Mensen die tegen vuurwerk zijn

Als je nou meteen België induikt en de volle 200,- verbrast, dan kunnen je ouders je DAT in elk geval niet meer afnemen :wink:

Zo...Dit is wel echt extreem toevallig he...Ik heb gisteren eindelijk het volledige beheer over me bankpas gekregen:O...Wel toevallig zeg nadat ik zowat overal, niet waar me ma komt, heb zitten klagen dat ik hem maar niet kreeg:S

(Zo gaat dat altijd hier...Ik krijg iets niet door onlogische reden, ik klaag overal, ineens dagen later krijg ik het toch...Alsof ze weten wat ik hier typ, terwijl ze de site niet kennen en me niet onderzeiken dat ik dit deel).

Vuurwerk is dus dit jaar geen probleem meer, YAY. Nu kan ik 200 euro besteden.

Echt gewoon weird...Maar toch allen bedankt voor de hulp en sorry voor het plaatsen hier...

(Nu ben ik extreem bang voor veel problemen hier LOL xD)

denk eventueel nog aan mijn tip maar mooi dat je ma er eindelijk aan toe geeft mocht tijd worden.

Ik ben zover dat ik illegaal vuurwerk mag. En verder maakt het niet veel uit, het verschil tussen een fenix nitraat en een willekeurige nitraat uit belgie ziet ze toch niet. :P

Mijn ouders mogen blij zijn dat ik zoveel koop. Er is elk jaar een leuk consumentenshowtje te zien vlak voor hun huis wat ze geen cent kost :p

Ouders!

Ouders!

Mijn ouders zijn eigenlijk wel heel makkelijk hier in!!! Gelukkig zeg maar :D Ik mag zelf bepalen hoeveel ik uitgeef aan vuurwerk, en ook hoeveel er in huis komt enzo.. Legaal, illegaal, weten ze toch het verschil niet van :p

Grtz

Ben inmiddels zo mee gegroeid in de vuurwerkwereld dat ze me sowieso niet kunnen weerhouden. Wel proberen ze af en toe nog is invloed te krijgen op mijn koopgedrag omdat zij het gewoon zonde vinden. Toch weten ze hoeveel ik er mee bezig ben, dat ik ook meewerk aan een bekende website en dat vinden ze dan wel weer leuk :) Ze vinden het dus opzich niet zo erg, alleen dat ik er zoveel geld aan uit geef (in hun ogen) vinden ze erg jammer!

Ik vroeg me eigenlijk af, kan de jeugd van vandaag, niet een landelijke actie gaan voeren tegen hun zeikende ouders? Want ik begin de mijnes echt zat te worden op het beleid van vuurwerk. En ja ik vind dat wij jeugd eens op moeten komen, al niet alleen, dan in grote getalen. Om te laten zien dat wij deze traditie tenminste in eeren willen houden. En er niet 24/7 over zeiken en zeuren alsof er niks anders is.

Mijn ouders hebben dit jaar het motto, laat je kind sparen, maar ondertussen plundert wel zijn bankrekening leeg, zelfs die van de toekomst als ik 21 word, ik mag er niet aankomen, 100% niet, ik mag amper 100 euro ff opnemen voor oud & nieuw. Maar ho maar, als ik nee zeg tegen heb kan ik wel 100% naar al die centen voor de toekomst fluitten, mede omdat ik ze nog terug moest betalen en omdat ik geen werk had gevonden, haalden ze dus 500 euro van de rekening af. Zou 600 worden zodat ik wat voor mezelf had, maar niet dus. Nu moet ik het doen met een miniscule inkomen van 10 euro per maand. Want mijn inkomen voor dagelijkse aankopen van een tussendoortje is ook adios. En ja, veel kank van me familie ook niet meer verwachten, zeker aangezien me verjaardag al voorbij is.

Maar goed, dit jaar weet ik dus nog niet hoe ze gaan reageren met oud & nieuw, want ze beseffen dat ik 19 jaar ben geworden en laten me des te meer doen (zoals vroeger mocht ik alleen 1 vriend die zij al jaren kende uitnodigen, nu mocht ik een vriend van 2 jaar ouder dan ik die ze helemaal nooit gezien hebben, die mocht nu wel komen dus). Ik ben benieuwd hoe het beleid dit jaar word.

Nu nog me zusje haar eigen vuurwerk laten kopen, zodat ik 100% eigen vuurwerk heb. En dan, eindelijk af van ouders gezeik.\

Oke LOL ik heb het te koud om verder te praten LOL xD
Er komt vanzelf een dag waar je wel 8000 euro wil betalen om dat gezeur nog 1x aan te horen.
Snap zelf ook wel dat het nu niet leuk is, maar op een gegeven moment ga je het missen, trust me.:)

Ontopic: Mijn ouders hebben mij gewoon opgevoed met vuurwerk, het hoort er niet bij, maar het MOET erbij volgens hun.
Wat dat betreft heb ik altijd geluk gehad.
Maarja naarmate ze ouder worden gaat het ''geke'' er wel van af.

lees allemaal wel leuke jeugdverhalen hier :)

ben nu ook al aantal jaren actief bezig met vuurwerk enzo.
het begon eigenlijk al toen ik een jaar of 9 was, met papa naar de winkel en daar wat mooi vuurwerk halen. ik vond de pakketjes altijd zo een aparte sfeer maken:)... sinds mijn 12e haal ik zelf mijn vuurwerk, ik ging sinds toen ook in belgie halen. eerste jaar erdoor heen gekomen wisten ze niet wat het allemaal was. tot k het 2e jaar strijkers had.. toen hield het op allemaal regels, mocht niks meer aleen halen etc etc. toen dus een best *** jaar gehad met maar 4 pakjes tt die ik me verstopt had ofzo voor de rest niks leuks... het jaar daarop werd al wat leuker. heel et jaar ermee bezig en moeder accepteerde het. maar heb het afgelopen jaar weer een beetje verpest met mijn cobra 6 en mijn strafblad(andere reden) mag nu geen illegaal vuurwerk meer anders geeft ze mij zelf aan bij politie :bonk: helaas voor haar staan mijn mortierbuizen al een paar maandjes op mijn kamer en weet zij niks wat daar uit komt/ wat daar uberhaupt in moet :) ben dit jaar niet thuis en daar ligt ook geen vuurwerk dus dit jaar heb ik niks t vrezen:) volgend jaar wil ik op mezelf gaan wonen dus dan heb ik der helemaal geen last meer van:D

strafblad? daar mag je niet blij me zijn!

mijn ouders hebben ons van jongs af aan om leren gaan met vuur.
kaarsen aansteken op ons 5e jaar, helpen met koken enzo,openhaard aansteken op ons 6e jaar je kent het wel.

daarom nooit de neiging gehad ergens fikkie te gaan steken, er was niks bijzonders aan als je thuis het ook al zo vaak kan doen.

zo ook met vuurwerk, van jongs af aan met trektouwtjes,sterretjes,partypopper sliertjes etc etc
daarna fonteinen etc, ben er tot mijn 9e jaar wel bang voor geweest om af te steken.
durfde eigenlijk niet naar buiten omdat ik bang was voor andere mensen met hun vuurwerk(zoals je weet zijn je buren over het algemeen klinisch gestoort als het op het tijdstip van 12 uur s,nachts aankomt bezopen en onvoorzichtig).
daar heb ik ook aan over gehouden dat ik pas om kwart over 12 ga.

en toen ik steeds ouder werd werden de vooraden steeds groter en groter.
eigenlijk alleen maar siervuurwerk.
heb 2 jaar rotjes erbij gehad maar dat was zeldzaam vervelend gedoe altijd maar dat aansteken en weggooien nou fantastisch hoor:bonk: dacht ik dan altijd:D
en nu toen kwamen de pakketten en cakes, en de laatste jaren de 500 grammers
en geef er bijna hele shows mee.
mijn ouders weten dat het niet misselijk is wat ik eraan besteed.
maar ze hebben me er wel altijd in gesteunt.

in het begin ging ik samen met mijn vader halen, hij stak toen nog af(kan nu niet meer want hij bukt niet meer zo makkelijk en kan niet meer zo goed lopen als toen.:sad:
maar hij geniet er nog zekerste weten van en staat altijd buiten om te kijken en om mijn lontje aan te pakken als ik binnen een nieuwe cakeproject pak.
mijn moeder staat altijd foto,s te maken voor haar eigen grote hobby(fotograferen dus.

mijn ouders hebben het ook nooit zonde van het geld gevonden, iedereen heeft zo zijn hobby,s het hele jaar door en geven daar duizenden euro,s aan uit en awgtje heeft aan het einde van het jaar 1 grote hobby, waar dan ook nog eens de hele familie en straat van kan meegenieten.:D

ben altijd een redelijk brave niet zo,n stapperige jongen geweest, zuinig met alcohol,niet roken, geen drugsgebruik , en niet onnodig rondhangen op straat, geen behoefte aan cafe,s clubs en disco,s :wink:
1 keer per jaar spring ik uit de band en dat is/was met oud en nieuw.
daarna drink ik een paar biertjes en babbelen we nog wat na en dan is het om een uur of half 4 s,nachts naar bed.

