Eerste knallen al gehoord?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hele avond flink geknald en om 12 uur ging het vrij goed los voor een dorpje met een paar duizend inwoners. Flink wat shells in salvo's de lucht in zien gaan en mooie boxen. Heerlijk!

Als eerste, de beste wensen allemaal.
Godsamme! Wat heb ik een vet oud op nieuw gehad. Door het verbod was het natuurlijk bij voorbaat al bijzonder.
Hier werd er vanuit de brandgang (what's in a name?) geschoten.
Er kwam aanmoediging vanuit verschillende achtertuintjes. De hele avond door dik vuurwerk te zien en helemaal te horen en daar zat dit jaar maar weinig Lesli bij. Om 12 uur ging het helemaal los, al was dat allemaal korter dan andere jaren.

Een foto uit een video.
Achter.jpg

Prachtig weer, geen gezeik.

Dit vuurwerk staat denk ik klaar voor het inleverpunt.:p
rommel.jpg
Het wordt weer een spannend jaar voor het vuurwerk. Maar door dit oud op nieuw heb ik veel geleerd.

Laatst bewerkt:
Ik heb in de wijk Leidscheveen, Den Haag nieuwjaar gevierd. Gingen heel veel profblokken de lucht in en natuurlijk de camera in de aanslag. Meer dan ik had verwacht. Na een uurtje snel naar Delft geweest waar ook best veel werd afgestoken. Uiteindelijk om een uur of 02:00 terug in Laak op de grens met Rijswijk, waar abnormaal veel harde knallen te horen waren tot diep in de nacht. Ook veel shells gezien.

Laatst bewerkt:
Hier werd ook genoeg afgestoken, duurde wel wat korter dan normaal maar veel moois te zien (vooral profblokken en shells). In de straat veel kinderen met cat1. En wij hadden zelf nog een klein voorraadje cat 2 wat goed werd ontvangen door iedereen. 1 van de buren kwam zelfs een paar cakes bij ons inleveren omdat ze het zelf niet durfden af te steken:D Al met al geslaagd.

Ik denk dat de pleuris pas echt uitbreekt wanneer men een permanent verbod zullen uitvaardigen. Nu zijn er heel veel mensen, freaks, liefhebbers die toch enigszins uit respect weinig tot niets afsteken. Ik ook steek enkel CAT1 af. Maar wanneer er een definitief verbod komt dan ga ik mij er 100% niet aan houden. Dus dit jaar is er al chaos vanwege een tijdelijk verbod, bij een permanent verbod is het echt oorlog.

Jammer dat je je er aan hebt gehouden. Gister was de ideale kans om je te laten horen.
Gelukkig hebben vele anderen wel van zich laten horen!

Ik heb in de wijk Leidscheveen, Den Haag nieuwjaar gevierd. Gingen heel veel profblokken de lucht in en natuurlijk de camera in de aanslag. Meer dan ik had verwacht. Na een uurtje snel naar Delft geweest waar ook best veel werd afgestoken. Uiteindelijk om een uur of 02:00 terug in Laak op de grens met Rijswijk, waar abnormaal veel harde knallen te horen waren tot diep in de nacht. Ook veel shells gezien.

Weet iemand welk blok je als laatste ziet? Ding blijft maar gaan, wat een geweld!

Heerlijk oud& nieuw gehad zeg. Wel even spannend begin waarbij de event 4 seasons de politie in de straat stond en een 2e busje voorbij reed. Dat deed niet echt goed aan de ontspannen sfeer en stook ervaring. Na wat cat 1 en voor de rest niks meer gezien te hebben konden we rustig door. 12u was echt gekkenhuis hier, terwijl er normaal nooit zoveel afgestoken wordt. Heb mooi een half uur buiten kunnen staan en wat compounds er doorheen gejast. Feest!

Hier werd er de hele avond flink gestookt. Ik heb geen politie gezien en van een verbod leek geen sprake :D

Laatst bewerkt:
hier in oosterhout (bij breda) ging het echt flink los. begon rond een uur of 6 in de avond en vanafdat moment eigenlijk continue dikke shells (echt hele grote, veel groter dan ik hier normaal zie) en verschillende mega boxen als de illegale tears of heaven en tears of hell... eniet 1 dus, maar leek er elk half uur wel eentje af te gaan...

Om 12 uur ging het helemaal los, daar hielp ik zelf gelukkig ook aan mee uiteraard... maar ondanks dat het kwa aantal afstekers iets minder was dan normaal hadden diegene die wel afstaken echt heel zwaar siervuurwerk, dus het oogde en klonk veel beter dan normaal.

Hier in de straat zelf is het normaliter vrij rustig, maar er stonden letterlijk 30–40 man te kijken naar mijn vuurwerk, en iedereen was super enthousiast... ik begon allereerst mijn excuses aan iedereen aan te bieden omdat ik eigenlijk dacht dat men boos zou zijn, maar integendeel. Kreeg alleen maar complimenten en zelfs in de wijk-app kwamen er vele bedankjes voorbij...bizar..

Toch voelde de avond in eerste instantie wat vreemd. helemaal toen ik rond 6 uur de eerste pot afstak..een kleintje met daaraan een all at lnce knalcake van loots...die ging me toch een partij hard, ik stond gewoon te trillen op mijn benen haha, maar dat kwam ook door de spanning omdat ik bij de eerste echt het gevoel had een crimineel te zijn haha.. maar toen ik weer eenmaal aan de spanning en vuurwerkgeluiden gewend was verdween ook de angst om af te steken en kwam het plezier weer boven drijven en ging ik vanaf dat moment helemaal los..elk half uur een paar kleine cakes de lucht in tot aan 12 uur.

Om 12 uur had ik de supernaut en cloud connected als eerste klaar staan, de legale versies... opyoutube vielen ze wat tegen, maar tering vooral die supernaut was echt fantastisch.. salutes en effecten waren bijzonder goed...iedereen applaudiseerde in de straat en veel wow geluiden..inclusief van mijzelf..

nu scheelt het wellicht dat ik dit jaar zelf geen f4 vuurwerk had, dus dan klinkt het f2 vuurwerk vanzelf wat harder, maar toch..die grote legale funke blokken zijn voor mij hard en mooi zat...

al met al eigenlijk een oudjaar als altijd wat vuurwerk en sfeer betreft dus...misschien zelfs wel beter dan normaal, want echt alles wat ik had viel positief mee en dat heb ik niet vaak...vooral de snowblind heeft mijn hart verovert, die blijft toch wel mijn absolute favoriet...

Verder ook geen enkele handhaver of politie gezien..althans..er was een paar straten verderop een autongeluk waar politie en ambulance op af kwam...en wat denk je: ging letterlijk naast de politie een flinke siercake af...de politie keek niet op of om...

volgens mij hadden ze hier zoiets van: joh, laat ze lekker gaan... zolang ze niemand tot last zijn en geen problemen veroorzaken dan is het prima.

Nu is oosterhout met 60 duizend inwoners ook geen mega stad, dus hier gaat alles nog redelijk gemoedelijk en zijn er weinig tot geen problemen... zelfs de politie is hier aardig en je moet het heel bont maken wil je een bon om je oren krijgen... dus ondanks alle negativiteit over de handhaving toch een positief geluid vanuit mijn kant: prima gedaan politie en gemeente!

beste wensen allemaal!

Ik heb een goed O&n gehad, de hele dag zoal cat 1 als 2 ongestoord kunnen stoken, geen gezeur van iemand of wat dan ook. Het carbid hoorde ik ook van veel verschillende kanten vandaan komen, dat brengt ook altijd een lekker sfeertje met zich mee:)

Verder vanaf een uur of 18:00 werd het lekker druk, er is geen 5min stilte geweest, hoorde constant wel een cake/box of ander vuurwerk afgaan en van 00:00 ging het echt ziek los, nog nooit zoveel mooie boxen/Shells achter elkaar gezien, zelf hadden we ook nog een cake en ongeveer 40 grote singleshots over voornamelijk junks, ball phyton en big shots en nog een zooitje Duitse pijlen van vorig jaar:)

De buren hebben er van genoten, kwam nog een buurman met een krat pils aan en hebben samen allemaal staan zuipen onder het stoken + die zelfde buren zeiden “ als er nu politie komt en zou een boete krijgen dan betalen wij die gewoon mee “ dat is toch geweldig:D is me trouwens ook nog nooit eerder overkomen dat buren dat kwamen mededelen:p maar het stoken zoal overdag als avonds werd goed ontvangen en de alle buren die buiten waren vonden het verbod ook wel een beetje onzin, had ook buren die gewoon verzuurd binnen zaten daar niet van, maar das zo’n gevalletje van “ lekker belangrijk “

Toen we klaar waren best wat complimentjes gehad dat gaf een lekker gevoel:) daarna heerlijk al die zooi ff staan opbranden in de vuurkolf tot een uur of half 4 en rond 6:00 me bed opgezocht, in een andere wijk verderop vond men blijkbaar nog een cake en die moest waarschijnlijk nog ff de lucht is:p dus al met al een leuke dag gehad:)

hier in oosterhout (bij breda) ging het echt flink los. begon rond een uur of 6 in de avond en vanafdat moment eigenlijk continue dikke shells (echt hele grote, veel groter dan ik hier normaal zie) en verschillende mega boxen als de illegale tears of heaven en tears of hell... eniet 1 dus, maar leek er elk half uur wel eentje af te gaan...

Om 12 uur ging het helemaal los, daar hielp ik zelf gelukkig ook aan mee uiteraard... maar ondanks dat het kwa aantal afstekers iets minder was dan normaal hadden diegene die wel afstaken echt heel zwaar siervuurwerk, dus het oogde en klonk veel beter dan normaal.

Hier in de straat zelf is het normaliter vrij rustig, maar er stonden letterlijk 30–40 man te kijken naar mijn vuurwerk, en iedereen was super enthousiast... ik begon allereerst mijn excuses aan iedereen aan te bieden omdat ik eigenlijk dacht dat men boos zou zijn, maar integendeel. Kreeg alleen maar complimenten en zelfs in de wijk-app kwamen er vele bedankjes voorbij...bizar..

Toch voelde de avond in eerste instantie wat vreemd. helemaal toen ik rond 6 uur de eerste pot afstak..een kleintje met daaraan een all at lnce knalcake van loots...die ging me toch een partij hard, ik stond gewoon te trillen op mijn benen haha, maar dat kwam ook door de spanning omdat ik bij de eerste echt het gevoel had een crimineel te zijn haha.. maar toen ik weer eenmaal aan de spanning en vuurwerkgeluiden gewend was verdween ook de angst om af te steken en kwam het plezier weer boven drijven en ging ik vanaf dat moment helemaal los..elk half uur een paar kleine cakes de lucht in tot aan 12 uur.

Om 12 uur had ik de supernaut en cloud connected als eerste klaar staan, de legale versies... opyoutube vielen ze wat tegen, maar tering vooral die supernaut was echt fantastisch.. salutes en effecten waren bijzonder goed...iedereen applaudiseerde in de straat en veel wow geluiden..inclusief van mijzelf..

nu scheelt het wellicht dat ik dit jaar zelf geen f4 vuurwerk had, dus dan klinkt het f2 vuurwerk vanzelf wat harder, maar toch..die grote legale funke blokken zijn voor mij hard en mooi zat...

al met al eigenlijk een oudjaar als altijd wat vuurwerk en sfeer betreft dus...misschien zelfs wel beter dan normaal, want echt alles wat ik had viel positief mee en dat heb ik niet vaak...vooral de snowblind heeft mijn hart verovert, die blijft toch wel mijn absolute favoriet...

Verder ook geen enkele handhaver of politie gezien..althans..er was een paar straten verderop een autongeluk waar politie en ambulance op af kwam...en wat denk je: ging letterlijk naast de politie een flinke siercake af...de politie keek niet op of om...

volgens mij hadden ze hier zoiets van: joh, laat ze lekker gaan... zolang ze niemand tot last zijn en geen problemen veroorzaken dan is het prima.

Nu is oosterhout met 60 duizend inwoners ook geen mega stad, dus hier gaat alles nog redelijk gemoedelijk en zijn er weinig tot geen problemen... zelfs de politie is hier aardig en je moet het heel bont maken wil je een bon om je oren krijgen... dus ondanks alle negativiteit over de handhaving toch een positief geluid vanuit mijn kant: prima gedaan politie en gemeente!

beste wensen allemaal!

Allereerst beste wensen allemaal,

Ik sluit mij hierbij volledig aan, de politie was gewoon heel nuchter bezig afgelopen nacht. Ikzelf kom uit Kanaleneiland, (slechte reputatie) er vloog een politie helikopter rond en overal politie, maar niemand die even langskwam om te controleren of te beboeten toen ik gewoon al mijn cake's de lucht inschoot. Dit mag zeker ook gezegd worden richting de politie, dankjewel!! Heel nuchter gewoon zolang je niemand lastigviel. Oud en nieuw zelf was veel minder sier was zelfs de enige in een vrij drukke straat, maar heb er zeker van kunnen genieten. Op een gegeven moment kwamen er overal mensen vandaan en overal kwam applaus vandaan.

Ging helemaal los hier, wij hadden echt 6-7 dikke Funke blokken en nog 8-9 niet nader te omschrijven zieke zieke blokken. Hele lucht gewoon gevuld van 00.00-01.00

Om ons heen ging ook echt veel prof af

man man man wat was het fantastisch

De geschoten finale met 2 niet te nader omschreven compounds tegelijk, alles werd netjes en veilig op een leeg grasveldje geschoten ver uit de buurt van huizen en autos, wist op momenten gewoon niet waar je het moest zoeken als je eronder stond, bijna 2 min lang rammen, helaas pas gefilmd vanaf 1e minuut

de rest volgt later nog :handsup::applause:

Laatst bewerkt:
Wat een verhalen hier allemaal zeg, echt goed om te lezen dat iedereen een geweldig oud en nieuwe heeft beleefd en tog nog heeft kunnen stoken en het overal goed los is gegaan.

Hier in Glanerbrug/Enschede was het 1 groot gekkenhuis. Hebben zelf hele dag door volop kunnen stoken met cat1, wat ons zeer bevallen is. Hadden echt het gevoel van vroeger weer te pakken met het overdag stoken. Af en toe een single shot tussendoor. Enigste wat minder overdag was de diepe dreunen van het carbid schieten, dat werd nu amper gedaan. Overdag 1 politie auto door de straat, ondanks dat we aan het stoken waren, het een beste puinhoop was en er redelijk wat mensen stonden zwaaiden ze vriendelijk en reden door. Ook de buurtkinderen waren lekker buiten, buren kwamen langs. Echt pure sfeer.

Normaal om 18:00 helemaal los, dat dit jaar niet gedaan, en ook in de buurt niet. Maar tegen een uurtje of 19:30 begon het echt een gekkenhuis te worden. Al snel zag we vele grofblokken en oneindig veel Shells. Naarmate het later werd zagen we steeds meer en meer vuurwerk. Om 00:00 ging het echt helemaal los, 90% van wat wij gezien hebben was prof. De dikste blokken en echt ontiegelijk veel Shells. Echt een prachtige sfeer en hoeveelheid vuurwerk gezien. Tegen uur of 01:30 reed er weer politie door de straat, maar ook die zwaaiden vriendelijk.

In de nacht moest ik Djaimy en andere stookmaat naar Van de Valk brengen, daar sliepen ze. Toen we aankwamen reiden zagen we verderop alleen maar de Shells de lucht in gaan en eronder blokken. Wat een afsluiter was dat zeg, geweldig om te zien op een afstand. Zal binnenkort dat filmpje eens online zetten.

Wat een prachtige, sfeervolle, gezellige dag hebben wij beleefd zeg, ongekend!

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat een verhalen hier allemaal zeg, echt goed om te lezen dat iedereen een geweldig oud en nieuwe heeft beleefd en tog nog heeft kunnen stoken en het overal goed los is gegaan.

Hier in Glanerbrug/Enschede was het 1 groot gekkenhuis. Hebben zelf hele dag door volop kunnen stoken met cat1, wat ons zeer bevallen is. Hadden echt het gevoel van vroeger weer te pakken met het overdag stoken. Af en toe een single shot tussendoor. Enigste wat minder overdag was de diepe dreunen van het carbid schieten, dat werd nu amper gedaan. Overdag 1 politie auto door de straat, ondanks dat we aan het stoken waren, het een beste puinhoop was en er redelijk wat mensen stonden zwaaiden ze vriendelijk en reden door. Ook de buurtkinderen waren lekker buiten, buren kwamen langs. Echt pure sfeer.

Normaal om 18:00 helemaal los, dat dit jaar niet gedaan, en ook in de buurt niet. Maar tegen een uurtje of 19:30 begon het echt een gekkenhuis te worden. Al snel zag we vele grofblokken en oneindig veel Shells. Naarmate het later werd zagen we steeds meer en meer vuurwerk. Om 00:00 ging het echt helemaal los, 90% van wat wij gezien hebben was prof. De dikste blokken en echt ontiegelijk veel Shells. Echt een prachtige sfeer en hoeveelheid vuurwerk gezien. Tegen uur of 01:30 reed er weer politie door de straat, maar ook die zwaaiden vriendelijk.

In de nacht moest ik Djaimy en andere stookmaat naar Van de Valk brengen, daar sliepen ze. Toen we aankwamen reiden zagen we verderop alleen maar de Shells de lucht in gaan en eronder blokken. Wat een afsluiter was dat zeg, geweldig om te zien op een afstand. Zal binnenkort dat filmpje eens online zetten.

Wat een prachtige, sfeervolle, gezellige dag hebben wij beleefd zeg, ongekend!

Amen. Het was een geweldige dag met ontzettend veel stookvoer, ontzettend veel vuurwerk gezien en gehoord en de sfeer was fan-tas-tisch. Gezelligheid was het woord voor de afgelopen jaarwisseling!

Laatst bewerkt:
man man man wat was het fantastisch

De geschoten finale met 2 niet te nader omschreven compounds tegelijk, alles werd netjes en veilig op een leeg grasveldje geschoten ver uit de buurt van huizen en autos, wist op momenten gewoon niet waar je het moest zoeken als je eronder stond, bijna 2 min lang rammen, helaas pas gefilmd vanaf 1e minuut

de rest volgt later nog :handsup::applause:

Super gaaf zeg! Ben jaloers :)

ps. dat was geen 30mm... foei foei haha

Gaat hier nu nog iemand los. Al 2 blokjes gehoord. En flinke ook!! Toch grappig dat je zulk spul over hebt na een jaar waarin geen vuurwerk verkocht mocht worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan