Welke merken consumentenvuurwerk waardeer jij hoog?

funke
eurostar
vuurwerktotaal.

dit zijn de enige merken waarvan ik kan zeggen dat het mooi vuurwerk is en dat het ook afgaat zoals het hoort te gaan.

- Funke

Vorig jaar voor het eerst wat Funke spul van de Duitse markt gehad + de Kometenbomben 2 van de Nederlandse. Die cakes en single shots waren veel beter en groter dan die van andere merken. Dus eigenlijk waardeer ik alleen Funke nog maar hoog. En dan vooral de "Duitse"/"Belgische" 30mm cakes/boxen. Maar er is wat mij betreft ook een subtop daaronder:

- Evolution
- Pangu
- Rubro
- Vuurwerkmania

Funke - label, type producten van klein tot groot en de kwaliteit
Argento - prijs/kwaliteit verhouding is top !
Pangu - kwaliteit is altijd top !

Funke
Evolution
Wolff
Pangu.

Bij de rest van de merken zijn de toppers zeer dun gezaaid naar mijn mening.

Pangu, moeilijk te betrappen op rommel. Prijs/kwaliteit erg sterk.
Evolution, idem, maar wel stukje duurder.
Magnum, kwam goed binnen kijken hoe dat ontwikkelt.

Rubro/Mania/Wolff, toppers worden afgewisseld met mindere producten.

Funke/Argento, niet echt toegangkelijk voor mij (jammer), maar ziet er goed uit!

Funke
Argento
Pangu

Verder vind ik dat Magnum zich heel sterk heeft gelanceerd vorig jaar. Dat is wat mij de alarmschijf.

Er zijn zoveel leuke spullen te krijgen bij vrijwel alle producenten..

Persoonlijk heb ik goeie ervaring met

Funke (Fireball en Cracker fountains)
Maar als veel straatfilmpjes zie van andere producenten wordt Funke wel erg de hemel in geprezen...

Naar mijn mening zijn er verschillende merken die producten hebben die er niet veel voor onder doen of soms gelijkwaardig of zelfs mooier zijn

Evo
Pangu
Magnum
vwt
rubro
vuurwerkmania

En zeer zeker als we het over prijs/kwaliteit gaan hebben

Ik ga geen importeur opgeven die op nr. 1 moet komen te staan, daarvoor zijn er toch nog genoeg op de markt die het ook in mijn ogen heel goed doen.

EVO
Vuurwerktotaal
Wolff
Magnum
Rubro
Funke
Vuurwerkmania
Argento
China Red
Pangu

Mijn favorieten van de laatste jaren zijn Evolution, Funke, China Red, Pangu, Vulcan boxen!

Kijkend naar de jaren daarvoor waren dat toch zeker Rubro, Royal Fireworks, Zena, Wolff, Hardix, Lidu, Bonfireworks!

Nog vroeger was ik gek van Pro-line, Schuurmans en Breeschoten!

Zeer benieuwd of ik Argento aan het lijstje kan toevoegen dit jaar!

Voor mij is - niet helemaal objectief - Magnum van Broekhoff het meest veelbelovend. Nog wat stappen te maken op het gebied van assortiment-breedte, maar dat is evident aan een nieuw merk. En ondanks dat Vuurwerkexpert een groter assortiment heeft PLUS de toppers van Magnum, is de hele vibe en marketing om Magnum heen toch sterker.

Daarnaast komt er op één of andere manier altijd wat van Mania/Rubro in de collectie, en heb ik met name in wat voorgaande jaren veel plezier beleefd aan Zena en Pangu.

De evo-hype is bijna helemaal aan mij voorbij gegaan, al hebben ze zeker in het begin zeer mooie producten in de markt gezet.

Tja een favoriet is altijd lastig te benoemen in mijn ogen, vrijwel iedere importeur heeft wel een topper of flopper in huis.

Onderstaande springen er wat mij betreft uit.

Evo: onlangs dat ik met het met regelmaat niet eens ben met de manier van handelen zegt dat niks over de producten. Ik heb vrijwel ieder jaar Evo in de collectie zo ook dit jaar.

Funke DE: afgelopen jaar voor het eerst gehad en zwaar onder de indruk geweest van de kwaliteit, hierdoor bewust dit jaar zeker 70% van mijn collectie van Funke.

Magnum: The new kids in town, met kwalitatief goed vuurwerk en een aantal mooie toppers zie de W-Triple layer en Armageddon. Deze zijn hierdoor ook toegevoegd aan mijn collectie van dit jaar.

Vuurwerktotaal: Als jaren steevast in de top 3 van Nederlandse importeurs vanwege de kwaliteit en het onderscheid welke ze maken in de effecten. Zie de Pyro & Papel en de shots of anarchy.

Mijn favorieten.

- Wolff. Gewoon altijd goed vuurwerk vind ik, een conservatieve importeur, maar ze hebben wel gewoon goede spullen. Die in de freakacties ook gewoon zonder problemen voor goede prijzen kunnen worden aangeboden. (*Kuch* daar kan Veenendaal nog wat van leren *Kuch*)

-Rubro/Mania. Nog altijd de beste prijs/kwaliteit importeur naar mijn mening. Al jaren in de collectie, en ze leveren gewoon goede (niet het allerbeste) producten. In de freakacties is Rubro doorgaans het meest goedkoop.

- Pangu ziet er op de films ook heel veelbelovend uit, dit jaar voor het eerste Pangu (wel de oude Pangu). Als de nieuwe Pangu in diezelfde kwaliteit voortzet komt het goed, hoewel ik vrees dat je voor freakprijzen 1 op 1 contact met de winkelier moet hebben, als het aan Veenendaal ligt.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan