Eerste knallen al gehoord?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat de pleuris pas echt uitbreekt wanneer men een permanent verbod zullen uitvaardigen. Nu zijn er heel veel mensen, freaks, liefhebbers die toch enigszins uit respect weinig tot niets afsteken. Ik ook steek enkel CAT1 af. Maar wanneer er een definitief verbod komt dan ga ik mij er 100% niet aan houden. Dus dit jaar is er al chaos vanwege een tijdelijk verbod, bij een permanent verbod is het echt oorlog.

Precies dit.
Ben het met elk woord compleet eens,zo denk ik er dus ook over.

Om 23.15 opgepompt m'n bed uit, box lucht in grjast en om 00u was het hier dik jaarwisseling als vanouds. Hoezo vuurwerkverbod?! Al m'n doorgelonte cakes en compounds perfect de lucht in...echt fokking superdik genoten en supergezellig op straat! Goedmakertje voor vorig jaar. Gingen meer shells dan anders de lucht in, saluteblok...hoorde van losstaande 4" mortieren in smal straatje om de hoek...gekkenhuis, behalve genoemde uitzondering was het heerlijk

Hier ook beduidend rustiger dan anders. Maar alsnog mooie blokken gezien. Lol gehad met cat 1 met de kindjes. Had nog 2 stuks normaal vuurwerk over van vorig jaar, voor nog een klein beetje extra gevoel. Verder is het net als Oud & Nieuw toen ik 12 was of zo. Toen hadden we ook alleen fonteintjes van het kaliber meterpakket. Relaxte sfeer op straat, geen gezeik en eigenlijk best wel perfect vuurwerkweer (al is dat best frustrerend :bonk:). Enige wat ik geknutseld had was een 10-laags knetterlint van 12,5 meter - toch geinig :D

Het 0:00 uur met een 2021 sterretje en wat cat 1 fakkels.
En met ijsfonteinen en 2 kleine fonteinen.
Wel apart/gaar.
Er werd wel redelijk gestookt.
Veel shells en dikke cakes gezien.
Ook een flare gezien en veel ufo ballonnen.
Sommige klappen van het illegale vuurwerk zijn niet normaal zo hard.

Wel blijft de rook hangen, dat was geheid mist geworden als het een normaal oud en nieuw was geweest.

Da's echt kut . Hier geen probleem 1 man die zeikt meteen door de rest stil gemaakt politie en al erbij maar geen probleem politie laat het gewoon gaan heeft geen zin ruzie heerlijk hoppaaa

Gelukkig om 00.00u zonder gedoe paar funke dozen weg kunnen blazen. Meeste mensen genoten ervan. Achteraf weer dezelfde mensen die klaagde, maar toen was de voorraad al op. Al met al om 12u toch veel mooie dozen gezien en veel shells. Hoop dat iedereen zonder al te veel gedoe het jaar hebben kunnen afsluiten. Bizar hoe het deze avond ging. Veel politie en zeikende buren. Beste wensen!

Wat een aparte jaarwisseling. Jongeren die een cake afsteken en net de pech hebben dat er 2 politie auto's aankomen rijden. De politie kon vrij weinig omdat die gasten hard wegrende. Boa's die net na 12e door de straat fietsen, en niet veel later nog een politie auto. Verder ging er hier in de omgeving aardig wat de lucht in. Het meeste was wel illegaal maar dat was te verwachten. Was ook niet meer dan een normale jaarwisseling, het viel nu alleen meer op. Heb me aardig vermaakt met f1, al werd het op ten duur wel vrij eentonig... en de laatste f3 singleshots van Funke zijn nu ook op. Waren weer mooi!

Ik moet zeggen dat het me heel erg is meegevallen, zelf alleen cat1 afgestoken en paar thunderkings maar het ging na 12 uur echt heel goed los, bijna net zo heftig als normaal alleen een stuk korter. Dit bied perspectief voor een jaarwisseling mocht er ooit een definitief verbod komen. Goed om te zien dan mensen gewoon een paar mooie stukken blijven stoken, zeker als we van corona verlost zijn straks.

Het was kort maar krachtig maar het eerste kwartier na 12 uur was het eigenlijk niet minder als normaal. Had echt niet verwacht dat het toch nog zo goed tekeer ging

Viel alles mee inderdaad. Iets na 0:00 leek het gewoon op een normale jaarwisseling alleen met veel meer illegale blokken. Na een half uurtje werd het wel eerder als normaal weer rustig. Nu af en toe een knalletje.

Had het niet op deze schaal verwacht maar ging rond 12 uur echt flink los in Velp. Paar straten verderop eerst een TXB4100. In Zuid allemaal dikke prof blokken en shells tot 6 inch. Had nog wat over van afgelopen jaar, alles op 1 plank bevestigd en doorgelont. Iets na 12 uur op straat gezet en de fik erin. Buurt reageerde lekker enthausiast en de hele avond geen politie gezien

Hier was het veel minder intens dan vorig jaar. Heb op mn gemak mn ding kunnen doen, was deze keer wel de enige in de straat die bezig was. Toch veel buren die met de kids naar buiten kwamen, meer om te kijken maar geen 1 die vuil keek of liep te klagen tegen me, integendeel. Aantal vaders kort gesproken, kreeg naderhand zelfs een bedankje dat ik het respect had om het kleinschalig te houden. Heb voor alle kids een klein minishowtje gehouden, rijen met fonteinen neergezet. Gestart met de knetterlintenmat die eigenlijk perfect ging. ruim 3 minuten lang het geluid van eieren bakken tsja je moet wat he :p

Handhaving niet gezien, ook niet nodig hier. Ik probeer er altijd iets moois hier van te maken en ben zwaar tegen geweld en vandalisme. Hopelijk kunnen we het dit jaar weer zoals vanouds vieren :wink:

Hier was het minder dan vorig jaar, maar VEEL zwaarder. Gingen bijna alleen maar profblokken en shells (tot 8 inch) de lucht in, en voorgaande jaren hadden de mensen die ze afstaken, die shells en profblokken niet

Laatst bewerkt:
Ook hier in mijn dorp werd nog genoeg gestookt.
Wel wat minder en korter dan andere jaren, maar toch mooi om te zien.

Eddy.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan