Wanneer beginnen bij jullie de kriebels ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Wanneer krijgen jullie weer de kriebels voor de aanstaande jaarwisseling?

Is dit het hele jaar door, van 1 september of pas rond december, laat het hier weten.

Soms willekeurig een paar dagen enorme kriebels, doorgaans wel als de lucht wat grauwer is en het buiten koud is. Maar zodra de countdown weer open is gaat het natuurlijk een stukje sneller.

Poehhh.. Kriebelt het niet het hele jaar door?.. Iets in de trand van: "Heel het jaar hou ik ervan, maar rond december word het weer verliefdheid?". Gheheh, geen idee :bonk:

De kriebels beginnen voor mij toch echt zodra de eerste winterse perikelen zich laten zien
En zodra er sneeuw valt is het eigenlijk niet meer weg.

6 januari toen m'n eerste bestelling eruit ging :bonk: . In de zomer wat meer afleiding gehad maar nu het countdown open is begint het toch wel weer :D

Het hele jaar door eigenlijk wel gehad, sommige momenten wat meer, dan bijna of even helemaal niet. Maar moet zeggen dat het nu weer erg begint te kriebelen met de opening van de countdown.

Bij mij os het altijd rond begin in het jaar tot aan de 30 graden want dan zakt het af voor mij. Maar nu het weer koeler wordt en eerder donker zit ik er nu al echt naar uit te kijken! Laatste jaar helaas niks afgestoken.

Die zijn er altijd wel
Al word het nu wel aangewakkerd door de Countdown en het uitzicht op de eerste demo van dit jaar bij Magnum! Erg veel zin in

De kriebels.. tja, vorig jaar last van gehad toen de hobby weer werd aangewakkerd door de verhalen van m'n broertje. Op het forum actief geworden en de opbouw naar oudjaar volledig meegekregen. Die kriebels zijn rond maart wat gezakt, maar zeker dit jaar met de corona wat mijn bewegingen zeer beperkt heeft zijn ze vrijwel direct weer opgelaaid toen de activiteit hier weer toe nam. De vroege freakacties van oa CR helpen er dan ook wel bij. Vroeg op zoek naar mooie producten, filmpjes kijken, de ergenis opwekkende anti-maffia, het is een hele ervaring. Misschien is dat het ook wel, toeleven naar slechts een paar uurtjes in het jaar. Veel kriebels, de countdown geopend, mijn familie die me gek verklaard nu al te willen regelen waar we het vieren, opslag regelen, lijstjes nalopen. Ja, lang leve onze passie.

Nu de eerste bestellingen de deur uit zijn en de countdown open is worden de kriebels erger. Heerlijk is dat.

De kriebels die zijn er eigenlijk wel jaarrond, maar nemen wel echt toe naar mate het weer een winters karakter krijgt. Het zijn dan ook kleine dingen: een grijze/grauwe dag, regenachtige dagen, mistig weer, koude nachten, het vroege donker worden en natuurlijk sneeuw/ijzel/winterse neerslag. Maar de kriebels zijn dit jaar, mede door het gebrek aan Fallas, eigenlijk alleen weggetrokken tijdens de warme dagen van de afgelopen 3 weken. Vanaf vorig weekend is het eigenlijk weer heel flink aanwezig en dit weekend enorm, door de opening van de countdown!

Af en aan eigenlijk wel het hele jaar door....maar vooral in deze tijd, als de demo's weer beginnen en je het kruit weer kan snuiven....al is dit nu met de corona vrij weinig :sad:

Het hele jaar. Met pieken hier en daar, bijvoorbeeld bij de aankoop van een mooi item of bij het tegenkomen van vuurwerk in het buitenland. Overall gezien is het toch een soort exponentiele curve richting het einde van het jaar!

Vanaf gisteren is het echt weer gaan kriebelen, vooral na de eerste stooksessie met m'n zoon. :)

Sinds dat het een echte hobby is was het eigenlijk het hele jaar door wel aanwezig. Steenvast dat het tijdens de feestweek hier begon op te leven, eerste week september. En dat is nu eigenlijk weer het geval. Hoewel het in flink mindere mate is dan voorheen blijft het wel een fascinatie die maar lastig eruit te krijgen is.

De kriebels zijn hier altijd het hele jaar wel. Ene moment meer dan het andere uiteraard. Maar bv na importeurs bezoeken, een koude dag, richting vuurwerk festivals en nu het seizoen is begonnen wordt het wel flink heviger. Nu de demo's bekeken en nog 1 te gaan, dan krijgt het wel een flinke boost. Zal nu alleen maar heviger worden de komende tijd.

Dit weekend begonnen met lijstjes maken. Nou de kriebels zijn hier aardig aanwezig nu.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan