UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad is "de branche" erg stil....ze laten het allemaal maar gebeuren en laten zich langzaam alles onder de voeten wegsnijden.

Ik zie warempel allemaal museumspul voorbij komen....
rotjes in piepschuim gelegd....pfft...ik kan wel huilen, triest, zowel de kennis als de oude spullen die vernietigd worden..
Ik kan er niet meer naar kijken, heb net al bijna een bord pasta door de kamer gesmeten toen ik die leugenaars zag bij Hart van Nederland. Het is onvoorstelbaar hoe ze (wethouders en "experts") gewoon glashard lopen te liegen voor de camera. En de vuurwerkbranche in Nederland staat erbij en kijkt ernaar hoe legale producten die de branche vertegenwoordig illegaal worden bestempeld.

Om te kotsen maargoed ik ga maar iets doen waar ik rustig van word nu denk en volg niks niks meer in de media.

De "branche" is inderdaad erg stil helaas.
Ik weet niet wat er achter de schermen gebeurt natuurlijk,ik hoop dat ze hard aan het werk zijn om een permanent verbod te voorkomen.

Ik lees soms wel eens de reacties op de vuurwerk? Nee facebookgroep.
Ik schrik er gewoon van hoe hard deze anti mensen aan het lobbyen zijn.
Een groep met inmiddels 10.000 mensen,waarvan schat ik zo 95% volwassenen.
Deze mensen zijn zo hard bezig om een verbod er doorheen te krijgen,daar kan de branche nog een voorbeeld aan nemen....

Belachelijk gewoon, wat een bangmakerij zeg. En hoe ze het dan verpakken.. in met piepschuim gevulde dozen.. :bonk: Hoorde op de radio dat nadat het verzameld is het naar Polen wordt getransporteerd, het 48 uur in een waterbad gaat en daarna de verbrandingsoven in.. :bonk: :bonk:

@Goldpyro Inderdaad zonde van dat zakje met oud spul.. zo te zien ook nog met grijslont.. stelletje cultuurbarbaren :thumbsdown:

‘De branche is stil’ en ‘de branche doet niks’. De branche doet genoeg, maar hangt dat niet aan de grote klok. Wacht het rustig af en maak je vooral niet al teveel zorgen. Aankomend jaar mogen ze weer worden bedankt.

Naar mij idee moet je er nu vol in om alle onzin te weerleggen die nu wordt uitgekraamd, niets afwachten...mensen horen nu alleen maar onzin en nemen dat voor waar aan, vol gas ertegen in, paginagrote advertentie....levert meteen media aandacht op...

‘De branche is stil’ en ‘de branche doet niks’. De branche doet genoeg, maar hangt dat niet aan de grote klok. Wacht het rustig af en maak je vooral niet al teveel zorgen. Aankomend jaar mogen ze weer worden bedankt.

Aankomend jaar mogen ze worden bedankt?

Hoezo?

Gaan ze ervoor zorgen dat we weer vuurpijlen mogen afsteken? Of rotjes? Of (f3) single shots? Of f3 ratelbanden? Of babypijltjes? Of worden de afsteektijden weer verruimd?

Ohh we moeten blij zijn wanneer we mogen houden wat we nu nog hebben?

Ik zal de Grote God die BPN heet op mijn blote knieën danken voor hun formidabele inzet!

Zeg dan iets concreters dan dit als je met zulke beweringen komt van dat 'we ze weer dankbaar mogen zijn'. Klinkt nu als loze arrogantie. Ik kan me niet herrinneren dat de freak of gewone consument in het verleden dankbaar heeft kunnen zijn voor 'de branch'. De enige die dat beweren zijn de gene die zichzelf de titel 'branch' heeft gegeven maar dan wordt het tijd om uit die bubbel te komen.

Ze zeggen wel eens: "vuurwerk verbroederd".

Echter is de "relatie" tussen de Branche en Liefhebbers ver te zoeken.

De Branche hoeft écht niet het achterste van de tong te laten zien, maar hoe meer de liefhebbers op de hoogte zijn van eventuele ontwikkelingen kunnen zij daarin mee gaan.

Openheid en eerlijk zijn enorm belangrijk om te bereiken wat we allemaal willen want ook de mensen van de branche zijn liefhebbers.

Laten we dan met z'n alle samen zorgen voor een sterk front, waarin we elkaar aanvullen in plaats van aanvallen.

Bij deze dan ook de (door iedereen verlangende) vraag aan de Branche om openheid en eerlijkheid over ontwikkelingen zodat wij ons steentje kunnen bijdragen, in ieder geval het gevoel van saamhorigheid creëren!

:biertje:

...Bij deze dan ook de (door iedereen verlangende) vraag aan de Branche om openheid en eerlijkheid over ontwikkelingen zodat wij ons steentje kunnen bijdragen, in ieder geval het gevoel van saamhorigheid creëren!

:biertje:

Je wilt niet weten hoe vaak die vraag hier al gesteld is...

Je zou idd denken dat een branchevereniging hun achterban zou betrekken in hun 'acties'. Er zijn hier al zoveel ideeën geopperd waar de BPN mee aan de slag zou kunnen. Geen enkele reactie.

Het enige vuurwerk wat de branchevereniging brengt is schitteren door afwezigheid.

Je wilt niet weten hoe vaak die vraag hier al gesteld is...

Je zou idd denken dat een branchevereniging hun achterban zou betrekken in hun 'acties'. Er zijn hier al zoveel ideeën geopperd waar de BPN mee aan de slag zou kunnen. Geen enkele reactie.

Het enige vuurwerk wat de branchevereniging brengt is schitteren door afwezigheid.

Echt een heleboel woorden, maar je hebt werkelijk geen flauw idee wat er speelt. Die ‘acties’ vinden op een dusdanig niveau plaats, dat het jou geen fluit aangaat wat daar besproken of gedaan wordt. Als consument ben jij niemand meer of minder dan iemand die volgend jaar zijn of haar consumentenvuurwerk (onthoud dit woord) kan kopen. Typisch gedrag om te gaan zeuren over wat je niet krijgt, terwijl je heel blij mag zijn met wat je wel krijgt.

Inhoudelijk ga ik er verder niet op in. Ook ik ben niemand verplicht tekst en uitleg te geven.

Naar mij idee moet je er nu vol in om alle onzin te weerleggen die nu wordt uitgekraamd, niets afwachten...mensen horen nu alleen maar onzin en nemen dat voor waar aan, vol gas ertegen in, paginagrote advertentie....levert meteen media aandacht op...
Maar hoe wil je dat doen dan als je monddood wordt gemaakt door de media?

Echt een heleboel woorden, maar je hebt werkelijk geen flauw idee wat er speelt. Die ‘acties’ vinden op een dusdanig niveau plaats, dat het jou geen fluit aangaat wat daar besproken of gedaan wordt. Als consument ben jij niemand meer of minder dan iemand die volgend jaar zijn of haar consumentenvuurwerk (onthoud dit woord) kan kopen. Typisch gedrag om te gaan zeuren over wat je niet krijgt, terwijl je heel blij mag zijn met wat je wel krijgt.

Inhoudelijk ga ik er verder niet op in. Ook ik ben niemand verplicht tekst en uitleg te geven.
Prachtig. De eerder genoemde arrogantie van de branche. Het gaat aleen om centen.

Als je echt voor vuurwerk staat, betrek je je trouwe klanten. Nu heb je twee groepen tegen: gefrustreerde pro-vuurwerk mensen die vinden dat er geen flikker gebeurd en de anti's met al hun leugens. De derde groep is het belangrijkste: de onwetenden, de beinvloedbare. Die worden nu door de anti's opgepikt, terwijl er vanuit de branch nergens een media-actie wordt gebouden.

Het is leuk dat je achter de schermen bezig bent en politiek jezelf in kan dekken, maar als je het grootste deel van het volk tegen hebt, verlies je na een aantal jaar ook het politieke spel doordat de partijen die trouw zijn aan jou niets meer te zeggen hebben.

Je had lang je mond open moeten trekken. Bij de romeinse kaarsen al, die o zo gevaarlijk zijn (DOOR VERKEERD GEBRUIK) en later bij de F3 (SIERVUURWERK ALS CONCURRENT VAN PROF SIER) en knalvuurwerk (STELT NIETS VOOR).

Maar alle handelen tot nu toe van de zoegenoemde branch is eigen belang: geld. Cakes en compounds hebben de dikste marge. Op klein spul zat zefs vaak verlies, F3 verkocht te weinig. Kunnen jullie missen als kiespijn. Liever een bunker vol compounds, want dan verdienen we het meest. Vuil spelletje. Niets voor de liefhebber, je klanten. Alleen maar eigen belang.

Durf eens uit die bubbel te stappen

Zeg dan iets concreters dan dit als je met zulke beweringen komt van dat 'we ze weer dankbaar mogen zijn'. Klinkt nu als loze arrogantie. Ik kan me niet herrinneren dat de freak of gewone consument in het verleden dankbaar heeft kunnen zijn voor 'de branch'. De enige die dat beweren zijn de gene die zichzelf de titel 'branch' heeft gegeven maar dan wordt het tijd om uit die bubbel te komen.

Achter de schermen gebeurd een hoop!

:no:

Waarom niet ? Mensen die hun hele familie met kerst en oud en nieuwe uitnodigen moet je gewoon aanpakken. Het is gewoond de realiteit dat het niet verstandig is.

Beter dat ze focussen op corona overtreders dan mensen die een beetje vuurwerk afsteken

Die maatregelen zijn in beide situaties niet goed te praten. Een familie met 10 kinderen mag een gezin met 1 kind wél uitnodigen, maar andersom niet. Slaat echt werkelijk waar helemaal nergens op. Uiteindelijk zit men dan alsnog met 15 man in de kamer,..

En zou dat virus nou inderdaad zo besmettelijk en dodelijk zijn,.. die nieuwe mutatie is zo ernstig dat men het blijkbaar met hetzelfde vaccin kan bestrijden. En / of het kan in 6 weken ontwikkeld worden. Ik vond 8 maanden al snel, maar binnen 6 weken is helemaal opvallend te noemen. Maarja, als de FDA locaties niet controleert waar dit vaccin erdoor gepompt wordt, dan kan dat best natuurlijk. Halfzijdige verlammingen door een vaccin is natuurlijk altijd nog beter dan een virus, dat bij het gros nog steeds niet meer dan griepachtige verschijnselen geeft, zijn gang laten gaan,.. Waar de media en napraat programma's, vandaan halen dat het vaccin slechts milde bijwerkingen heeft,.. God mag het weten.

En daarbij mensen bewust maken dat zij zelf een immuun systeem hebben en dit middels gezond eten, sporten, positief denken, geen alcohol drinken etc kunnen versterken. Blijkbaar ook teveel moeite want daar hoor je niemand over. Jammer, want een kleine vermindering in buikvet is namelijk bewezen helpend bij het bestrijden van dit virus. De meeste slachtoffers waren obees. En dat aanraking ook heilzaam is, vooral verbieden, dat knuffelen met je dierbaren,.. Want dat geluksstofje dat daardoor aangemaakt wordt; kunnen we best zonder hoor.

Het kan allemaal in 2020. Hans Kazan is er niks bij.

Laatst bewerkt:

Dergelijke reacties van je (niet alleen deze, maar door de jaren heen) wekken me toch een partij irritatie op. Je verwijt anderen dat ze maar wat roepen en weigert tegelijkertijd zelf structureel om ook maar iets van informatie te delen, evenals de rest van de ‘branche’ wat dat dan ook mogen zijn. Behoorlijk hypocriet.

Ga datzelfde eens in een bakkerij doen. Jij bakt de broden en er staan een hoop klanten in de winkel. Af en toe roep je vanuit de keuken dat er een hoop gebeurt in de keuken en dat zij je straks dankbaar zullen zijn als ze je heerlijke brood proeven. Maar als er na uren (in dit geval jaren) nog steeds geen enkel brood over de toonbank is gegaan is je winkel leeg. Dan kan je wel roepen dat je niets verplicht bent als bakker/branche, maar er is niemand die naar je luistert. Je geloofwaardigheid is foetsie en je winkel is leeg.

De geloofwaardigheid van jou en de hele branche is - heel begrijpelijk - bij mij en ik denk velen weg. Jaren gebeurt er zogenaamd een hoop maar ik zie als klant geen enkel brood. Ik heb honger en moet ieder jaar zelfs oud brood uit de vriezer inleveren. Ergens houdt het begrip en het geduld op.

Ik wens jou en de branche succes in de achterkamers (want daar begeef jij je in tegenstelling tot bijna alle onwetende forumleden kennelijk wel) en met de lege winkel. Het had wellicht niet zo hoeven te lopen, maar ja jij/jullie zijn niets verplicht gelukkig.

Maar hoe wil je dat doen dan als je monddood wordt gemaakt door de media?
Laat van je horen, achter de schermen is leuk maar de strijd wordt op dit moment in de media uitgevochten, waar vuurwerk zo negatief mogelijk in het nieuws wordt gezet door zowel, politici, politie en burgermeesters. Elk gevonden stukje vuurwerk is meteen levensgevaarlijk, zwaar illegaal etc, etc. De gewone mensen horen dit elke dag en steeds meer anonieme tips zijn er. Zelfs Cat 1 ligt onder vuur....je kunt wel achter de schermen aan van alles werken maar daar wordt de beeldvorming die nu neergezet wordt niet gemaakt...als Branche zou ik advertenties plaatsen en de media ook opzoeken, er zijn verschillende programma's die daar best aan mee zouden willen werken zoals jeugdprogramma's en avond bulletins.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan