Het grote kerstdorp topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vorig jaar heb ik hier op het forum al wat inspiratie opgedaan en een aantal hele mooie dingen gezien. Het is er toen niet meer van gekomen maar dit jaar wil ik dan toch wel een begin maken met wat mooie dingen. Om te beginnen natuurlijk de LuVille Fireworks Seller als ik die kan vinden.

Die Fireworks Seller zou ik ook nog graag bemachtigen, maar helaas heb ik hem nog nergens kunnen vinden.

Afgelopen weekend ben ik naar de opening van de kerstshow in Lisse geweest. Weer wat inspiratie opgedaan voor het kerstdorp dit jaar.

WhatsApp Image 2024-09-28 at 11.57.34.jpeg

WhatsApp Image 2024-09-28 at 11.57.34 (1).jpeg

WhatsApp Image 2024-09-28 at 11.57.34 (2).jpeg

WhatsApp Image 2024-09-28 at 11.57.34 (3).jpeg

Update 8 bouw kerstdorp

Bovenzijde berg grasvlakten gevarieerder gemaakt. Spoorbrug een kleurtje gegeven. Vijver uitgegraven. Linker zijde spoorlijn en tunnel vorm gegeven.

Testrit met de trein gemaakt. Ondanks dat die heuvel op een beetje moeite heeft, ben ik tevreden.

Vandaag de Resin voor de vijver binnengekregen. Ik dacht genoeg te hebben, maar helaas is dat niet zo. Meteen maar nog een extra bestelling gedaan.

IMG_0616.jpegIMG_0615.jpeg

Update 9 bouw kerstdorp

Laatste stuk van de berg dichtgemaakt. Diorama boven spoorlijn gras aangebracht. Begonnen met het bouwen van een skihelling.

Nadeel van het afwerken van de ondergrond met houtlijm en wc papier is dat de droogtijd tussen de 12 en 24 uur ligt. Een verfbrander die ik in de schuur had liggen, bied uitkomst. Droogtijd nu verkort naar een half uur. De energiemaatschappij is blij met mij 😂

IMG_0632.jpegIMG_0630.jpegIMG_0631.jpeg

Een kennis van mij die zelf ook een gigantisch kerstdorp heeft zegt dat het een dure hobby is. Hebben jullie wel goed uitgekozen dan, vuurwerk en kerstdorpen bouwen. 2 dure hobby's 😵‍💫

Een kennis van mij die zelf ook een gigantisch kerstdorp heeft zegt dat het een dure hobby is. Hebben jullie wel goed uitgekozen dan, vuurwerk en kerstdorpen bouwen. 2 dure hobby's 😵‍💫
Klopt idd. Wil je een beetje mooi en realistisch kerstdorp hebben, dan ben je de nodige knaken kwijt 🤔. Maar mij gaat vooral het om het bedenken en maken. Bijna elk vrij uurtje gaat erin.

Update 9 bouw kerstdorp

Laatste stuk van de berg dichtgemaakt. Diorama boven spoorlijn gras aangebracht. Begonnen met het bouwen van een skihelling.

Nadeel van het afwerken van de ondergrond met houtlijm en wc papier is dat de droogtijd tussen de 12 en 24 uur ligt. Een verfbrander die ik in de schuur had liggen, bied uitkomst. Droogtijd nu verkort naar een half uur. De energiemaatschappij is blij met mij 😂

Bekijk bijlage 1800533Bekijk bijlage 1800534Bekijk bijlage 1800535
Mooi hoor!

Met wat voor materiaal maak je die ophogingrn. Oa langs het spoor voor het de berg in gaat?

Prachtige update weer happy, erg leuk om te volgen zo. Ziet er echt tof uit en wat een werk heb je er alweer inzitten zeg.

En Janniek wat ontzettend tof weer. Het lijkt vrij simpel te maken, ga het dit jaar tog eens proberen om er wat neer te zetten bij het vuurwerk verkoop huisje.

Mooi hoor!

Met wat voor materiaal maak je die ophogingrn. Oa langs het spoor voor het de berg in gaat?

Deze maak ik van tempex, vastgezet met satéprikkers en montagelijm op een aantal doosjes. De grote kieren opgevuld met snelgips. Hierover heen komt nog toiletpapier vermengt met houtlijm. De trappetjes heb ik gemaakt van XPS-isolatie. Dit kun je mooier snijden dan Tempex.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan