Zolang we dan van 25 kg klei en karton naar 25 kg kruit (NEM) gaan kan ik daar prima mee leven. En ik denk velen op VWC ook.we gaan denk ik eerder naar strengere handhaving op 25kg regeling dan verruiming ervan.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Zolang we dan van 25 kg klei en karton naar 25 kg kruit (NEM) gaan kan ik daar prima mee leven. En ik denk velen op VWC ook.we gaan denk ik eerder naar strengere handhaving op 25kg regeling dan verruiming ervan.
Voor de duidelijkheid, wij geven helemaal niks weg. De overheid heeft besloten om kooien in de ban te doen. Dat willen wij niet en dat weten ze. Maar ze doen het toch.. daar willen we dan wel het één en ander voor terug.Dat bedoelde ik ook precies te zeggen met mijn verhaal. We leveren steeds mee in, maar uiteindelijk helpt het niets. Misschien is het zoals Exchange zegt, dat we daarom nu nog vuurwerk afsteken, maar ik hoop dat dat niet helemaal het geval is.
@Marchel: Sta volledig achter de HVLV en denk echt dat ze goed werk doen, maar volgens mij is de tijd van dingen toegeven (rotjes, singleshots, pijlen, afsteektijden) om maar door te mogen wel voorbij. We zien dat het min of meer alleen maar averechts werkt (zoals door zoveel mensen ook is voorspelt)
We kunnen bevestigen dat er beleidsmakers zijn die dit niet weten.Denk je nu werkelijk dat de beleidsmakers niet weten dat je met een rotje geen bushokje vernield of een hand eraf knalt? Ze willen gewoon de vuurwerk traditie in stapjes laten verdwijnen en ze zijn al aardig op weg. Dat de mensen dan illegaal vuurwerk gaan aanschaffen is dan hun eigen schuld.
Ja, dus als je nou eens meehelpt om politici te informerenDus als ik het goed begrijp in Jip en Janneke taal, gaan we achteruit in beleving door het einde van de kooiproducten. Waarbij nu iedereen nog netjes gekeurd en mooi spul koopt bij onze winkels in Nederland ben je volgend jaar aangewezen op het buitenland of de handelaar viavia die aan een Triplex blokje weet te komen? Begrijp ik hem goed zo?
Hier een voorbeeld van de wereldvreemdheid van zo'n beleidsmaker...We kunnen bevestigen dat er beleidsmakers zijn die dit niet weten.
Verschrikkelijk links Tuig is het!Hier een voorbeeld van de wereldvreemdheid van zo'n beleidsmaker...
Eens, echter hooligans is ook een kleine groep die het verstierd voor een club. Verbied je de club en of wedstrijd niet om.Dat is natuurlijk een onterecht antwoord. Het feit is dat er zodanig met illegaal gestrooid werd/wordt, in en buiten toegestane stooktijden, tot in de schrijnendste gevallen naar hulpverleners toe, dat de aandacht er op gevestigd wordt en een negatief imago gecreëerd. Daarbij werd door de jeugd (en andere debielen) weldegelijk met pijlen en Romeinse kaarsen op elkaar geschoten. Dat (alles, nitraten in kleine drukke straatjes enzo) is natuurlijk in drukke steden niet te doen (daarbuiten...als je mekaar graag verwondt mag de seh ook de deur dichthouden voor je, wat mij betreft). Dan pas komt de onwetendheid om de hoek. Maar het begint toch echt bij aberrant gedrag van een clubje debielen die zo negatief imago in de hand werkt.
In essentie is dat wat er dit jaar gebeurt, enkel met fluit/swirl producten die nog op uitlevering staan. Die bleken meeste risico op massaexplosie te geven ín kooi en worden nu dus zonder kooi vervoerd/uitgeleverd alszijnde veiliger. Dan opeens kan het wel. En natuurlijk zouden regels beter verruimd kunnen worden dan verder ingeperkt. In andere landen zonder kooien en ruimere regels ontploffen de opslagen bij de vleet!! Veldslagen op straat met hulpverleners!! Tientallen doden elke jaarwisseling!!!Ik weet de oplossing!
Als het met kooien zo gevaarlijk is, dan doen we toch deze producten niet meer in een kooi? Worden ze ook wat goedkoper van. De samenstelling blijft hetzelfde en dan staan we gewoon 1.3G toe. Iedereen blij!
ik heb ook zo’n voorgevoel dat de importeurs op basis van dit verbod eieren voor hun geld gaan kiezen en de nog te verschepen artikelen met kooi laten staan in China/ als 1.3 voor de Duitse markt laten komen.
We gaan het zien in de lijst met artikelen die “te laat” zullen zijn.
Het is ook niet exact gezegd dat jullie als HVLV dingen weg geven.Voor de duidelijkheid, wij geven helemaal niks weg. De overheid heeft besloten om kooien in de ban te doen. Dat willen wij niet en dat weten ze. Maar ze doen het toch.. daar willen we dan wel het één en ander voor terug.
Veel 25mm zit ook in kooi dus daar niets mee te maken. Gaat om de burstlading. Meer dan 5% burst = kooiben maar een leek op dit gebied maar ik hoor dat hierdoor ineens 30mm verboden zou zijn als kaliber? wat klopt hiervan heren? mij niet bekend alleen dat er geen kooi meer mocht?
Het kaliber staat helemaal los van het kooien verhaal. Een 30mm verbod is niet ter sprake en wat er wel speelt is dat het steeds lastiger wordt om 30mm te laten produceren in China. Voorlopig is het aanbod aan 30mm producten op de NL markt in ieder geval nog niet slecht dus dáár hoeven we ons op dit moment dan ook geen zorgen om te maken.ben maar een leek op dit gebied maar ik hoor dat hierdoor ineens 30mm verboden zou zijn als kaliber? wat klopt hiervan heren? mij niet bekend alleen dat er geen kooi meer mocht?
Denk dat jij het iets te luchtig bekijkt allemaal, feit is een 30mm kooi loze box presteerd gewoon minder helaas. Heeft met flash gehalte te maken in de bombettesHet kaliber staat helemaal los van het kooien verhaal. Een 30mm verbod is niet ter sprake en wat er wel speelt is dat het steeds lastiger wordt om 30mm te laten produceren in China. Voorlopig is het aanbod aan 30mm producten op de NL markt in ieder geval nog niet slecht dus dáár hoeven we ons op dit moment dan ook geen zorgen om te maken.
Denk dat jij het iets te luchtig bekijkt allemaal, feit is een 30mm kooi loze box presteerd gewoon minder helaas. Heeft met flash gehalte te maken in de bombettes