Wij zijn Het Vuurwerk Liefhebbers Verbond!

Hallo HVLV,

Allereerst even complimenten voor de positieve start die jullie gemaakt hebben. Ik had nog een vraagje. Zijn er al Youtubers gecontacteerd om een video te maken? Als bijvoorbeeld AW fireworks in een video zegt dat je lid moet worden, lijkt mij dat dat met 100000 abonnees toch wel zoden aan de dijk moet kunnen zetten.

Pakt het marketing team bijvoorbeeld ook de CDA / Dooper berichtgevingen op? Lijkt me voor het CDA congres 5 voor 12; en ik zou dan zeker niet vergeten de tweede kamer lijn CDA m.b.t. vuurwerk daar in mee te nemen.

Áls het Dooper lukt zijn we er eerder verder van weg dan dichterbij, want een politieke partij “verloren” is voorgoed.

https://www.destentor.nl/apeldoorn/...wil-vrijdag-beslissende-zetje-geven~adaabd99/

Overigens staan er in dit artikel ook feitelijke en generaliserende teksten in die misleiden. Ik koop geen illegaal en ik steen geen vuurwerk af in beschonken toestand, om maar even wat te noemen.

#dankvoorjulliegoedewerk

Vergeet niet dat het verkiezingstijd is en dat de haantjes weer uit hun hok komen om gezien en gehoord te worden met hun geschreeuw om zich een weg naar boven te worstelen.
Vuurwerk is altijd een mooi item om over te schreeuwen omdat je daar aandacht mee krijgt.
Ik denk dat de landelijke CDA niet ongevoelig is van wat we afgelopen jaarwisseling hebben gezien.

Wij moeten vooral het positieve blijven uitdragen van onze normale vuurwerktraditie en niet teveel meegaan in de negativiteit van dit soort mensen en media. Dan zal altijd de negativiteit de boventoon blijven voeren in het publieke debat en meningsvorming.

Voor de mensen zonder facebook. Dit staat op facebook:

HVLV is voor promotie doeleinden op zoek naar beeldmateriaal wat laat zien wat de vuurwerktraditie bij mensen losmaakt: foto- en videomateriaal waarop te zien is hoe mensen met elkaar van de traditie genieten.
Heb jij zulk beeldmateriaal wat wij mogen gebruiken? Stuur dit dan op naar [email protected], en help ons strijden voor het behoud van de Nederlandse vuurwerktraditie!
We zijn je erg dankbaar.

Tevens roepen we eenieder op winkels, instanties, bedrijven en ga zo maar verder zich achter ons te scharen door lid te worden en hun logo te sturen.
Met velen bereik je meer!!!

gr
Team HVLV

Afgelopen jaar had Hayo Wolf van Heron een groot advertentiebord langs de A12 bij Duiven. Dit bord viel wel op langs de snelweg. Misschien is het een idee om hem te benaderen en kan hij ook wat betekenen voor HVLV? Momenteel staat daar niks op.

Reclame spotjes op tv. Spindockter en lobbyist voor de politiek innhuren. Advocaten om te kijken of bepaalde uitspraken en geschrevenstukken aangifte voor gedaan kan worden voor smaad of iets dergelijks.
Zomaar wat gedachtes die door mijn hoofd gaan.
Het zal allemaal geld kosten maar dat is wat de tegen partij dus doet met veel geld.
Ik neem aan dat er zat mensen zijn die finacieel willen steunen. Ik wil wel een maandelijks bedrag geven. Zeg maar de helft van mn vuurwerkgeld.
Succes HVLV en alvast bedankt voor alle inzet.

Kun je uitleggen wat je hiermee bedoeld?

gr
Team HVLV

Ik zal ff wat van jullie website pakken:

Het ILT zorgt ervoor dat u gegarandeerd veilig vuurwerk koopt en afsteekt tijdens de jaarwisseling
Legaal Nederlands consumentenvuurwerk is echter absoluut veilig en wordt steeds veiliger

Ten eerste als iets absoluut veilig is kan het niet nog veiliger worden, dat bestaat niet. Weet niet wie deze stukken schrijft maargoed.

Vuurwerk is niet veilig, punt. Als vuurwerk veilig zou zijn zou je niet hoeven opletten bij het afsteken van vuurwerk. Er kan altijd wat misgaan en gaat vaak wat mis omdat o.a. productie fouten bestaan. Het ILT controleerd niet al het vuurwerk en wat ze controleren betekend niet dat het veilig is. En garanderen dat het veilig is kan niemand.

Oftewel compleet geneuzel over veiligheid. Ik snap niet waarom het zo moeilijk is om te bekennen dat vuurwerk gewoon niet veilig is. En er is niks mis mee als iets niet veilig is. Een slijptol bijvoorbeeld is ook niet veilig maar als je oplet en weet wat je doet beperk je het risico dat er iets mis gaat.

Zeg nou is gewoon hoe het zit, altijd dat gelul en gezwam wat het beste in iemand straatje past... Zolang mensen blijven roepen dat legaal Nederlands consumenten vuurwerk absoluut veilig is blijf je mensen houden die met een half zatte kop vuurwerk blijven afsteken en mensen die over straat lopen en niet opletten. Het is absoluut veilig dus moet toch kunnen?

En over het geneuzel als het om illegaal vuurwerk gaat ga ik niet eens over beginnen, jullie doen hetzelfde als de branche en winkeliers al jaren doen. De term illegaal vuurwerk is zowieso veel te breed. Het kan gevaarlijk zijn, klopt maar kan net zo "veilig" zijn als een sterretje dus wat is je punt?

En zo kan ik nog een tijdje door gaan over wat jullie allemaal schrijven maargoed zoals ik al zei succes.

Beste Mensen,

Nog even opnieuw de vraag of er mensen zijn die leuke sfeerbeelden hebben van de jaarwisseling.

Er staat natuurlijk al van alles op het forum maar we zijn specifiek op zoek naar plaatjes met veel mensen. Gezelligheid, verbroedering, feestje met de buren, etc.

Daarnaast op het moment ook interesse in video of foto van huisdieren die zich wel prima redden of zelfs vermaken met vuurwerk in de buurt.

graag met toestemming om het te publiceren :angel:

Als je iets hebt stuur het even op naar [email protected]

Alvast bedankt!

Ik zal ff wat van jullie website pakken:

Ten eerste als iets absoluut veilig is kan het niet nog veiliger worden, dat bestaat niet. Weet niet wie deze stukken schrijft maargoed.

Vuurwerk is niet veilig, punt. Als vuurwerk veilig zou zijn zou je niet hoeven opletten bij het afsteken van vuurwerk. Er kan altijd wat misgaan en gaat vaak wat mis omdat o.a. productie fouten bestaan. Het ILT controleerd niet al het vuurwerk en wat ze controleren betekend niet dat het veilig is. En garanderen dat het veilig is kan niemand.

Oftewel compleet geneuzel over veiligheid. Ik snap niet waarom het zo moeilijk is om te bekennen dat vuurwerk gewoon niet veilig is. En er is niks mis mee als iets niet veilig is. Een slijptol bijvoorbeeld is ook niet veilig maar als je oplet en weet wat je doet beperk je het risico dat er iets mis gaat.

Zeg nou is gewoon hoe het zit, altijd dat gelul en gezwam wat het beste in iemand straatje past... Zolang mensen blijven roepen dat legaal Nederlands consumenten vuurwerk absoluut veilig is blijf je mensen houden die met een half zatte kop vuurwerk blijven afsteken en mensen die over straat lopen en niet opletten. Het is absoluut veilig dus moet toch kunnen?

En over het geneuzel als het om illegaal vuurwerk gaat ga ik niet eens over beginnen, jullie doen hetzelfde als de branche en winkeliers al jaren doen. De term illegaal vuurwerk is zowieso veel te breed. Het kan gevaarlijk zijn, klopt maar kan net zo "veilig" zijn als een sterretje dus wat is je punt?

En zo kan ik nog een tijdje door gaan over wat jullie allemaal schrijven maargoed zoals ik al zei succes.

Ik vind dit een beetje flauw en erg ver gezocht.

- Autofabrikanten spreken ook van veilige auto's maar auto rijden is ook nooit veilig.

- bbqen is ook niet veilig maar wordt ook massaal met een zatte kop gedaan zonder dat er maar 1 woord door bbq fabrikanten over onveilige bbqs wordt gerept.

- In magazijn of productie hallen wordt ook vaak gesproken over een veilige werkomgeving terwijl dit nooit 100% het geval is.

Mijn punt is dat iedereen weet dat er een risico zit aan het afsteken van vuurwerk. Maar we gaan de oorlog niet winnen door aan te geven dat vuurwerk niet veilig is. Het streven naar een zo veilig mogelijk product en een zo veilig mogelijke situatie is hier toch logisch?

Het zelfde geldt voor illegaal vuurwerk. Wij weten allemaal dat de f3 blokken niet het probleem zijn. Echter gaan we met dat argument de discussie niet winnen. Het lijkt me eerst zaak om duidelijk te maken dat het het tuig met de cobras voornamelijk de problemen veroorzaken en niet de liefhebber met zijn verantwoorde vuurwerk. Wij snappen het wel maar we moeten juist alle doelgroepen mee krijgen die hier nog iets minder kennis van hebben maar wel sympathiek hebben voor vuurwerk.

Beste Liefhebbers,

Gisteren hebben wij een bericht gemaakt voor de CDA leden in Nederland. Zoals sommigen al weten is er deze vrijdag een stemming over het opnemen van een permanent vuurwerkverbod in het verkiezingsprogramma. Vandaar onze oproep aan de CDA leden de mooie vuurwerktraditie in ere te houden.

Facebook wilde helaas vanwege het politieke karakter van de post niet meewerken met de promotie. Hier wordt aan gewerkt maar we weten niet of dit nog (op tijd) goedgekeurd wordt dus vandaar ook hier het verzoek onze oproep te delen.

Verder hebben wij vandaag natuurlijk ook de berichtgeving in de kranten gezien en daarop ook een reactie naar buiten gebracht. Uiteraard nemen wij, net als de mensen hier, met klem afstand van enige vorm van geweld of bedreiging.

Echter, op het artikel was genoeg aan te merken dus dat hebben we ook zeker verwoord. Het moet maar een keer afgelopen zijn met het wegzetten van de Nederlandse vuurwerkliefhebber als “tokkie” of aso volk. Iedere groep heeft zijn zwarte schapen ertussen zitten. We weten immers ook dat er genoeg liefhebbers bedreigd worden of met geweld te maken krijgen, zelfs minderjarigen.

Dus help ons de boodschap uit te dragen en deel/like onderstaande berichten

Oproep CDA Leden
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=109867261020086&id=100190271987785

Reactie berichtgeving bedreigingen Vuurwerkbond
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=109992921007520&id=100190271987785

Echt bedankt voor alle energie die jullie erin stoppen!!!

Valt me wel op dat de berichten echt te weinig gedeeld worden door de leden op FB. Dat kan beter!!!!!

Beste Mensen,

Nog even opnieuw de vraag of er mensen zijn die leuke sfeerbeelden hebben van de jaarwisseling.

Er staat natuurlijk al van alles op het forum maar we zijn specifiek op zoek naar plaatjes met veel mensen. Gezelligheid, verbroedering, feestje met de buren, etc.

Daarnaast op het moment ook interesse in video of foto van huisdieren die zich wel prima redden of zelfs vermaken met vuurwerk in de buurt.

graag met toestemming om het te publiceren :angel:

Als je iets hebt stuur het even op naar [email protected]

Alvast bedankt!

Een vuurwerkverbod in Nederland? Deze beelden zeggen dat vuurwerk leeft in Nederland. Filmpjes komen van familie en vrienden

Rond 3:05

Mocht hier iets tussen zitten, laat het dan maar weten.

Wat ik me nu afvraag...

Het hvlv zet zich in voor het behoud van consumentenvuurwerk.
Volgens rutte was het verbod eenmalig,word dit door de winkeliers en importeurs nu voor waar aangenomen en zijn deze al bezig met inkopen,ontwikkelen van producten enz..
Of zijn deze nu ook afwachtend?

Ik bedoel,het kan toch eigenlijk niet zo zijn dat er dit jaar per direct een permanent verbod ingesteld word? Moet hier niet een overgangsperiode voor zijn of iets dergelijks?

Mag aannemen dat een importeur al in het begin van het jaar kosten maakt wat betreft productie en dergelijke.
Zo ook de winkleliers qua onderhoud aan bunkers en investeringen en dergelijke.
Of staat dit nu stil door het eenmalig verbod?

Wat ik me nu afvraag...

Het hvlv zet zich in voor het behoud van consumentenvuurwerk.
Volgens rutte was het verbod eenmalig,word dit door de winkeliers en importeurs nu voor waar aangenomen en zijn deze al bezig met inkopen,ontwikkelen van producten enz..
Of zijn deze nu ook afwachtend?

Ik bedoel,het kan toch eigenlijk niet zo zijn dat er dit jaar per direct een permanent verbod ingesteld word? Moet hier niet een overgangsperiode voor zijn of iets dergelijks?

Mag aannemen dat een importeur al in het begin van het jaar kosten maakt wat betreft productie en dergelijke.
Zo ook de winkleliers qua onderhoud aan bunkers en investeringen en dergelijke.
Of staat dit nu stil door het eenmalig verbod?

Hier ben ik dus ook wel benieuwd naar, in mijn ogen is het eigenlijk onmogelijk om het er zo ineens door te krijgen gezien de eerder gedane uitspraken door diverse ministers en bewindslieden omtrent het welbekende eenmalige verhaal

Het verbod zou eenmalig zijn hadden ze beloofd dus ik begrijp eigenlijk gewoon niet dat er de hele tijd zo n gruwelijk gezeik over is... Erger me dood aan alsmaar dat gezeur bah:frusty:

Het verbod zou eenmalig zijn hadden ze beloofd dus ik begrijp eigenlijk gewoon niet dat er de hele tijd zo n gruwelijk gezeik over is... Erger me dood aan alsmaar dat gezeur bah:frusty:

Het was ook eenmalig, maar na de verkiezing van 2021 wordt er een regeerakkoord gemaakt waarin compromissen gesloten moeten worden, en daarin kan van alles gebeuren. Ik hoop dat we door deze acties voeten tussen de deuren krijgen in den haag en wat duidelijkheid kunnen afdwingen zodat de importeurs ook weten waar ze aan toe zijn

Het was ook eenmalig, maar na de verkiezing van 2021 wordt er een regeerakkoord gemaakt waarin compromissen gesloten moeten worden, en daarin kan van alles gebeuren. Ik hoop dat we door deze acties voeten tussen de deuren krijgen in den haag en wat duidelijkheid kunnen afdwingen zodat de importeurs ook weten waar ze aan toe zijn

De laatste kabinetsformatie duurde 225 dagen dus, als ze er nu weer zolang over gaan doen hoeven we ons voor dit jaar geen zorgen te maken

Back
Bovenaan