Einde van producten in kooi.

En zo komt het verbod weer een stap dichterbij. En we vinden dit natuurlijk allemaal prima en doen er zoals gewoonlijk helemaal niks aan/tegen.
Ik vind het altijd zo ontzettend kansloos en hypocriet dat mensen op facebook / instagram / forums / tiktok anderen gaan aanwijzen dat ze er niets tegen doen, maar jou zullen we ook niet zien staan bij demonstraties, Herdervriend..

Ik vind het altijd zo ontzettend kansloos en hypocriet dat mensen op facebook / instagram / forums / tiktok anderen gaan aanwijzen dat ze er niets tegen doen, maar jou zullen we ook niet zien staan bij demonstraties, Herdervriend..
Waren jullie dan bij die demo op het Malieveld tijdens de coronatijd? Zijn er meer demonstraties geweest dan?

Persoonlijk vind ik demonstraties ook n beetje onzinnig. Want politici negeren die gewoon of rammen de demonstranten (zeker als ze rechts zijn) gewoon in de cel. We hebben 2 organisaties die onze passie zouden verdedigen met wel de juiste contacten/machtsverhouding die daarvoor zijn.

Laatst bewerkt:
Waren jullie dan bij die demo op het Malieveld tijdens de coronatijd? Zijn er meer demonstraties geweest dan?

Demonstraties kunnen we zelf allemaal organiseren. Waarom wijzen naar een ander als je het zelf ook op kan pakken? Er is een partij die voor ''ons'' vecht en die kan je hier steunen; https://hvlv.nl/doneren/. Zeggen dat we het allemaal prima vinden is natuurlijk niet waar :).

Wie zijn "Jullie" - En nee, de demo op het malieveld vond ik té kansloos voor woorden, beetje met f2 vuurwerk gaan gooien, dat zal ze leren!
Dat zijn alle demonstraties, kansloos. Want er komt altijd tuig het verkloten. Het was de bedoeling dat we met max f1 vuurwerk samen een standpunt zouden maken.

Maar roep dan ook niet om te demonstreren als je het sowieso kansloos vind.

Dat zijn alle demonstraties, kansloos. Want er komt altijd tuig het verkloten. Het was de bedoeling dat we met max f1 vuurwerk samen een standpunt zouden maken.

Maar roep dan ook niet om te demonstreren als je het sowieso kansloos vind.
Ik roep niks? Maar jij loopt toch te roeptoeteren met "En we vinden dit natuurlijk allemaal prima en doen er zoals gewoonlijk helemaal niks aan/tegen."..

Het heeft ook geen zin om te demonstreren, om jezelf aan het wegdek vast te plakken of een cruiseschip tegen te houden. Demonstreren heeft simpelweg geen effect tenzij je het ook nog eens op de verkeerde manier doet, door vuurwerk af te steken bijvoorbeeld, dan heeft het een negatief effect.

Dingen bereiken bij de politiek doe je enkel door jezelf in de media op te dringen, dat is in dit geval geen optie omdat alles wat vuurwerk gerelateerd is immers altijd negatief belicht wordt in de media, of door heel actief te informeren en lobbyen. Dat laatste is het meest effectief mits je de juiste mensen en middelen en het netwerk daarvoor hebt. En daar komt de HVLV tevoorschijn, voor ons hét middel om onze stem te laten horen aan de politiek!

Steun dus vooral de organisatie en mensen die op een goed doordachte manier de juiste wegen kunnen bewandelen om veranderingen teweeg te brengen en verdere ellende (verboden) te voorkomen door de juiste informatie op de juiste plek te bezorgen en daarmee tegenwicht te geven aan alle misinformatie vanuit de media.

Het heeft ook geen zin om te demonstreren, om jezelf aan het wegdek vast te plakken of een cruiseschip tegen te houden. Demonstreren heeft simpelweg geen effect tenzij je het ook nog eens op de verkeerde manier doet, door vuurwerk af te steken bijvoorbeeld, dan heeft het een negatief effect.

Dingen bereiken bij de politiek doe je enkel door jezelf in de media op te dringen, dat is in dit geval geen optie omdat alles wat vuurwerk gerelateerd is immers altijd negatief belicht wordt in de media, of door heel actief te informeren en lobbyen. Dat laatste is het meest effectief mits je de juiste mensen en middelen en het netwerk daarvoor hebt. En daar komt de HVLV tevoorschijn, voor ons hét middel om onze stem te laten horen aan de politiek!

Steun dus vooral de organisatie en mensen die op een goed doordachte manier de juiste wegen kunnen bewandelen om veranderingen teweeg te brengen en verdere ellende (verboden) te voorkomen door de juiste informatie op de juiste plek te bezorgen en daarmee tegenwicht te geven aan alle misinformatie vanuit de media.
Helaas de enige manier, want aan de branchevereniging hebben we duidelijk niks. (Dat is de 2e die ik bedoelde).

Hier ben ik het wel mee eens wat u schrijft.

Helaas de enige manier, want aan de branchevereniging hebben we duidelijk niks. (Dat is de 2e die ik bedoelde).

Hier ben ik het wel mee eens wat u schrijft.
Eens wat knetter zegt, echter wat meer actie erbij dus naast HVLV ----> Datum, tikdstip, stoken. De aandacht moet je pakkem voordat we zelf genaaid worden.

Ps. HVLV keep up the good work

Eens wat knetter zegt, echter wat meer actie erbij dus naast HVLV ----> Datum, tikdstip, stoken. De aandacht moet je pakkem voordat we zelf genaaid worden.

Ps. HVLV keep up the good work

--> Datum, tijdstip, stoken. De aandacht moet je pakken voordat we zelf genaaid worden. <--

Dat is nu precies wat ik bedoelde wat je m.i. niet moet doen. Ik ben het helemaal met je eens dat we al meermaals "genaaid" zijn door vuurwerk te verbieden waar niets mis mee is, er is iets mis met de mensen die het misbruiken en die worden helaas niet voldoende aangepakt. De boodschap die we uit moeten dragen is dat vuurwerk leuk is, geen bedreiging voor de maatschappij en dat het ook door normale mensen op een normale manier gebruikt kan worden. Er moet duidelijk gemaakt worden dat slechts een klein deel van de verwondingen met oud en nieuw door legaal vuurwerk komen en dan gaat dat vaak ook nog gepaard met overmatig alcoholgebruik. En zo kun je nog wel even doorgaan.

Maar geef de klagers geen reden om te klagen en geef de media geen reden om negatieve uitlatingen te doen. Dit soort acties maken misschien een statement maar niet de juiste. Als je actie wilt ondernemen, sluit je dan aan bij de HVLV en steun hun werk.

Er moet duidelijk gemaakt worden dat slechts een klein deel van de verwondingen met oud en nieuw door legaal vuurwerk komen
Volgens mij is deze bewering totaal niet juist. Wel natuurlijk qua zware verwondingen (vingers eraf etc) en de enkele te betreuren doden de afgelopen jaren natuurlijk helemaal. Maar overall gezien is het volgens mij nog steeds zo dat een meerderheid van de verwondingen door legaal vuurwerk komen. Uiteraard moeten we deze onderzoeken wel met een klein korreltje zout nemen, omdat er natuurlijk ook mensen "legaal" opgeven omdat ze bang zijn voor verdere problemen. Verhoudingen zullen de laatste jaren wel iets veranderd zijn nu thunderkings, al het knalvuurwerk en vuurpijlen nu ook "illigaal zijn". Maar dan nog lijkt mij dit ook wel prima aannemelijk. Denk alleen al maar aan omvallende cakes, wat allemaal wel jaarlijks zien gebeuren in jouw buurt/straat. Ook met vuurwerkklotende kinderen kunnen natuurlijk prima verwondingen op lopen met consumenten vuurwerk. Natuurlijk niet zo snel ernstige, waar wel lichte. Het grootste gedeelte van de "gewonden" wordt dan ook na wat schoonmaak en wat pleisterplakwerk weer naar huis gestuurd.

Uiteraard speelt alcoholgebruik, onvoorzichtigheid, niet op de juiste manier afsteken etc hier i.d.d. bijna altijd een grote rol in. Hier ligt i.d.d. de sleutel tot een veilig/veiliger oud en nieuw.

Laatst bewerkt:
Volgens mij is deze bewering totaal niet juist. Wel natuurlijk qua zware verwondingen (vingers eraf etc) en de enkele te betreuren doden de afgelopen jaren natuurlijk helemaal. Maar overall gezien is het volgens mij nog steeds zo dat een meerderheid van de verwondingen door legaal vuurwerk komen. Uiteraard moeten we deze onderzoeken wel met een klein korreltje zout nemen, omdat er natuurlijk ook mensen "legaal" opgeven omdat ze bang zijn voor verdere problemen. Verhoudingen zullen de laatste jaren wel iets veranderd zijn nu thunderkings, al het knalvuurwerk en vuurpijlen nu ook "illigaal zijn". Maar dan nog lijkt mij dit ook wel prima aannemelijk. Denk alleen al maar aan omvallende cakes, wat allemaal wel jaarlijks zien gebeuren in jouw buurt/straat. Ook met vuurwerkklotende kinderen kunnen natuurlijk prima verwondingen op lopen met consumenten vuurwerk. Natuurlijk niet zo snel ernstige, waar wel lichte. Het grootste gedeelte van de "gewonden" wordt dan ook na wat schoonmaak en wat pleisterplakwerk weer naar huis gestuurd.

Uiteraard speelt alcoholgebruik, onvoorzichtigheid, niet op de juiste manier afsteken etc hier i.d.d. bijna altijd een grote rol in. Hier ligt i.d.d. de sleutel tot een veilig/veiliger oud en nieuw.
21% vind ik wel degelijk een klein deel

https://www.veiligheid.nl/kennisaan...gevallen-met-vuurwerk-jaarwisseling-2023-2024

Maar geef de klagers geen reden om te klagen en geef de media geen reden om negatieve uitlatingen te doen.
En daar kom je dan op 1 oplossing uit,dat is dat voor de azijnzeikerds zonder leven of t een ander gunnen van een lolletje een paar uur per jaar ,een totaal verbod DE OPLOSSING is.
En dat word gevoed door de media,die maar al te graag een ongeluk gerelateerd aan vuurwerk in de tv willen slingeren,want dat geeft vieuws en poen etc.
Een simpel gezegde: wie spijkers op laag water zoekt en er genoeg tijd in steekt,die vind uiteindelijk wat hij zoekt.
En zo werkt schijnbaar "de wereld" tegenwoordig ook,wat bij meerdere "partijen in dr kop zit" zit niet in hun kont,en dus zal 1 groep blijven geloven wat de media roept,en daarop handelen,want "de media" zegt dat t waar is.

Dit wel heel selectief, want je doet nu overkomen dat 79% dan illegaal zou zijn. Maar dat is onjuist. Want zwaar illegaal staat bijvoorbeeld op 29%. Daarnaast shop je nu alleen uit de SEH cijfers en laat je de veel grotere groep die op de HAP komt achterwege.

Ten eerst: Die 100% SEH bestaat ook uit: 7 % carbid, 8% onbekend en 11% overig. Daarnaast moet je natuurlijk bij de groep van 21% "Oudjaarsvuurwerk" ook de groepen "Grondbloem/tol" 2% en "Categorie 1" van 6% meetellen. Dan is de groep "illegaal zwaar vuurwerk" dus gelijk aan de groepen "Oudjaarsvuurwerk/Grondbloemen/Cat1". Daarnaast heb je ook nog de groep "Vuurpijlen en Knalvuurwerk" (wat vroeger legaal was) van 15%. Deze zou je nu bij het zwaar illegaal kunnen optellen, maar deze groep bedoeld Knettermans vast niet met het illegaal vuurwerk waar hij over had. Zo wel, dan moet hij volgens zijn betoog achter het verbod hierop staan.

Maar wat jij hiermee helemaal buiten beschouwing laat, zijn de licht gewonden die bij de HAP belanden. Deze groep is veel groter, waardoor het in absolute aantallen gewonden veel zwaarder weegt. Hier lezen we: Zwaar illegaal vuurwerk: 14%. Oudjaarsvuurwerk 13% + Grondbloemen/tol 4% + Cat1 15% = samen 32%. Dan heb je nog de 2 groepen "vuurpijlen en knalvuurwerk (let op, dit is de groep rotjes, niet nitraten, cobra's etc) 21% en babypijltjes/rom kaarsen 3%. Die zou je bij het illegaal kunnen op tellen, maar zoals hierboven al bezegd; dat is vast niet het illegaal vuurwerk waar hij over had. Zo wel, dan moet hij volgens zijn betoog achter het verbod hierop staan.

Dus de groepen consumenten vuurwerk is zeker niet een klein deel in vergelijking met zwaar illegaal (zelfs met het sinds kort verboden consumentenvuurwerk) meegeteld.

Maar goed, het blijft met gedrag te maken hebben. Daar zijn we het allemaal wel over eens.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan