[FCG-B20A] Kugelblitz Kal. A Silber - Cat. 1

Ook hier weer dst Hollandse "voor dubbeltje op eerste rang" praat dat juist in het verleden het klein vuurwerk de das om heeft gedaan...

Fijn dat je ervaringen en meningen (omtrent Funke) goed kunt waarderen. :wink:

Als iets niet duidelijk beter is dan de vele alternatieven welke tegen een lagere prijs te krijgen zijn, dan ben je absoluut een dief van je eigen portemonnee, zeker bij 24,- voor een doosje.
En als dit product daadwerkelijk zoveel beter moet wezen, dan mogen we de batches weleens naast elkaar leggen, want dan moet daar een verschil te vinden zijn.

En inderdaad, net als Darksoul ook aangaf, ze waren zeker niet zo fel als die van de film van Jordi.

Ik vond ze hier erg wisselvallig, de ene bal deed het best aardig maar er waren ook genoeg waarbij maar 1 of 2 knettertjes uitkwamen. De crackling zelf ging wel harder dan andere balletjes maar vond ze toch echt tegenvallen door de inconsistentie en gebrekkige hoeveelheid knetter.

Deze waren erg wisselvallig inderdaad. Aantal deden het zeer goed, maar ook een aantal wat minder. Zou ze niet nogmaals halen voor die prijs (€2).

Waren wat wisselvallig inderdaad, presteerde inconsistent, geen topper, maar waar de één wat minder crackling bevatte, ging de ander juist weer vrij goed. Geen miskoop voor €2, maar ook zeker geen topper.

Ik heb uiteindelijk oudjaarsavond geen pakje meer gestookt. Kan moeilijk oordelen over kwaliteitsverschil maar met dit in mijn achterhoofd zal ik dit jaar deze laten liggen en genieten van de paar doosjes die ik nog heb.

Ik vond dat er opvallend veel verschil zit in de doosjes. In het onderstaande filmpje zie je twee Kugelblitzen uit één doosje overdag en twee uit een ander doosje 's avonds. Beide doosjes komen uit dezelfde batch. Kijk en oordeel zelf:

Ik heb een doosje of 5 weg gestookt en inderdaad de zelfde bevinding, wisselvallig.
De een was niet veel beter dan de B2B kortsluiters die we hadden, de ander was enorm indrukwekkend

Ik vond dat er opvallend veel verschil zit in de doosjes. In het onderstaande filmpje zie je twee Kugelblitzen uit één doosje overdag en twee uit een ander doosje 's avonds. Beide doosjes komen uit dezelfde batch. Kijk en oordeel zelf:

Gewoon prima dingen:handsup: ja is massa, zit altijd, wat verschil, tussen

Het wisselvallige is dus wel duidelijk nu, goede film Plintje, en als je dan de ervaring met de mindere varianten hebt, is het niet wat. Goed, ik heb nog 10 pakjes nu, hopelijk zullen die mij komende jaarwisseling wel meer tevreden stemmen. :)

In december had ik de Kugelblitz A al getest en het filmpje staat al even online. Presteerde erg goed, plopte mooi open en goed harde crackling met een prima spreiding, zeker voor cat. 1. Afgewerkt met een prachtige lange lont en ook de verpakking is weer geniaal. Wel jammer dat veel leden toch een mindere ervaring hadden met dit artikel. Over het algemeen heb ik hier echt enorm van genoten. Vond het geweldig om echt weer eens 'ouderwetse' crackling ballen te stoken. Ik heb speciaal 12 pakjes gekocht, zodat ik er een omdoos bij kreeg. Helaas zat het plastic wat vast geplakt aan de omdoos, waardoor er bij het verwijderen wat schade ontstond. Het is niet anders, maar nog steeds een mooi collectors item.

Uiteindelijk heb ik ook nog 2 andere soorten 'oudere' crackling ballen kunnen krijgen. De crackling ballen per 10 stuks verpakt van Vuurwerktotaal en de knetterballen 8 stuks uit de B2B Line van GBV-WECO. Beide ook met losse balletjes. Voelde me weer even het kleine mannetje en heb echt wel genoten van dit kleine spul. Presteerde allemaal goed. Goed harde crackling, maar mijn voorkeur gaat toch echt uit naar Funke. Spreiding was wat groter en het crackling effect was iets harder, waardoor ik deze net iets indrukwekkender vond, al is het verschil niet heel groot. Moet wel eerlijk zeggen dat die van Funke ook wel aanzienlijk duurder waren dan die van Vuurwerktotaal (al is dat een uitlopend product). Over het geheel ben ik erg te spreken over de variant van Funke, al is op onderstaande film wel een kwaliteitsverschil te zien, waar ik bij de meeste doosjes gelukkig geen last van had. Lijkt wel te gaan om 2 soorten crackling. 1 met enkel witte flitsen (die presteert minder) en 1 waarbij flink veel vonken vrijkomen, waardoor het veel beter overkomt. Gelukkig maar weinig slechte/mindere gehad.

Screenshot_20210103-140957_Gallery.jpg

Screenshot_20210116-162851_Gallery.jpg

Screenshot_20210103-202714_Gallery.jpg

Screenshot_20210103-202720_Gallery.jpg

Screenshot_20210103-202729_Gallery.jpg

Screenshot_20210103-202736_Gallery.jpg

Screenshot_20210103-202758_Gallery.jpg

Screenshot_20210103-202820_Gallery.jpg

Screenshot_20210103-202922_Gallery.jpg

Screenshot_20210103-202957_Gallery.jpg

Screenshot_20210103-203358_Gallery.jpg

Had deze nog liggen uit 2020, maar blijkbaar vergaat vuurwerk dan toch? Ongekend wat een troep, enkele knetter per bal. Vond het al niet uitblinken t.o.v. andere knetterballen, maar dit waren absoluut de slechtste die ik heb gezien dit jaar, er werd gewoon om gelachen hoe slecht het was. Kan gewoon echt niet voor die prijs.

Back
Bovenaan