Dus slecht is het vooralsnog zeker niet.
Ik zie met windy echt een dikke storm boven Engeland en aan de kust, jij maakt je daar kennelijk minder zorgen om dan dat ik dat doe. Dat is dan met ECMWF. GFS geeft m niet weer op de 31ste. Hoe is jouw visie hierop?Als we naar ECMWF en GFS kijken zien we bij beide dat er tot en met de 28e sprake is van welhaast ideale situatie met 2 B. Bij beide modellen zien we ook dat daarna de wind gemiddeld aantrekt en uitkomt op 3 en een enkele keer 4 B. Ook zien we dat dat gemiddelde in regio noord en noordwest wat hoger ligt dan het hele zuiden. Ook dat is met een hoog dat vaak ten zuiden van ons wordt uitgetekend en soms vlak ten zuiden van ons, niet zo vreemd. Dit zit ook wel vrij consistent in de modellen.
De spreiding is nog behoorlijk maar vrijwel alle output zit tussen 1 en 4B. Zowel in GFS als ECMWF. Dus slecht is het vooralsnog zeker niet.