Nyxx
VWC lid
Kom! Naar het Malieveld!En zo komt het verbod weer een stap dichterbij. En we vinden dit natuurlijk allemaal prima en doen er zoals gewoonlijk helemaal niks aan/tegen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Kom! Naar het Malieveld!En zo komt het verbod weer een stap dichterbij. En we vinden dit natuurlijk allemaal prima en doen er zoals gewoonlijk helemaal niks aan/tegen.
Ik vind het altijd zo ontzettend kansloos en hypocriet dat mensen op facebook / instagram / forums / tiktok anderen gaan aanwijzen dat ze er niets tegen doen, maar jou zullen we ook niet zien staan bij demonstraties, Herdervriend..En zo komt het verbod weer een stap dichterbij. En we vinden dit natuurlijk allemaal prima en doen er zoals gewoonlijk helemaal niks aan/tegen.
Ja alleen op een enorm veld staan, dat heeft echt veel zin. Komen jullie mee dan of gaan we alleen ruzies maken op social media/forums dan?Kom! Naar het Malieveld!
Waren jullie dan bij die demo op het Malieveld tijdens de coronatijd? Zijn er meer demonstraties geweest dan?Ik vind het altijd zo ontzettend kansloos en hypocriet dat mensen op facebook / instagram / forums / tiktok anderen gaan aanwijzen dat ze er niets tegen doen, maar jou zullen we ook niet zien staan bij demonstraties, Herdervriend..
Waren jullie dan bij die demo op het Malieveld tijdens de coronatijd? Zijn er meer demonstraties geweest dan?
Wie zijn "Jullie" - En nee, de demo op het malieveld vond ik té kansloos voor woorden, beetje met f2 vuurwerk gaan gooien, dat zal ze leren!Waren jullie dan bij die demo op het Malieveld tijdens de coronatijd? Zijn er meer demonstraties geweest dan?
Dat zijn alle demonstraties, kansloos. Want er komt altijd tuig het verkloten. Het was de bedoeling dat we met max f1 vuurwerk samen een standpunt zouden maken.Wie zijn "Jullie" - En nee, de demo op het malieveld vond ik té kansloos voor woorden, beetje met f2 vuurwerk gaan gooien, dat zal ze leren!
Ik roep niks? Maar jij loopt toch te roeptoeteren met "En we vinden dit natuurlijk allemaal prima en doen er zoals gewoonlijk helemaal niks aan/tegen."..Dat zijn alle demonstraties, kansloos. Want er komt altijd tuig het verkloten. Het was de bedoeling dat we met max f1 vuurwerk samen een standpunt zouden maken.
Maar roep dan ook niet om te demonstreren als je het sowieso kansloos vind.
Typisch HollandsEn zo komt het verbod weer een stap dichterbij. En we vinden dit natuurlijk allemaal prima en doen er zoals gewoonlijk helemaal niks aan/tegen.
Helaas de enige manier, want aan de branchevereniging hebben we duidelijk niks. (Dat is de 2e die ik bedoelde).Het heeft ook geen zin om te demonstreren, om jezelf aan het wegdek vast te plakken of een cruiseschip tegen te houden. Demonstreren heeft simpelweg geen effect tenzij je het ook nog eens op de verkeerde manier doet, door vuurwerk af te steken bijvoorbeeld, dan heeft het een negatief effect.
Dingen bereiken bij de politiek doe je enkel door jezelf in de media op te dringen, dat is in dit geval geen optie omdat alles wat vuurwerk gerelateerd is immers altijd negatief belicht wordt in de media, of door heel actief te informeren en lobbyen. Dat laatste is het meest effectief mits je de juiste mensen en middelen en het netwerk daarvoor hebt. En daar komt de HVLV tevoorschijn, voor ons hét middel om onze stem te laten horen aan de politiek!
Steun dus vooral de organisatie en mensen die op een goed doordachte manier de juiste wegen kunnen bewandelen om veranderingen teweeg te brengen en verdere ellende (verboden) te voorkomen door de juiste informatie op de juiste plek te bezorgen en daarmee tegenwicht te geven aan alle misinformatie vanuit de media.
Eens wat knetter zegt, echter wat meer actie erbij dus naast HVLV ----> Datum, tikdstip, stoken. De aandacht moet je pakkem voordat we zelf genaaid worden.Helaas de enige manier, want aan de branchevereniging hebben we duidelijk niks. (Dat is de 2e die ik bedoelde).
Hier ben ik het wel mee eens wat u schrijft.
Eens wat knetter zegt, echter wat meer actie erbij dus naast HVLV ----> Datum, tikdstip, stoken. De aandacht moet je pakkem voordat we zelf genaaid worden.
Ps. HVLV keep up the good work
----> Datum, tikdstip, stoken.
Volgens mij is deze bewering totaal niet juist. Wel natuurlijk qua zware verwondingen (vingers eraf etc) en de enkele te betreuren doden de afgelopen jaren natuurlijk helemaal. Maar overall gezien is het volgens mij nog steeds zo dat een meerderheid van de verwondingen door legaal vuurwerk komen. Uiteraard moeten we deze onderzoeken wel met een klein korreltje zout nemen, omdat er natuurlijk ook mensen "legaal" opgeven omdat ze bang zijn voor verdere problemen. Verhoudingen zullen de laatste jaren wel iets veranderd zijn nu thunderkings, al het knalvuurwerk en vuurpijlen nu ook "illigaal zijn". Maar dan nog lijkt mij dit ook wel prima aannemelijk. Denk alleen al maar aan omvallende cakes, wat allemaal wel jaarlijks zien gebeuren in jouw buurt/straat. Ook met vuurwerkklotende kinderen kunnen natuurlijk prima verwondingen op lopen met consumenten vuurwerk. Natuurlijk niet zo snel ernstige, waar wel lichte. Het grootste gedeelte van de "gewonden" wordt dan ook na wat schoonmaak en wat pleisterplakwerk weer naar huis gestuurd.Er moet duidelijk gemaakt worden dat slechts een klein deel van de verwondingen met oud en nieuw door legaal vuurwerk komen
Je vergeet IQ en groepsdrukAlcohol en onzorgvuldig gebruik zijn grootste boosdoeners van ongelukken met legaal (en illegaal) vuurwerk.
21% vind ik wel degelijk een klein deelVolgens mij is deze bewering totaal niet juist. Wel natuurlijk qua zware verwondingen (vingers eraf etc) en de enkele te betreuren doden de afgelopen jaren natuurlijk helemaal. Maar overall gezien is het volgens mij nog steeds zo dat een meerderheid van de verwondingen door legaal vuurwerk komen. Uiteraard moeten we deze onderzoeken wel met een klein korreltje zout nemen, omdat er natuurlijk ook mensen "legaal" opgeven omdat ze bang zijn voor verdere problemen. Verhoudingen zullen de laatste jaren wel iets veranderd zijn nu thunderkings, al het knalvuurwerk en vuurpijlen nu ook "illigaal zijn". Maar dan nog lijkt mij dit ook wel prima aannemelijk. Denk alleen al maar aan omvallende cakes, wat allemaal wel jaarlijks zien gebeuren in jouw buurt/straat. Ook met vuurwerkklotende kinderen kunnen natuurlijk prima verwondingen op lopen met consumenten vuurwerk. Natuurlijk niet zo snel ernstige, waar wel lichte. Het grootste gedeelte van de "gewonden" wordt dan ook na wat schoonmaak en wat pleisterplakwerk weer naar huis gestuurd.
Uiteraard speelt alcoholgebruik, onvoorzichtigheid, niet op de juiste manier afsteken etc hier i.d.d. bijna altijd een grote rol in. Hier ligt i.d.d. de sleutel tot een veilig/veiliger oud en nieuw.
En daar kom je dan op 1 oplossing uit,dat is dat voor de azijnzeikerds zonder leven of t een ander gunnen van een lolletje een paar uur per jaar ,een totaal verbod DE OPLOSSING is.Maar geef de klagers geen reden om te klagen en geef de media geen reden om negatieve uitlatingen te doen.
21% vind ik wel degelijk een klein deel
https://www.veiligheid.nl/kennisaan...gevallen-met-vuurwerk-jaarwisseling-2023-2024