Mij ouders zijn afgelopen jaren vermindert in het zeiken kwam 2 dagen geldeden met een cobra 6 thuis en er werd niks gezegt:D

mijn ouders zeiken elk jaar weer over hoeveel ik mag uitgeven aan vuurwerk maar als ik zeg ik ga een nieuwe gitaar kopen voor XX euro is het geen probleem:bonk: ... werk zelf voor me geld, spaar het zelf. maja ik heb toch altijd wel de hoeveelheid die ik wil :P zeg nooit hoeveel ik heb uitgegeven en achteraf zegt me moeder elk jaar weer zo he het was wel weer erg mooi hoor ...

Mijn ouders boeit het niks ik mag thuiskomen met shells, explods, cobra 6's maakt ze niks uit.

Zelf maken vind me moeder alleen maar grappig. Ze koopt dan ook onderdelen voor me lol.

Mijn ouders boeit het niks ik mag thuiskomen met shells, explods, cobra 6's maakt ze niks uit.

Zelf maken vind me moeder alleen maar grappig. Ze koopt dan ook onderdelen voor me lol.

ik zou het vreselijk vinden als mijn ouders er zo over dachten....:frusty:

Gezellig, deze oud & nieuw gaat hoogswaarschijnlijk op een ramp aflopen...Me ouders hebben besloten me bankpas af te pakken en me straf te geven omdat ik hem terug wou (straf als in 1 uur lang me negatief afzeiken/geen avondtussendoortje meer en als ik uit huis wil raak ik echt alles kwijt). Dit is 3 dagen geleden gebeurd en ze doen het nog steeds...Oh en om ff verwarring te voorkomen: Me ouders als in alleen me moeder...

Gelukkig thought heb ik nog wel enigzins 50 euro bewaard cash, want anders was ik de klos geweest...Hopen dat ze het niet stelen, zoals me bankpas...

Wou dat mijn ouders zo aardig waren als die van Saathan! Damn met dat thuis komen en dan nog hulp krijgen ook, dat is pas geweldig:D

Gezellig, deze oud & nieuw gaat hoogswaarschijnlijk op een ramp aflopen...Me ouders hebben besloten me bankpas af te pakken en me straf te geven omdat ik hem terug wou (straf als in 1 uur lang me negatief afzeiken/geen avondtussendoortje meer en als ik uit huis wil raak ik echt alles kwijt). Dit is 3 dagen geleden gebeurd en ze doen het nog steeds...Oh en om ff verwarring te voorkomen: Me ouders als in alleen me moeder...

Gelukkig thought heb ik nog wel enigzins 50 euro bewaard cash, want anders was ik de klos geweest...Hopen dat ze het niet stelen, zoals me bankpas...

Wou dat mijn ouders zo aardig waren als die van Saathan! Damn met dat thuis komen en dan nog hulp krijgen ook, dat is pas geweldig:D

je bent tenslote een kerel van 19 jaar dan mag je toch zelf weten wat je met je geld doet als je erzelf voor werkt mischien kun je nog gewoon met je ma en pa erover praten dat je toch een beetje vuurwerk wilt en een compromie sluiten

ik vind het echt zwaar ***** voor je man

Laatst bewerkt door een moderator:
...
je bent tenslote een kerel van 19 jaar dan mag je toch zelf weten wat je met je geld doet als je erzelf voor werkt ...

Nog sterker. In Nederland ben je vanaf je 18e Financieel volwassen; dat houdt in dat je persoonlijk verantwoordelijk wordt gehouden voor je financiele gedrag. Dat is vastgelegd in de wet. Feitelijk zit je moeder dus fout door je bankpas af te nemen. Alleen vermoed ik dat het verhaal mogelijk wat complexer in elkaar steekt dan wij nu denken. Sowieso hoor je financiele afspraken te maken als je na je 18e nog thuis woont, vind ik. Zo betaalde ik kost en inwoning vanaf mijn 18e tot ik het huis verliet (23e). Da's de andere kant van de medaille, maar hoort ook bij volwassenheid.

In het geval van Herdervriend denk ik dat ie toch maar eens een goed en rustig gesprek moet opzetten met zijn moeder. Misschien wat duidelijke afspraken maken over financien e.d.

Cameo

Back
Bovenaan