Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Persoonlijk gaat er niets boven de oliebollen van mijn plaatselijke banketbakker. Zeg nou zelf: ze zien er toch heerlijk uit:
![]()
Wie heeft er tips, waar moeten we op letten of wat zijn handigheidjes?
Als je het goed doet heb je daar geen last vanZoals elk jaar bak ik ze altijd zelf heb die traditie overgenomen van mijn moeder.
zet maar meteen wat poedersuiker klaar want je wilt ze meteen opetenEr kan bijna niks mis gaan met het bakken van oliebollen zolang je ze niet te hard in de pan laat vallen want anders blijven ze plakken aan de bodem.
Als je krenten erin doet kan je die beter op het laatst erbij doen anders zakken ze allemaal naar de bodem.
Als je het goed doet heb je daar geen last van
Bak er met oud en nieuw tussen de 8 en 12k. Oliebollen maken komt juist heel precies, beslagtemperatuur en de structuur van de beslag moeten perfect zijn. Rozijnen moeten ook goed gewelt zijn. Ook je ijsknijper mag niet te vochtig zijn met scheppen. Als je deze dingen allemaal op orde hebt krijg je een oliebol zonder vet en geen rozijnen onder in je pan![]()
Zie ik dat goed? Speelman standje ?
Op de 31ste moeten wij er veel bakken. De 29ste maak ik wel tijd om vuurwerk te halen hoorIk wilde het net zeggen, als je je olie te heet hebt zijn ze aan buitenkant heerlijk goudbruin maar aan de binnenkant gewoon rauw.
Olie moet perfect op temperatuur zijn en blijven, vers bakken is heerlijk en vooral het meteen op eten.
Maar 8000 bollen dat zijn er nogal wat dan, heb je nog wel tijd om je vuurwerk te halen die dagen?![]()
Zo maak ik ze, lekkerder worden ze niet.
Maar appelbeignets zijn ook heerlijk!