UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oeii, dan hebben we wat te doen na 17 maart. Want diegene moet dan weer helemaal opnieuw worden bijgepraat.

Zitten we misschien opgescheept met Dilan Yesilgoz (zo heet ze toch?). Die is al eerder met vuurwerk bezig geweest, en dat was niet zo'n succes. Te dom om te poepen, op dat vlak althans.

Overigens benieuwd hoe veel van die 150 Kamerleden ooit zelf iets hebben afgestoken, dan wel in een vuurwerkwinkel zijn geweest.

Zitten we misschien opgescheept met Dilan Yesilgoz (zo heet ze toch?). Die is al eerder met vuurwerk bezig geweest, en dat was niet zo'n succes. Te dom om te poepen, op dat vlak althans.

Overigens benieuwd hoe veel van die 150 Kamerleden ooit zelf iets hebben afgestoken, dan wel in een vuurwerkwinkel zijn geweest.

Of ze zelf hebben afgestoken of in een vuurwerkwinkel zijn geweest, geen idee, maar ik ga er blind vanuit dat ze ieder jaar nog naar consumentenvuurwerk kijken, of van hun eigen óf van een kennis/famillie/vriend waar ze zijn/die bij hun is óf van de buurt en er nog van genieten ook.

En daarna op RTL boulevard. Willen ook ineens hun zegje doen. Hadden het natuurlijk ook weer over het verbod. Ik merk als het hier over gaat op tv dat ik lichtelijk misselijk wordt en mijn humeur voor de rest van de dag grondig verpest is.
Morgen weer een dag.:frusty:

Normaal gesproken lees ik de reacties onder artikelen van nu.nl niet graag maar ik zit nu vol verbazing de reacties onder dit artikel te lezen: https://www.nu.nl/economie/6093733/...od-na-algeheel-verbod.html#coral_talk_wrapper

Zijn de liefhebbers flink actief op nu.nl of begint het tij te keren?

Het mooiste is dat de wet helemaal niet is aangepast, F3 valt nog steeds onder consumenten vuurwerk namelijk.
Ook geen pijlen, knalvuurwerk en singleshots niks over te vinden.

https://wetten.overheid.nl/BWBR0013360/2019-11-29#Hoofdstuk2

Dat rotje word nu door een expert al weggezet als een 'BOM' waarmee huizenblokken en flatgebouwen kunnen worden weggevaagd. Dummie zonder lontje waar meneer weer zn eigen leugen aan koppelt.

:bonk:

Normaal gesproken lees ik de reacties onder artikelen van nu.nl niet graag maar ik zit nu vol verbazing de reacties onder dit artikel te lezen: https://www.nu.nl/economie/6093733/...od-na-algeheel-verbod.html#coral_talk_wrapper

Zijn de liefhebbers flink actief op nu.nl of begint het tij te keren?

Inderdaad een mooi lichtpuntje! Zie ook het topic wat hierover is gemaakt: https://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?59814-We-kunnen-het-tij-nog-keren!&p=1203040#post1203040

Wij kunnen dit effect nog meer versterken en groter maken, steun dit initiatief!

Het mooiste is dat de wet helemaal niet is aangepast, F3 valt nog steeds onder consumenten vuurwerk namelijk.
Ook geen pijlen, knalvuurwerk en singleshots niks over te vinden.

https://wetten.overheid.nl/BWBR0013360/2019-11-29#Hoofdstuk2

Even de ruiten inkeilen. De wet is per heden helaas wel gewoon gewijzigd, je kijkt naar het Vuurwerkbesluit. Daarin staan oa. de regels omtrent verkoop, opslaan, afsteken en bezit. De toegestane typen vuurwerk worden geregeld in de RACT, ofwel Regeling Aanwijzing Consumenten- en Theatervuurwerk.

Per vandaag zijn daarin geen knallers, knalstrengen, vuurpijlen of enkelschotsbuizen meer te vinden ... en ook geen F3 vuurwerk meer.

Even de ruiten inkeilen. De wet is per heden helaas wel gewoon gewijzigd, je kijkt naar het Vuurwerkbesluit. Daarin staan oa. de regels omtrent verkoop, opslaan, afsteken en bezit. De toegestane typen vuurwerk worden geregeld in de RACT, ofwel Regeling Aanwijzing Consumenten- en Theatervuurwerk.

Per vandaag zijn daarin geen knallers, knalstrengen, vuurpijlen of enkelschotsbuizen meer te vinden ... en ook geen F3 vuurwerk meer.

Shit ik zit inderdaad bij de verkeerde te kijken, hierin is het inderdaad aangepast.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0027932/2020-12-01

Neemt niet weg dat het natuurlijk vreemd is dat in het vuurwerkbesluit staat dat het nog wel is toegestaan. (Ook bezit)

Bezit van vuurwerk in het algemeen is nog toegestaan, maar artikel 2.1.1 van het vuurwerkbesluit voorziet erin dat knalwerk, singleshots en pijlen net als eerder de romeinse kaarsen en babypijlen niet langer zijn toegestaan voor gebruik, bezit en verkoop aan consumenten:

Vuurwerkbesluit zei:
Artikel 2.1.1
Bij regeling van Onze Minister wordt vuurwerk aangewezen dat ter beschikking mag worden gesteld voor particulier gebruik. De aanwijzing geschiedt aan de hand van de aard, samenstelling, constructie en eigenschappen van het vuurwerk.

De regeling waarnaar wordt verwezen is in dit geval de RACT.

In artikel 2.1.3, lid 2 wordt nog wel gerefereerd naar F3:

Vuurwerkbesluit zei:
2 Consumentenvuurwerk is voorts voorzien van de volgende informatie:

voor zover het betreft categorie F1: in voorkomend geval: «uitsluitend buitenshuis te gebruiken» en een minimale veiligheidsafstand;

voor zover het betreft categorie F2: «uitsluitend buitenshuis te gebruiken» en, in voorkomend geval, een minimale veiligheidsafstand(en);

voor zover het betreft categorie F3: «uitsluitend buitenshuis te gebruiken» en de minimale veiligheidsafstand(en).

Dit zijn echter technische voorschriften en dit laat onverlet dat F3 vuurwerk niet meer is aangewezen als zijnde vuurwerk beschikbaar voor consumenten. De tegenstrijdigheid zit hem hier een beetje in de Europese richtlijn, die alle categorieën van F1 t/m F3 aanmerkt als in principe zijnde geschikt voor de consument. Daar wijkt Nederland vanaf, zoals zij dat volgens die richtlijn ook mogen - het is consumentenvuurwerk, maar het is niet aangewezen (en dus toegestaan) voor gebruik door Nederlandse particulieren op Nederlands grondgebied.

Dit zijn echter technische voorschriften en dit laat onverlet dat F3 vuurwerk niet meer is aangewezen als zijnde vuurwerk beschikbaar voor consumenten. De tegenstrijdigheid zit hem hier een beetje in de Europese richtlijn, die alle categorieën van F1 t/m F3 aanmerkt als in principe zijnde geschikt voor de consument. Daar wijkt Nederland vanaf, zoals zij dat volgens die richtlijn ook mogen - het is consumentenvuurwerk, maar het is niet aangewezen (en dus toegestaan) voor gebruik door Nederlandse particulieren op Nederlands grondgebied.

Dan moet het toch echt de lucht maar in, want ik wil niet dat er illegale bende in mijn schuur ligt. En ik heb nergens een afgiftepunt gezien, en al helemaal niet waar ik ook mijn aankoopbedrag (waar ik BTW over heb betaald) retour krijg.

Dus sorry buren, het is niet anders.

Dan moet het toch echt de lucht maar in, want ik wil niet dat er illegale bende in mijn schuur ligt. En ik heb nergens een afgiftepunt gezien, en al helemaal niet waar ik ook mijn aankoopbedrag (waar ik BTW over heb betaald) retour krijg.

Ik kan mij ook niet herinneren dat er bij de verkoop een bijsluiter zat waarin stond dat je dit niet een jaar mocht bewaren?
Iets van "Let op! Dit vuurwerk wordt mogelijk aankomend jaar verboden dus je mag het niet bewaren".

et plan lag destijds toch al op tafel?

Ik ga een rotje inleveren bij het politiebureau in mijn woonplaats. Ben benieuwd.

Ik kan helaas niet het hele artikel lezen, maar dit is toch gewoon indirect toegeven dat je volledig mis zit?

Wanneer gaan ze nou eens toegeven dat de keuze die ze hebben gemaakt, niet de juiste was? Van mij hoeft het verbod dit jaar niet teruggedraaid te worden, maar geef gewoon toe dat de beslissing die je genomen hebt, de foute keuze was.

https://www.ad.nl/den-haag/hoe-hou-...ens-de-jaarwisseling-deel-je-ideeen~a3060b5b/

Edit: Op mijn mobiel kon ik het wel lezen:

Koptekst:

Hoe hou je jongeren van de straat tijdens de jaarwisseling? Deel je ideeën.

Burgemeesters in de regio Haaglanden zien de nieuwjaarsnacht met grote zorgen tegemoet. Hoe hou je jongeren van de straat en voorkom je ongeregeldheden? Zoetermeer trapt als eerste regio af met een speciaal feestprogramma.

De stad maakte gisteren bekend dat ze vanuit een geheime plek een groot online dancefeest gaan organiseren met beroemde rappers. Den Haag denkt nog na over festiviteiten voor de jeugd.

Organisator Maarten van Dulst van het Haagse evenementenbureau Firstnoise denkt dat de online show met livestream in Zoetermeer een leuke manier is voor jongeren om thuis tijdens de feestnachten een gezellige sfeer te krijgen ondanks de coronacrisis. ,,Met enkele vrienden op de bank en een drankje kun je leuk luisteren."

Silverdome

Firstnoise organiseerde voorgaande jaren al een nieuwjaarsparty in SilverDome met 2500 jonge bezoekers. Vanwege de coronacrisis en het vuurwerkverbod is dit jaar alles opeens anders. ,,We hebben met de gemeente nagedacht over een alternatief en kwamen op het idee van de livestream. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat jongeren op straat gaan rondhangen en zo kunnen ze thuis toch een leuke tijd hebben."

Aan de lijst met klinkende namen ligt het zeker niet. Gisteren werd bekend dat de evenementenorganisatie niet alleen topartiest Bizzey heeft weten te strikken, maar ook de topformatie Afro Bros.

Beperkingen
Den Haag loopt een stap achter op Zoetermeer en is momenteel nog bezig ideeën te verzamelen voor de feestnacht. De stad hakt knopen door na de persconferentie van het kabinet op 8 december, meldt die gemeente. Vanaf die datum denkt Den Haag helder te hebben welke beperkingen er zullen zijn. ,,We zijn in gesprek met de stadsdelen over wat de ideeën zijn voor de stad". Zegt een gemeentewoordvoerder, die alle Hagenaars uitnodigt om met hun ideeën te delen met de stadsdeelkantoren. ,,De ideeën moeten uiteraard wel passen binnen de coronaregels."

Burgemeester Jan van Zanen schreef onlangs aan de gemeenteraad dat hij 'serieuze zorgen heeft' over de jongeren van 16 tot 27 jaar. ,,De verveling en eenzaamheid slaan toe door de coronacrisis. Dat kan enerzijds tot een sociaal isolement leiden, maar ook tot mogelijke onrust in de wijken."

Van Zanen denkt dat Den Haag aan de vooravond staat van een complexe jaarwisseling. ,,Het aangekondigde vuurwerkverbod heeft tot doel de ziekenhuizen te verlichten maar zal naar verwachting leiden tot een extra groot beroep op de handhaving."

Mijn mening is dat het allemaal een te snel genomen besluit is geweest, en dat ze nu langzamerhand steeds meer gaan inzien naar welke problematiek we uitkijken.

Ik ga een rotje inleveren bij het politiebureau in mijn woonplaats. Ben benieuwd.

Eigenlijk te laat, je bent al strafbaar dus inprincipe kunnen ze je een boete aan de kont smeren als je dat probeerd in te leveren. 400 euri's voor bezitten van F2 wat niet aangewezen in RACT staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan