UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik sta ervan te kijken hoeveel liefhebbers ik nu al weer in de richting van de overheid zie draaien. Ons richten op 2021 en de burger te vriend houden zie ik meerdere mensen zeggen? Ik denk dat wij vuurwerkliefhebbers daar de laatste jarem genoeg aan hebben gedaan. Er wordt nou eenmaal geen onderscheid gezien tussen vuurwerk gebruik en vuurwerk misbruik. Hier zijn in een week tijd in een parkje naast mijn huis, sinds het instellen van het verbod, 3 prullenbakken, 1 lantaarnpaal, 1 dixie en een particuliere vuilnisbak opgeblazen. Vuurwerkliefhebbers? Nee, pubers die misbruik maken van een situatie.
Onze hobby wordt door misbruik van coronamaatregelen in de illegaliteit gedrukt. Dit is het begin van het einde.
Geniet er nou maar van. Wat de 31ste niet mag, mag vandaag en morgen ook niet. Ik heb al jaren niet buiten de toegestane tijden afgestoken, dit jaar heb ik dit ondertussen wel gedaan. Legaal nederlands veilig vuurwerk, waar zoveel mensen van genieten. Vuurwerk is ook mooi op andere avonden dan oudjaarsavond kwam ik achter.

En alhoewel ik hoop dat ik nooit gedwongen word om (illegaal)vuurwerk uit de zware categorie af te steken, zal ik dit toch doen als er geen andere optie is. Het zal nooit meer zo zijn als voorheen. 2019 was het laats5e vuurwerkjaar zoals wij die in die vorm kennen. Al mag het volgend jaar weer even, de dynamiek in de maatschappij zal zijn veranderd.
Ik verander gewoon mee, vuurwerk zal er altijd zijn bij mij, maar dan anders dan anders.

Je kan deze hobby niet redden door volledig op de rug te gaan liggen met de billen in spreidstand.

Ik draag al een bril, dus ik moet ook nog eens een plastieken bril opzetten?
Hoe dat dan?

Subsidie om huisdieren vuurwerkproof te maken?
Dan kunnen we alles beter schrappen.
Hier gaan de extremistische dierenvriendjes nooit in meegaan.

Verbod op F1, dus geen ijsfonteintje op de taart meer?
Geen sterretjes meer voor door het jaar? Hoezo dan?

Misschien gewoon in elke woning een camera plaatsen, zoekend naar gevaarlijke virussen.
En een stukje kipfilet vervangen door machinale soja rotzooi.

Ik ben er echt volledig klaar mee.

Al die knotsgekke aluhoedjes die deze dictatuur al jaren voorspellen, hebben gelijk gekregen.
Goh dat zijn weer prima (aanvallende) woorden. Je gaat je hobby vast redden met deze uitspraken...
Als ik het goed begrepen heb ben je het niet met mij eens. Even goede vrienden....

Goh dat zijn weer prima (aanvallende) woorden. Je gaat je hobby vast redden met deze uitspraken...
Als ik het goed begrepen heb ben je het niet met mij eens. Even goede vrienden....

Ik wil jou helemaal niet aanvallen, dat hoef je zo niet op te vatten.

Dierenvrienden zullen geen minuut tijd willen stoppen in het vuurwerkproof maken van hun huisdieren.
Ik ken er zo wel enkele, daar valt niet mee te praten.

Heeft de taktiek van de BPN goed gewerkt om deze hobby te redden?
Door elk jaar in te binden?
Zeker niet, net het omgekeerde.

Pijlen, F3 en rotjes eruit.
Paar maanden later landelijk totaalverbod.

Nu gaan we nog meer inbinden?

Het is nu een eenmalige schrapping door corona.
Laat ons gewoon uitgaan van een normaal verloop volgend jaar.

zag onderstaand bericht vanochtend op nu.nl voorbij komen. vond de info over 25kg bezit wel interessant. (het is geen wetstekst ben ik van bewust) en het filmpje ook over de seh kosten, welke duidelijk lager zijn dan de compensatie van 40 miljoen. Het is inmiddels gewoon een heksenjacht geworden naar mijn mening..... veiligheidsregios en de overheid is gek geworden.

http://Brabantse burgemeesters doen oproep: verbied ook het bezit van vuurwerk https://www.nu.nl/jaarwisseling/6091906/brabantse-burgemeesters-doen-oproep-verbied-ook-het-bezit-van-vuurwerk.html

zag onderstaand bericht vanochtend op nu.nl voorbij komen. vond de info over 25kg bezit wel interessant. (het is geen wetstekst ben ik van bewust) en het filmpje ook over de seh kosten, welke duidelijk lager zijn dan de compensatie van 40 miljoen. Het is inmiddels gewoon een heksenjacht geworden naar mijn mening..... veiligheidsregios en de overheid is gek geworden.

http://Brabantse burgemeesters doen oproep: verbied ook het bezit van vuurwerk https://www.nu.nl/jaarwisseling/6091906/brabantse-burgemeesters-doen-oproep-verbied-ook-het-bezit-van-vuurwerk.html
Staat nu bovenaan op nu.nl. Realiseert die man wel wat hij zegt? Heel veel Nederlanders hebben nog wat vuurwerk van vorig jaar over vanwege de mist. Tot 25 kg mag je legaal in bezit hebben. Wat als dat nu ook verboden wordt? Waar moet je er mee heen? We hebben al een overschot door het te laat ingevoerde verkoopverbod!

Je zou toch haast denken dump je legaal overgebleven vuurwerk massaal bij hem voor het stadhuis? Succes er mee.

Burgermeesters zijn in paniek en kunnen niet meer goed nadenken.
Ze worden bang en gaan van alles gillen.
Lijkt mij kansloos zeker op korte termijn.

Niks lijkt mij meer kansloos. Ik sta vol verbazing te kijken welke verboden er onder het mom van corona heel snel doorgedrukt kunnen worden.

Juist en als je aangehouden wordt zeggen dat je verkouden bent en nog geen tijd hebt gehad om je te laten testen. " Betreden op eigen risico BOA"

https://www.ad.nl/binnenland/braban...bod~a806cb4a/?referrer=https://www.google.nl/

Haha geweldig dit, eerst een grote mond en nu langzaam terug krabbelen.
Dit is nu net een van de voorbeelden van argumentatie, die wij aan de politiek en de media hebben gemeld.
Jammer dat dit ten koste moet gaan van een verbod en dat er niet naar ons geluisterd is.
Ach zoek het allemaal maar lekker uit, we hebben ze gewaarschuwd!
Jorritsma zit ook in het Veiligheidsbeleid en dit was hun advies toch? Misschien toch maar gedogen voor dit jaar? Het is niet te handhaven....

Tja, nu zien we dus eigenlijk al dat de extra overlast die wij al van mijlen ver aan zagen komen, tegen ons gaat werken.

Verder neem ik aan dat bij eventueel inleveren van vuurwerk ( goederen ) de kostprijs wordt terugbetaald. Laat ik nou mijn factuur kwijt zijn.....

Het meest zorgelijke hieraan is gewoon dat de dus burgemeesters geen enkel idee hebben hoe het nu al geregeld is mbt het consumenten vuurwerk. Denk dat dat het grootste probleem ook is. Omdat ze geen kennis van zaken hebben willen ze alles maar verbieden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan