Dus jij maakt heel vaak mee dat je 4 á 5 uur moet wachten op je bestelling? (aangezien er dus blijkbaar geen winkel overblijft als jij deze winkels met uren lange wachttijden links zou laten liggen). Dan zit het jou altijd wel heel erg tegen.
Hopelijk was het een incident en verloopt het dit jaar wel soepel. Zowel voor de winkel als de klanten.
Toch maar een verhaaltje...
Ik doelde niet specifiek op mijn eigen ervaring, maar constateer in dit draadje (en met name dat van vorig jaar) dat sommige forumleden een winkel links laten liggen omdat zij (of anderen van horen zeggen) daar een keer lang hebben moeten wachten. Voor sommigen bedroeg de wachttijd een half uur, ik lees soms 1 uur of 2 uur en het loopt op tot 6 uur. Ik behoorde vorig jaar tot de club die 5 uur moest wachten. Nee, het was niet leuk. Ja, het was koud, Ja, het was een chaos, Ja, het personeel zat er behoorlijk doorheen, Nee, de oliebollen waren niet te vreten die avond. Nee, het was allemaal niet best.
Mijn punt is dat ik het persoonijk wat te kort door de bocht vind om een winkel voorgoed 'af te schieten' zodra men daar eenmalig een frusterende ervaring heeft gehad, (groten)deels veroorzaakt door overmacht. Sterker nog, ik vind het een beetje ego-centrisch. Ieder zijn keuze en ieder zijn goed recht om elders te gaan shoppen, maar dit is mijn mening.
Ik ben overigens wel benieuwd of diezelfde personen ook de seizoenkaart van hun favoriete voetbalclub direct in de prullenbak gooien bij de eerste 5-0 nederlaag van het seizoen, die niet om aan te gluren was. Of is men dan massaal wat vergevingsgezinder en gaat men dan twee weken later met een sjaaltje om weer staan klappen als de spelers, die het toen zo gruwelijk verpest hadden, het veld op komen zonder in de twee tussenliggende weken ook maar iets gepresteerd te hebben? Als je wilt kun je deze vergelijking op 11 manieren bekritiseren, maar probeer de kern van de metafoor te zien.
Het zit mij niet erg tegen hoor, maak je geen zorgen. En als het al tegen zit hebben mijn relativeringsvermogen en ik er kennelijk relatief weinig last van, gelukkig maar. Maar in het verlengde van dit verhaal zou ik bijvoorbeeld Haokan, Vuurwerkland Steenbergen, Breda vuurwerk, De Driesprong, Ano, en zo nog wel minimaal 10 winkels meer links kunnen laten liggen, omdat ik daar ooit langer dan een uur heb moeten wachten en/of mijn bestelling niet geheel compleet was. Gelukkig ben ik niet zo streng voor deze winkeliers en mezelf en geef ik anderen in de meest brede zin van het woord graag een tweede kans.
Details: ik heb niet gezegd dat er geen winkel overblijft. Ik heb niet gezegd dat ik ergens heel vaak 4 of 5 uur moet wachten op mijn bestelling. Iets teveel aannames wat mij betreft.
Verder ben ik het wel eens met R S vuurwerkliefhebb: dit is het 2020 topic.