[discussietopic] Vuurwerkverbod per 2020

Van de week al in Baarle geweest. Genoeg voor O&N. Nu afwachten wat er met mijn bestellingen gaat gebeuren. Zo lang er volgende jaar geen verbod komt vindt ik het prima om te laten staan. Volledig afhankelijk van de verkiezingen in maart.

Net even bij het lokale tuincentrum geweest.. Uit ellende gelijk maar een kerstboom gehaald zodat ik vanavond even wat te doen heb om mijn gedachten af te leiden.

Uiteraard even langs de Cat 1 sectie geweest, was nog maar weinig over. Volgens de medewerkers daar is er een gigantische run en is het niet aan te slepen..

Van de week al in Baarle geweest. Genoeg voor O&N. Nu afwachten wat er met mijn bestellingen gaat gebeuren. Zo lang er volgende jaar geen verbod komt vindt ik het prima om te laten staan. Volledig afhankelijk van de verkiezingen in maart.
True. De overheid is volledig eerlijk, volgend jaar zullen ze het wel versoepelen! Voor nu gewoon Cat. 1 op oud en nieuw, aan de regels houden en de overheid zal het wel vergemakkelijken!

Dit is tenslotte maar tijdelijk, en niet het nieuwe normaal :)

De overheid en dan met name GroenLinks en de Partij voor de Dieren gaat toch zo ontzettend hard de deksel op de neus krijgen.

Tot vandaag heb ik vrijwel geen vuurwerk afgestoken horen worden. Nu hoor ik aan de lopende band in de verte vuurwerk afgestoken worden en kan ik het af en toe zelfs zien. En ik geef die personen geen ongelijk. Waarom nu nog wachten tot 31e december om iets te doen dat verboden is als je het nu ook ongestraft kan doen, toch?

Ondertussen word ik links en rechts overspoeld met aanbiedingen voor illegaal vuurwerk. Niet mijn ding want ik heb een leuke baan en wil geen strafblad of erger riskeren maar dat de handel momenteel floreert is duidelijk. Het is zelfs zo dat de eerste winkelier waar ik mijn legale bestelling heb gedaan al heeft aangeboden deze via "de achterdeur" af te laten halen.

Na een ochtend overspannen te zijn geweest komt er nu een soort rare gelatenheid over me heen. Het stadium van woede ben ik al gepasseerd.
Er resten slechts vragen, vragen over dit hele jaar, dit land, de makke bevolking. Het totale gebrek aan realiteitszin. Het gaat veel, veel verder dan vuurwerk.
Elke vezel in mijn lijf schreeuwt dat er iets niet klopt, de puntjes verbinden maakt het nog duidelijker. Dit is dictatuur. Dit heeft niets meer met vrijheid te maken. Alles wat ons als volk met elkaar verbind moet kapot, en wat niet lukte zonder een grote crisis duwen ze nu door. Ziekelijk.

Mooi verwoord. Er komt inderdaad nu een soort gelatenheid over je heen, we weten waar we aan toe zijn nu, het hoge woord is eruit. Niet dat wat wij wilden weten en wat wij hadden gewenst. Maar de manier waarop, dát steekt mij. Dat andere mensen er plezier in hebben om hun medemens in de ellende te storten, hoe slecht kun je zijn. Ongelofelijk. Ik kan er gewoon niet bij. Dat je dáár nu plezier in kunt hebben, dan kun je toch geen mens genoemd worden, dan ben je gewoon een beest.

En nu verder...

Eerst even laten bezinken. Wat gaat nu de invulling worden van 2020/2021? Ik weet het nog niet. Uitbundig zal het niet worden, wat zou daar de reden voor zijn? Voorzichtig probeer ik al vooruit te blikken naar 2021/2022. Dat gaat een jaarwisseling worden om nooit te vergeten. Dat staat vast en daar kan ik toch al wel een soort van naar uitkijken. Maar eerst de in en in trieste editie 2020/2021 overleven...

Laatst bewerkt:
5 jaar geleden gepakt voor zelfmaak, wat shells en lawinepijlen. Heb veel kennis. Daarna alles gestopt.. alles door de pot gespoeld en stress gehad. 5 jaar later moet ik voorkomen voor 150 uur taakstraf, geen probleem. Ze kijken nooit naar je gedrag of je werk of wat dan ook. Er lopen hier gasten met 1000 uur taakstraf en geven geen moer om de volgende. Kortom ze werken er niet aan, ik werk eraan en dan komt dit er nog bij. Ik krijg geen fuck zin meer om ergens aan te werken.
Ik zal eerlijk blijven, maar het verbod is NIET EERLIJK !!! Stiekem hoop ik op complete chaos van alle kanten af.

Maakt geen zak uit tenzij je pvv stemt denk ik. En er zijn ook nog belanglijkere zaken in het leven dus ik blijf links stemmen, sorry...

Ook de belangrijkere zaken in het leven zullen voor je bepaald gaan worden door de linkse partijen.
En na aankomend o&n waarin veel mensen zich zullen vergrijpen aan illegaal vuurwerk, is het precies de voeding die ze nodig hebben om te kunnen zorgen voor een blijvend verbod.
Dus dag sinterklaasje dag dag, dag dag oud en nieuw.

Ik was voornemens om maart op de VVD te stemmen, maar ik ga niet stemmen op een ruggengraatloze partij die politiek als handjeklap ziet. Dan maar weer FvD

Eerlijk is eerlijk, ik ben echt al mijn vertrouwen in de politiek kwijt. Zijn er belangrijkere zaken in het leven dan vuurwerk? Zelfs dat is een vraag waar ik over twijfel. Uiteindelijk is plezier waar het naar mijn mening om draait in het leven.

Eerdere jaren heb ik vuurwerk niet zwaar mee laten tellen in wat ik stemde. Dat zal bij de verkiezingen straks anders zijn. Je kan van weinig meer op aan, dus dan maar een partij waarvan ik zo zeker mogelijk ben dat ze vuurwerk steunen en bij hun standpunten blijven.

Uiteindelijk is plezier waar het naar mijn mening om draait in het leven.

Well said..! En laat nu juist plezier (en vrijheid) het meest onder druk staan. Dit gaat voor mij ook de doorslag geven in maart, mocht ik überhaupt nog enig vertrouwen hebben in het systeem.

De meesten hier zien en verwachten toch wel dat het vuurwerk verbod blijvend is ?!

Het vuurwerk past niet meer in ''het nieuwe normaal''.

Weet iemand hoe het zit m.b.t. het invoeren van vuurwerk uit Duitsland wat aan de NL wetgeving voldoet? Is dit nog toegestaan nu het afsteek- en verkoopverbod van kracht is?

Edit: ik lees in onderstaand artikel dat ook het bezit strafbaar is. Dat is wel opmerkelijk, want veel mensen hebben nog vuurwerk in huis van vorig jaar.

https://www.ad.nl/binnenland/zeker-...rwerk-afsteekt-tijdens-oud-en-nieuw~a24160f2/

Je mag volgens mij gewoon max. 25 kg CE gekeurd F2 vuurwerk met Nederlandse gebruiksaanwijzing invoeren..

Lekker verraderige VVD of CDA stemmen, nog meer van hetzelfde!

Het helpt allemaal helemaal niks...

Helaas heb je gelijk...kijk maar wat de kabinetten Rutte tot nu toe deden: inperken vuurwerk (verbod knalvuurwerk, vuurpijlen, romeinse kaarsen, etc.) tot een (tijdelijk) verbod...

Back
Bovenaan