Wetgeving Duitsland

Ik ben met je eens. Mensen moeten eens uit die tunnelvisie stappen. Maar een winkel over de grens in Duitsland ziet het erg somber in. Niet normaal de BS waarin we zitten. The great reset agenda 2030 etc.

het verplicht laten zien van je duitse staatsbewijs, als dat wordt ingevoerd kunnen we het vergeten. niet essentiele winkels sluiten zullen vuurwerkwinkels en supermarkten etc denk ik niet heel veel last van hebben. hier wordt wel een alternatief voor bedacht. Maar het tonen van je duitse bewijs...:rolleyes:

Ik ga er vanuit dat het niet doorgaat. Mocht het wel zo zijn mooi meegenomen. Wat een terror (angst) word er over de bevolking gegooid

het verplicht laten zien van je duitse staatsbewijs, als dat wordt ingevoerd kunnen we het vergeten. niet essentiele winkels sluiten zullen vuurwerkwinkels en supermarkten etc denk ik niet heel veel last van hebben. hier wordt wel een alternatief voor bedacht. Maar het tonen van je duitse bewijs...:rolleyes:
Kan me niet voorstellen dat ze dat doorgevoerd krijgen. Is pure discriminatie en gaat in tegen vrij verkeer van goederen.

Wat een drama dit.. Zolang er vuurwerk verkocht mag worden red ik me, heb een maatje in duitsland wonen. Maar ik baal voor alle andere mensen in de grensstreek die onnodig gestraft worden voor de raddraaiers uit de grote steden.

Gelukkig blijven wij bij iemand die daar woont en een ruim achtertuin heeft. Maar betekent dat wij er wel naartoe kunnen gaan of willen ze de grenzen dichtgoeien? Hopelijk kunnen wij allen het vieren in Duitsland.

Gelukkig blijven wij bij iemand die daar woont en een ruim achtertuin heeft. Maar betekent dat wij er wel naartoe kunnen gaan of willen ze de grenzen dichtgoeien? Hopelijk kunnen wij allen het vieren in Duitsland.

Grenzen gaan nooit dicht, zijn tijdens de lockdown niet dicht geweest.

Selectief lezen noemen ze dat.
De rest van het bericht is weinig hoopvol.

De rest van het bericht gaat alleen maar over samenscholing, contact beperken etc.
Uberhaupt wordt er weinig over vuurwerk gesproken want het verbod gaat er niet komen. Hoogstens dat het iet wat lastiger wordt om je vuurwerk te halen. Dit zal dan op afhaal zijn en met tijdsblokken, daar moet je dan aan denken. Supermarkten kan je nu ook al online bestellen. Die hopen daarmee de drukte enigzins te beperken.

En bij een lockdown (die naar wat ik verwacht niet in heel DL gaat komen) mag je alsnog vanuit je tuin/grondgebied stoken. Dus dan is er nog niks aan de hand. Je moet niet vergeten dat eigenlijk sowieso al is verboden om vuurwerk af te steken op doorgaande wegen en parkeerplaatsen. Niet dat ik verwacht dat de polizei daar lastig om gaat doen als je er niet met 20 man gaat staan. Eigenlijk gaven ze daarmee al aan dat je alleen voor je huis of in de tuin je vuurwerk mag afsteken.

Ik had net een pakje grondbloemen van Rubro in mijn hand met daarop in twee talen een omschrijving. De Nederlandse zegt dat ze vanaf 12 jaar mogen worden afgestoken in NL, in het Duits en voor Duitsland is dat echter vanaf 18 jaar. Klopt deze info en moet je in Duitsland echt 18 zijn om deze te stoken? Vind het vreemd, daarom mijn vraag?

Coronavirus in NRW: erste Ausgangssperre im Kreis Lippe und Düren

So zum Beispiel der Kreis Lippe. Hier liegt die Inzidenz aktuell bei 311, weshalb der Kreis bei der Landesregierung NRW strengere Maßnahmen eingefordert hatte. Diese wurden nun auch genehmigt. Damit treten die Maßnahmen ab Samstag, 0 Uhr in Kraft und gelten so lange, bis die 7-Tage-Inzidenz wieder unter 200 gefallen ist.

Das bedeutet, dass es unter anderem eine
Ausgangsbeschränkung zwischen 22 und 6 Uhr gilt. In dieser Zeit dürfen die Menschen ihr Zuhause nur begründet verlassen. Dazu zählt der Weg zur Schule, zur Arbeit oder zum Arzt, Hilfsbedürftige dürfen unterstützt werden. Auch Gassigehen mit dem Hund bleibt erlaubt. Der Alkoholkonsum im Freien ist untersagt. In der Nacht auf Neujahr gilt eine Ausgangsbeschränkung von 3.00 bis 6.00 Uhr.

Dit heb ik nu al van meerdere staten gelezen. Ook o.a. Brandenburg en Sachsen. Komt een lockdown maar met heiligabend en oud en nieuw is dit niet geldig.

Sachsen:

Sachsen-Neue Corona-Schutz-Verordnung verabschiedet 3143_0.jpg
Ausgangssperre ab einem Inzidenzwert von 200 an fünf aufeinanderfolgenden Tagen im jeweiligen Landkreis/ Kreisfreie Stadt: : Zwischen 22 Uhr und 6 Uhr gilt eine erweiterte Ausgangsbeschränkung. Das Verlassen der eigenen Unterkunft ist dann nur noch mit triftigen Grund zulässig (Arbeit, Lieferverkehr, Pflege, Sterbebegleitung). Die Ausgangssperre gilt nicht an Heiligabend und in der Silvesternacht.

Haha nou voor mij is de media 1 pot nat. Inderdaad ik maak me ook druk, heb sinds de plandamic meer grijs haar gekregen.

Snap het probleem niet. Maar omdat Andre van de vuurwerkstunthal het geld terug gaat storten, word vuurwerk in Duitsland halen ineens moeilijk. Grenzen gaan niet dicht, de supermarkten blijven open en de overige vuurwerkwinkels zorgen voor een pick-up point.

Zowel federale als deelstaatregeringen willen een vuurwerkverbod afdwingen. Er mag geen landelijke verkoop van pyrotechnische artikelen plaatsvinden. Er zijn ook geen vuurwerkzones die worden gereguleerd door de deelstaten.

Back
Bovenaan