UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat was het voor mensen die nog wat cat 1 wouden kopen....

Door de lockdown mag het niet meer verkocht worden omdat het niet-essentiële is. ( zie ook het bericht van valk )

Ben benieuwd wat de zaken nu gaan doen. Bezorger mag toch niet?

Laatst bewerkt:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/133...een-straf-voor-bezit-als-je-vuurwerk-inlevert

Wat is dit voor nonsens van clowntje Grappie? Sinds wanneer is het bezit van vuurwerk verboden?

Betekent dus dat je je vuurwerk (zelfs illegaal en zwaar vuurwerk) vrij door bijvoorbeeld Rotterdam kunt vervoeren. Helemaal goud voor vuurwerkrunners dit.

Wanneer de politie ze aanhoudt kan er simpelweg gezegd worden dat men onderweg was naar een politiebureau om het in te leveren.

Betekent dus dat je je vuurwerk (zelfs illegaal en zwaar vuurwerk) vrij door bijvoorbeeld Rotterdam kunt vervoeren. Helemaal goud voor vuurwerkrunners dit.

Wanneer de politie ze aanhoudt kan er simpelweg gezegd worden dat men onderweg was naar een politiebureau om het in te leveren.

haha geweldig! :D 1tje om te onthouden

vind het opvallend dat er onder berichten over vuurwerk op nu.nl trouwens ineens zoveel pro-vuurwerk reacties zijn. Wat is er gebeurd? Houden de anti's zich stiller omdat ze hun zin toch al hebben of zijn mensen die normaal neutraal zijn ineens pissed off omdat ze inzien dat er politieke spelletjes gespeeld worden?.. :rolleyes:

vind het opvallend dat er onder berichten over vuurwerk op nu.nl trouwens ineens zoveel pro-vuurwerk reacties zijn. Wat is er gebeurd? Houden de anti's zich stiller omdat ze hun zin toch al hebben of zijn mensen die normaal neutraal zijn ineens pissed off omdat ze inzien dat er politieke spelletjes gespeeld worden?.. :rolleyes:

Ik denk dat niemand nog iets positiefs over het vuurwerkverbod durft te zeggen, iedereen ziet dat dit besluit nu al aan de laars gelapt word en dat het verbod nu al niet het gewenste effect heeft.
Je hoort het om je heen: “ik denk dat het echt uit de hand gaat lopen met oud en nieuw”, “ik denk dat mensen echt wel vuurwerk af gaan steken”.
En het blijft niet bij een gedachte.. gisteren leek het hier wel oorlog, constant harde knallen en cakeboxen, ik heb zelf het idee dat het heftiger is als voorgaande jaren rond deze tijd!
Mensen zijn gefrustreerd, als je nu nog positief bent over het vuurwerkverbod, dan sta je gewoon voor paal..

En daarbij, wat je ook van vuurwerk denkt, dit is gewoon een onwijs slecht doordachte beslissing. Je zag al direct na het besluit gedraai en bestuurlijke paniek reacties ontstaan.

Zo riep de Politie eerst dat bij een totaalverbod het handhaven zo veel eenvoudiger zou zijn. Dat blijkt in de praktijk een wassen neus, het enige middel wat ze feitelijk hebben is 'Meld misdaad anoniem'. De burgermeesters, toch ook wel de kartrekkers beginnen zich druk te maken dat er niet genoeg te doen is voor 'jongeren'.

Allerbeste was gewoon geweest om F2 toe staan en aan te sturen op huiselijke kring. Pak gewoon de bekende groepen/wijken goed aan en je was klaar geweest.

Laatst bewerkt:
Laat het gezonde verstand nou het eerste zijn wat verloren is gegaan in deze hele 'crisis'. Ik hoop alleen dat de puinhoop vam dit jaar niet aangegrepen gaat worden om een totaalverbod er doorheen te drukken. Hier kunnen liefhebbers, maar vooral de winkeliers, importeurs en de brancheverenigingen een belangrijke rol in gaan spelen. Ik ben benieuwd of ze dit ook daadwerkelijk gaan doen. De vinger moet op de zere plek, en tegelijkertijd moeten we het vuurwerk weer positief neerzetten.

Laat het gezonde verstand nou het eerste zijn wat verloren is gegaan in deze hele 'crisis'. Ik hoop alleen dat de puinhoop vam dit jaar niet aangegrepen gaat worden om een totaalverbod er doorheen te drukken. Hier kunnen liefhebbers, maar vooral de winkeliers, importeurs en de brancheverenigingen een belangrijke rol in gaan spelen. Ik ben benieuwd of ze dit ook daadwerkelijk gaan doen. De vinger moet op de zere plek, en tegelijkertijd moeten we het vuurwerk weer positief neerzetten.

Precies dit! Er loopt momenteel een initiatief vanuit liefhebbers: https://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?59814-We-kunnen-het-tij-nog-keren!&p=1208464#post1208464. Mocht je hieraan graag een constructieve bijdrage willen leveren, laat het vooral weten! Hopelijk ligt er al wat klaar bij de winkeliers, importeurs en brancheverenigingen. En anders willen wij proberen dit voor elkaar te krijgen. Een ding is zeker: deze jaarwisseling is onze laatste kans. Het is nu of nooit!!

Ik weet niet precies hoe dat zit want het is namelijk geen essentieel product.

Gok dat er aankomende dagen wel meer duidelijk zal worden.

Essentiele winkels mogen ook een redelijk percentage niet-essentiele producten verkopen ( zoals een supermarkt die kleding verkoopt en apparatuur bijvoorbeeld ). Het is niet de bedoeling om dit massaal uit te breiden maar ze mogen alles gewoon nog verkopen.

Persoonlijk maakt het mij op dit moment weinig uit. Ik vier het liefst oud en nieuw met dikke compounds en cakes, maar als we kijken hoe hard de cijfers momenteel stijgen, en dat alle andere niet essentiele winkels dichtzijn. Vindt ik dat het proberen om alsnog f2 verkoop door te laten een beetje kansloos aan het worden is. Ik denk dat het momenteel alleen nog maar meer schade toebrengt. We moeten ons er bij neerleggen, dat ook als er eerder geen verbod was gekomen, we nu toch geen vuurwerk hadden mogen kopen. Volgend jaar weer een nieuwe kans, daar moeten we ons ongeloofelijk hard voor maken, maar laat dit jaar nu gewoon voor wat het is.

Smerige opportunist die Van de Kamp.

De coronacrisis misbruiken om je financiële zin door te drijven. Misselijkmakend. Ik ken nog wel een paar werkgevers en ondernemers die zouden willen dat ze 1,3% en een paar bonussen van 300 euro konden uitkeren. Totaal los van de realiteit deze vent.

De politie wilde een vuurwerkverbod toch? Dat hebben jullie gekregen. Je kunt niet alles hebben.
Nu geen krokodillentranen over 'moeilijke handhaving'. Het is niet dat jullie niet gewaarschuwd waren...

En dat werk neerleggen is dezelfde pavlovreactie die we al decennia zien als de struikrovers hun zin niet krijgen. Rechter zal niet akkoord gaan. Zeker niet met 31 december 23.00 uur.

Stelletje clowns.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan