Vuurwerkfestival oktober Valencia 2020!

Kan iemand mij uitleggen waarom zoveel mensen nu voor dit festival in oktober kiezen? Is dit vuurwerktechnisch dan echt zo bijzonder? Hebben mensen ook Elche in augustus overwogen? Misschien overlapt dat met zomervakantie-plannen die men al heeft. Maar ik denk dat je rond 8 tot 15 augustus misschien wel meer vuurwerk kan zien als je langs Elche, Xativá en Altea gaat. Vliegen op Alicante en dan een auto huren.

Kan iemand mij uitleggen waarom zoveel mensen nu voor dit festival in oktober kiezen? Is dit vuurwerktechnisch dan echt zo bijzonder? Hebben mensen ook Elche in augustus overwogen? Misschien overlapt dat met zomervakantie-plannen die men al heeft. Maar ik denk dat je rond 8 tot 15 augustus misschien wel meer vuurwerk kan zien als je langs Elche, Xativá en Altea gaat. Vliegen op Alicante en dan een auto huren.

Ja ik heb dit overwogen, had al wat info aan Jeffrey gevraagd. Lijkt wel qua kaliber dikker dan Fallas daar! Enige nadeel is de warmte.. maar dat los je op door een hotel + zwembad en airco te boeken. Ik vind persoonlijk tot 25 graden prima, maar hier lijkt het zeker 10 graden warmer te zijn.

Denk dat vele met zomervakantie zitten dan, en grote kans dat het hier in NL ook prima weer is. Oktober hier daarintegen is het meestal niet best, en dan paar dagen naar de zon in korte broek is heerlijk. Vuurwerktechnisch is het niet bijzonder daar, dat komt een maand later in Italie wel weer :angel:

9 augustus zit ik in Malta dus in Juli naar Valencia was geen optie, Elche dus ook niet.
Daarnaast denk ik dat velen in de stress zaten en het geld al zagen verdwijnen als sneeuw voor de zon. Als je dan de kans krijgt om de boel om te gooien dan is de keuze snel gemaakt.

hier ook omgeboekt, en een ticket bijgeboekt. Toch een klein beetje Fallas proeven, en hopelijk de lokale ondernemers weer een beetje helpen

Inderdaad niet te doen qua zomervakantie. En daarbij wou ik hoe dan ook nog een keer naar Valencia toe, voelt tog al thuis.

Ziet er prima uit die films, nu al zin in, het is dan alweer 7 jaar geleden dat ik er in oktober was, maar toen enkel in Valencia de shows bekeken.

Ben wel heel benieuwd of en hoe het door gaat allemaal. Het is nog ver weg, maar ik ben er bang voor.

Ben wel heel benieuwd of en hoe het door gaat allemaal. Het is nog ver weg, maar ik ben er bang voor.
Zou zelf de kans ook niet zo groot achten en de gok nemen om nu deze reis te boeken. Hoe graag ik ook zou willen dat dit doorgaat voor iedereen zie ik het ook wat somber in.

Als het wel doorgaat in oktober dan zal er meer vuurwerk zijn dan je normaal hebt. Er is een reëele kans dat Fallas 2020 ( of een deel daarvan ) in oktober wordt gehouden.

Maar maar vrees dat er zonder vaccin nog geen normaal leven is in spanje. Ook niet tegen die tijd, dus ook geen evenementen/vw shows die publiek aantrekken. We zullen het moeten afwachten. Tis nog ver weg

MADRID - De Spaanse regering heeft een quarantaine van twee weken bevolen voor alle reizigers die vanaf 15 mei naar het land komen. De maatregel is bedoeld om de verspreiding van het nieuwe coronavirus in het land te beteugelen.

De inkomende reizigers moeten thuis of in hun accommodatie blijven en mogen slechts naar buiten gaan om noodzakelijke boodschappen te doen, naar gezondheidscentra te gaan en in geval van een „noodsituatie.” In al die gevallen is een mondkapje verplicht.

De quarantaine is afgedwongen voor alle reizigers die naar Spanje komen vanaf 15 mei en blijft van kracht zolang de noodtoestand duurt.

Het totaal aantal doden door het coronavirus in Spanje staat dinsdag op 26.920, 176 meer dan maandag. Het aantal bevestigde besmettingen steeg met 594 nieuwe gevallen tot 228.030. Het gaat om het laagste aantal nieuwe gevallen in twee maanden tijd. Spanje is met het aantal besmettingen het zwaarst getroffen land na de Verenigde Staten.

In grote delen van Spanje zijn maandag de strenge coronaregels iets verder versoepeld. In sommige regio’s mogen de terrasjes weer open. De grote steden Madrid en Barcelona moeten echter nog wachten.

BRON:https://www.telegraaf.nl/nieuws/1848290913/reizigers-naar-spanje-moeten-twee-weken-in-quarantaine

Ik was vanmiddag ff bij pirotecnia turis langs geweest. Alles lag en ligt voorlopig nog stil. Hij wist niet wanneer er weer shows gaan plaatsvinden. Hij hooote na de lockdown weer iets te kunnen gan doen, maar vreesde dat (iig de mascleta die ze voor ayuntamiento voor fallas hebben liggen) pas volgend jaar maart weer zal zijn.... we wachten het wel even af:sad:

Voor wat betreft de lockdown zelf en vlc, alles is eigenlijk wel weer open. De meeste winkels en terrasjes zijn weer open, grote warenhuizen welliswaar met een limiet aan klanten. Strand is ook weer toegankelijk

Hopelijk zitten we er straks allemaal en is er wel weer wat vuurwerk te zien. Ben er wel weer aan toe, heb de stad, de sfeer en het vuurwerk gemist.

Back
Bovenaan