Vuurwerkfederatie demonstreert verschillen legaal en illegaal vuurwerk

Ongeveer even op tijd als een Duitser die volgende week een fiets terug komt brengen, maar hey.... beter iets dan niets.

Naar goed Nderlands gebruik krijgt men na de demonstratie een boete voor het afsteken van vuurwerk en het in bezit en voorhanden hebben van illegaal vuurwerk...

Ben benieuwd of alle omstanders en een vuurwerkbril krijgen en opzetten.
Trouwens, het stationsplein aldaar knalt een stuk beter dan de open vlakte die Malieveld heet...:tongue2:

Rijkelijk laat is mijn idee en het zal wel weer Hollandse kneuterigheid worden...ik ben zeer sceptisch over dit plan..

Ongeveer even op tijd als een Duitser die volgende week een fiets terug komt brengen, maar hey.... beter iets dan niets.
Die fietsen zijn niet in Duitsland beland maar in beslag genomen door de geallieerden, vervolgens verschroot en verkocht aan de oud ijzerhandel in Nederland. Dit overigens geheel terzijde.

Het meest opvallend aan dit topic zijn de reacties van zogenaamde 'medeliefhebbers' die een goedbedoeld initiatief als deze de grond in boren met inhoudsloze argumenten.

En zo zijn er meer initiatieven die af worden gedaan als kansloos of om wat voor reden dan ook worden afgemaakt door dit groepje negatievelingen.

Hollandse kneuterigheid of niet, deze mensen krijgen toch wel degelijk zaken geregeld en de nodige aandacht van de media. Dit t.o.v een groepje mensen hier die alleen maar kunnen roeptoeteren en zelf niets gedaan krijgen.

Chapeau voor de mensen die zich voor de vuurwerktraditie inzetten. De beste stuurlui staan aan wal, zo blijkt.

Laatst bewerkt:
Het meest opvallend aan dit topic zijn de reacties van zogenaamde 'medeliefhebbers' die een goedbedoeld initiatief als deze de grond in boren met inhoudsloze argumenten.

En zo zijn er meer initiatieven die af worden gedaan als kansloos of om wat voor reden dan ook worden afgemaakt door dit groepje negatievelingen.

Hollandse kneuterigheid of niet, deze mensen krijgen toch wel degelijk zaken geregeld en de nodige aandacht van de media. Dit t.o.v een groepje mensen hier die alleen maar kunnen roeptoeteren en zelf niets gedaan krijgen.

Chapeau voor de mensen die zich voor de vuurwerktraditie inzetten. De beste stuurlui staan aan wal, zo blijkt.

Beste stuurlui staan aan wal...

Maar geheel mee eens, ongekend om soms te zien wat voor kritiek er wat geuit op mensen die zich geheel kosteloos in zetten voor de hobby van iedereen.

Hoop dat het in ieder geval de ogen opent van de politiek, ongeacht wat het vervolg zal worden.

Mijn zegen hebben ze. Ik hoop er iets op een goede manier van terug te zien in de media. Dus niet dat het genegeerd wordt, zwart gemaakt, de feiten omgedraaid of de demo belachelijk gemaakt wordt. Daarnaast hoop ik dat er politici bij aanwezig zijn.

Vooropgesteld: ik ben het 100% met je eens! Ik juich ieder initiatief dat (mogelijk) bijdraagt aan het in eren houden van de mooiste traditie van harte toe.

Maar nu laat ik het kleine beetje scepsis in mij even aan het woord: wat voor zaken krijgen 'deze mensen' dan wel degelijk geregeld? Die vraag kan ik zelf namelijk niet beantwoorden. Ik kom niet verder dan wat media aandacht die de publieke opinie helaas niet kan ombuigen (en geregeld ook averechts werkt). En gelet op deze 'zaken', wat heeft dat mij als vuurwerkliefhebber (en stuurlui) daadwerkelijk netto opgeleverd?

Per saldo word ik ondanks alle initiatieven steeds verder uitgekleed. Nu moet ik zelfs mijn vuurpijlenjurk en rotjeshakken al uit doen. En of je nu wilt of niet, over een X aantal jaar sta ik helemaal in mijn nakie. Daarentegen heb ik de afgelopen jaren geen enkel kledingstuk, dat me eerder is afgenomen, opnieuw mogen aantrekken.

Ik bestempel alle initiatieven zeker niet (bij voorbaat) als kansloos, maar begrijp de argwaan wel (maar praat deze zeker niet goed). Misschien zit het 'm alleen al in communicatie van plannen en concrete resultaten (gewoon wat meer 'shinen'), zodat er in ieder geval onder de liefhebbers wat meer draagvlak ontstaat. Want als dat draagvlak er onder liefhebbers al niet is, zal het er ook niet in het anti kamp zijn. Triest maar waar.

Prima wat jij hier opschrijft en zeker respect voor de personen die zich hier voor inzetten. Dat juich ik alleen maar toe. Maar als je er je bedenkingen bij hebt ben je ineens geen liefhebber meer.:no:

Ik wens ze veel succes morgen, bedankt voor de inzet, ben erg benieuwd wat de reactie zal zijn en hoe het gebracht gaat worden. Het heeft een goed bereik al en laten we hopen dat ze in gaan zien wat het verschil is en dát ook gaan melden.

Ben benieuwd hoe het zich uit gaat pakken ook in de media. Vooropgesteld dat het wat mij betreft een prima initiatief is! Vraag gelijk nog even een vergunning aan om hetzelfde tijdens de verkoopdagen te doen om dan wat meer pers te vangen.

Prima wat jij hier opschrijft en zeker respect voor de personen die zich hier voor inzetten. Dat juich ik alleen maar toe. Maar als je er je bedenkingen bij hebt ben je ineens geen liefhebber meer.:no:
Ach, hokjesdenkers mogen ook hun mening hebben/uiten, hoeven genuanceerder denkers zich ook weer niks van aan te trekken.

Benieuwd hoe (social) media en politiek dit oppakken. Vwf geeft hier hopelijk genoeg voorbereiding in gezet, ze te benaderen? Helaas is het te laat voor beleidsverandering, daar zijn ze op zo'n ver punt altijd heel vasthoudend in. Misschien dat de 1e Kamer daarin nog wat kan betekenen naar die zit vol conservatiever ouderen dus tja..

Persoonlijk denk ik dat het geen zin heeft, omdat ze uiteindelijk een totaal verbod willen, en dit een opstap is naar.

Een goed denkend mens snapt toch wel dat die knallers uit NL niet het probleem zijn, en hoop dat de media vandaag na het afsteken iets positiefs schrijft.

Succes vanmiddag en veel plezier voor degene die gaan kijken.

Die door jou ‘eerst genoemden, lekker laten gaan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ook op Radio 1 is het voorbij gekomen vanochtend: https://www.nporadio1.nl/nos-radio-...urwerkfederatie-wil-onjuist-beeld-rechtzetten

Ben benieuwd of er vanmiddag ook een live-stream is. Weet iemand dat?

Ik ga me best doen ;-) Hoop dat het wel een beetje droog blijft
https://www.facebook.com/Freakpyromaniacs/

84341723_2771212862954394_6437025356628099072_o.jpg

Back
Bovenaan