Einde van producten in kooi.

Welke bron heb jij dat het er wel lag dan? En dan niet met 1 of andere dubieuze bron aan komen zetten aub.
Euhm, dit is het topic over het mogelijk verdwijnen van de kooien. Over Enschede zijn talloze andere topics, misschien dat het beter is dat jullie daar verder gaan? :thumbup:

Houd er rekening mee dat je in DE ook maar kleine hoeveelheden 1.3 mag vervoeren.
Volgens mij moet je voor 1.3 echter wel een Kleinschein hebben, toch?

Euhm, dit is het topic over het mogelijk verdwijnen van de kooien. Over Enschede zijn talloze andere topics, misschien dat het beter is dat jullie daar verder gaan? :thumbup:

Volgens mij moet je voor 1.3 echter wel een Kleinschein hebben, toch?

Ik snap je eerste punt, echter reageer ik gewoon op een onzinnige complottheorie. Lijkt me niet gek dat ik daar even op "aan" spring.

Punt 2: F1 en F2 vuurwerk die zijn ingedeeld in de subklassen 1.1 tot en met 1.3 mogen door particulieren tot en met 5kg worden vervoerd aldus de BAM mits dit vuurwerk "einzelhandelsgerecht abgepackt sind." Bron: https://www.bam.de/Navigation/DE/Aktuelles/Silvester/silvester.html

Welke bron heb jij dat het er wel lag dan? En dan niet met 1 of andere dubieuze bron aan komen zetten aub.
Waar zie je mij beweren dat het er wel lag? Blijkbaar is er een bron die de mythe heeft ontkracht en daar ben ik benieuwd naar. Ik heb zelf nooit gezegd dat een bron bevestigd heeft dat het er wel lag, dus kan de bron ook niet doorgeven.

Waar zie je mij beweren dat het er wel lag? Blijkbaar is er een bron die de mythe heeft ontkracht en daar ben ik benieuwd naar. Ik heb zelf nooit gezegd dat een bron bevestigd heeft dat het er wel lag, dus kan de bron ook niet doorgeven.
Duidelijk, het wekte de suggestie (mijn interpretatie ;)) dat je in het defensie verhaal geloofde.

Back on topic dan maar :).

Las ik hier of in ander topic dat over einde kooi pas daadwerkelijk halverwege jaar door politiek en instanties over wordt overlegd? Als dat al voor zomer lukt, best kans dat er toch uitloopjaar komt? En/of hoe gaan freakshops in voorjaar hier mee om qua aanbod? Al ideeën van die kant om hier te delen misschien?
Bump ik m'n eigen vraag nog even :D

Dat er 1 januari ‘25 wetgeving ligt dat de verkoop en het vervoer van kooiproducten is verboden is een illusie. Dus ik denk dat zeker de restvoorraden begin volgend jaar vast in de freakshops zullen verschijnen. Februari is die wet er ook nog niet door. Dat wordt, zoals @gizmo75 aangaf, wel ergens in de zomer op z’n vroegst. Dan is het maar de vraag of ze het dan met een soort van ‘terugwerkende kracht’ gaan verbieden voor de dan al door de consument gekochte en voor de importeur ingekochte kooiartikelen. Dus ik zie het voor volgend jaar in elk geval nog niet zo heel somber in.

Zie ook post Klikkerdeklik waar je op doelt @Richardus

Zowel de aangehaalde link door Pyromun,als onderstaande geven weer wat er nu aan de hand is,en wat er allemaal nog moet gebeuren eer zoiets als een verbod op vuurwerk met kooi,kan gaan gebeuren.

Voor nu zoals op meer plekken in dit forum voorbij is geschoten,staat er niks vast,in elk geval niet voor op z'n vroegst 2e kwartaal 2025.
Dan moet de papierboel nog gemaakt worden,duurt lang.
Dan moet er een krabbel onder van de koning,duurt lang.
Dan moeten er wetten worden gewijzigd,en herschreven,duurt nog veel langer.
Dan moet heel het kabinet er intussen ook mee ingestemd hebben,duurt ook lang.

Afijn ik persoonlijk gok erop,dat zelfs als men iets wil doen,in welke vorm ook,met vuurwerk zonder kooi,zonder details te kennen en welk onderscheid men wil gaan maken,als ze t gaan maken.
Dat je ook volgend jaar nog spul, met een "frituurmand" er om heen ,in de winkel zal vinden,al was t alleen maar omdat men nou eenmaal voorraad heeft en blijft maken,TOT het moment dat er ergens iets echt definitief is gewijzigd,en het verboden is.

Tot zover mijn kijk op het verhaal na lezen op dit forum en het WWW.
Fijne avond :bye:

Belangrijke nuance: het RACT is een regeling en geen wet. Een regeling kan in principe gewoon door een minister aangepast worden.
Natuurlijk kan een Kamermeerderheid daar iets van vinden en zich uitspreken, maar formeel is dit hoe het is.

Je hebt dan soms wel weer een voorhangprocedure. Dus het besluit valt in de ministerraad en wordt dan naar de Kamer en Raad van State gestuurd voor advies.
Er zijn dan nog allerlei mogelijkheden voor de Kamers om e.e.a. te agenderen en bespreken.

Beetje ingewikkeld, maar in principe is het niet een gangbaar wetstraject waarover Tweede en Eerste Kamer stemmen.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan