Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je ziet hier op dit kaartje dit we aanstaande week een wisselvallige week krijgen kwa wind. Hoe hoger de lijntjes hoe meer wind. (Zie 1)

De week erop zie je duidelijk veel minder lijntjes hoog uitkomen. En het gemiddelde flink zakken. (Zie 2).

Allemaal nog erg onzeker. Maar naar mijn inziens zeker positief.Screenshot_20241217_070619_Samsung Internet.jpg

Je ziet hier op dit kaartje dit we aanstaande week een wisselvallige week krijgen kwa wind. Hoe hoger de lijntjes hoe meer wind. (Zie 1)

De week erop zie je duidelijk veel minder lijntjes hoog uitkomen. En het gemiddelde flink zakken. (Zie 2).

Allemaal nog erg onzeker. Maar naar mijn inziens zeker positief.Bekijk bijlage 1805131
Sterke tendens inderdaad, en op termijn als dit moet 't heel raar lopen als dat patroon (met onzekerheidsmarge) niet waarheid zal worden. Met dan max 5-6ms (~4bft) is het prima stoken!

We zien in de windsnelheidskaart die Roald hierboven presenteert een (zoals te verwachten) grote spreiding. Het gemiddelde daalt en de meeste output, inclusief operationele run alsook control run (hoogste resolutie), gaat daarin mee. Dat is het positieve. Het negatieve is dat er nog een behoorlijke bundel lijnen is die 7 m/s of meer aangeven als gemiddelde (dat is ongeveer de windsnelheid die we vorig jaar zagen). Op 30 ensemble leden is dat ongeveer 30%. Overigens is dit gezien het algehele drukpatroon (hogedruk meest zuid/zuidwest/west) van ons helemaal niet vreemd. In de ene uitdraai zit de hogedruk met een kern bij Noord-Frankrijk en hebben we een zwakke westelijke wind. In een andere uitdraai zit ie in de golf van Biscaye en zitten we eerder tussen een laag en een hoog in met duidelijk meer wind. Een volgende geeft een hoog ten zuidwesten van Ierland en dan hebben we een strakkere westenwind. Voorlopig zijn de meeste ensembleleden gunstiger gestemd dan vorig jaar.

Laatst bewerkt:
De afgelopen avonden/nachten zeer goed stook weer meegemaakt als ik laat met de hond buiten liep. Het moet toch weer eens een x meezitten op de 31ste.

Dit zou mooi zijn
:D
Zou mijn gevoel dan toch kloppen?
Heb al weken het gevoel dat we prima stookweer gaan krijgen.
Accuweather zegt nu voor de laatste 4 dagen een wind van 9 tot 12 km per uur dus windkracht 2-3.

Laat die kooiloze coconut bounty maar komen👌👌
hoop dat je gelijk gaat krijgen :D maar we gaan het zien word heeel spannend

next time on dragonball z........ hahah

Wellicht wat dieper de complot hoek in dan de bedoeling, maar het valt me op dat er de afgelopen jaren een merkbaar verschil zit tussen heg weer wat weer online, buienradar etc voorspellen ten opzichte van de modellen die hier in de topic gedeeld worden
Op weer online enzo kan je nu met de 14 daagse voorspelling kijken tot de 31e en daar staat windkracht 4 met windstoten tot 45kmh…. Vorig jaar en het jaar daarvoor zag je op weeronline en buienradar voorspellingen staan die 1 tot 2 beaufort afweken van wat er hier op het forum te zien was.

Laatst bewerkt:
noem mij een complot denken maar ik ben er ondertussen heilig van overtuigd dat het knmi de opdracht krijgt het slechtste weerbericht te geven voor 31 december… op weer online enzo kan je nu ook zien sat ze voorspellen en daar staat windkracht 4 met windstoten tot 45kmh…. Vorig jaar voorspelde ze ook een soort monsoon maar puntje bij paaltje was het een stuk minder heftig
Alu hoedje op

Mooie bijkomstigheid bij mooi weer is dat de verkoopcijfers ook door het dak schieten.
Wat toch ook weer een signaal afgeeft naar de beleidsmakers lijkt me.
Denk dat de verkoopcijfers sowieso al een record gaan halen dit ivm de grenscontroles.

Mooie bijkomstigheid bij mooi weer is dat de verkoopcijfers ook door het dak schieten.
Wat toch ook weer een signaal afgeeft naar de beleidsmakers lijkt me.
Denk dat de verkoopcijfers sowieso al een record gaan halen dit ivm de grenscontroles.
sorry ff offtopic : ik hoop dat het 160mil aan gaat tikken :P hahahah

maar dat is wel zo denk ik dat wanneer het goed weer is gaan er meer mensen vuurwerk halen dan met klote weer
of het maakt geen ene f*ck uit hahahaha

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan