Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Er zijn meer alcohol slachtoffers dan vuurwerk slachtoffers met oud en nieuw. Daar hoor je niemand over?
Mijn tegenvoorstel, met pijn in het hart:
- Minimum leeftijd voor de aanschaf van vuurwerk naar 21 jaar (i.v.m. de rellende jongeren)
- Afsteektijden terugbrengen naar 20:00 - 01:00 (ivm de diertjes)
- Vuurwerkbril verplicht stellen (handhaving is onmogelijk, maar dat is bij een verbod ook)
- Geen dekking van de zorgverzekeing bij letsel met illegaal vuurwerk afsteken
- Definitief wijzigen van RACT zoals gepland oper 1 december; f3, knal en pijlen eruit.
Dan zijn er in mijn ogen 0 argumenten over voor een totaalverbod, en kunnen de liefhebbers los gaan.
Ohja, dan wil ik ook he-le-maal niets meet horen de komende jaren. Deal?
Eerlijk is eerlijk, ik denk dat dit echt helemaal niets op gaat lossen en ook niet te realiseren is.
Die rellende jongeren blijven echt wel rellen, daar gaat een leeftijdsgrens echt niets aan veranderen.
Qua afsteektijden, doe dan een uurtje tussen 11 en 12 ofzo dat dan de tere honden(eigenaren)zieltjes nog even naar buiten kunnen.
Wie gaat er bewijzen dat het illegaal vuurwerk was? Sowieso gaat legaal vuurwerk de schuld krijgen in de meeste gevallen.
Die wijziging van het RACT, tja, hier werd veel mee gestunt, maar de behoefte aan gestunt blijft, denk dat het verbod daar weinig verandering in brengt.
Geen aanval, puur mijn visie
Mijn tegenvoorstel: voordat er iets besloten wordt, ga eens goed onderzoek doen. Praat met 100 vuurwerkliefhebbers in plaats van alleen maar met belanghebbende voor een verbod. Er zijn genoeg liefhebbers die beter weten hoe de vork in de steel steekt dan de gemiddelde verbodspleiter
Vanmiddag is er weer een debat in de Tweede kamer ivm verbieden van vuurwerk deze jaarwisseling.
Nu is mijn vraag:
zijn er ook echte pro vuurwerk fanaten in de Kamer die ook echt goede argumenten aanleveren?
of zijn we al ten dode opgeschreven..
Waarom een tegen voorstel, daarmee geef je ze alleen maar gelijk. Ze hebben geen gelijk, het klopt niet wat ze zeggen dus een tegenvoorstel slaat nergens op.Mijn tegenvoorstel, met pijn in het hart:
- Minimum leeftijd voor de aanschaf van vuurwerk naar 21 jaar (i.v.m. de rellende jongeren)
- Afsteektijden terugbrengen naar 20:00 - 01:00 (ivm de diertjes)
- Vuurwerkbril verplicht stellen (handhaving is onmogelijk, maar dat is bij een verbod ook)
- Geen dekking van de zorgverzekeing bij letsel met illegaal vuurwerk afsteken
- Definitief wijzigen van RACT zoals gepland oper 1 december; f3, knal en pijlen eruit.
Dan zijn er in mijn ogen 0 argumenten over voor een totaalverbod, en kunnen de liefhebbers los gaan.
Ohja, dan wil ik ook he-le-maal niets meet horen de komende jaren. Deal?
3 november 2020Weet iemand misschien hoe laat vandaag debat is en waar te volgen? (Ik kan het nu helaas even niet opzoeken onderweg)
3 november 2020
16:30 - 20:30 uur