Wat ga jij volgend jaar anders doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik twijfel om in de komende dagen vuurwerk te kopen. Ik merk nog altijd dat later in het jaar nog geweldige acties voorbij komen en wil niet te ver boven budget uit komen.
Daarnaast bestaat er steeds meer de onzekerheid van een eventueel totaalverbod. Moet ik straks gaan vechten om mijn centjes terug te halen?

Ik heb niet al teveel gefilmd om gewoon rustig te genieten van het vuurwerk. Gewoon met vrienden en familie. Terug naar de roots als het gaat om oud & nieuw. Ik heb er echt van genoten.

Ook ga ik wat meer voor de compounds en wat grotere cakes. Niet teveel! (dit zeg ik elk jaar maar kruidstress zorgt voor een andere wending :) )

minder kopen. heb dit jaar denk ik voor 150 maximaal opgestookt en had een collectie van rond de 380 (plus cat 1 spul) en ik was al tevreden. hopen dat ik me er aan kan hoeden. dit jaar moet het wel goed komen omdat ik erg veel over heb

Ik twijfel om in de komende dagen vuurwerk te kopen. Ik merk nog altijd dat later in het jaar nog geweldige acties voorbij komen en wil niet te ver boven budget uit komen.
Daarnaast bestaat er steeds meer de onzekerheid van een eventueel totaalverbod. Moet ik straks gaan vechten om mijn centjes terug te halen?

Dat verbod is wel het laatste waar ik me zorgen over zou maken,die komt er namelijk voorlopig niet.
Ze kunnen niet in eens uit het niets een verbod aakondigen...daar zitten meer haken en ogen aan dan de meeste denken.

Dit jaar meer van Argento/Funke kopen in elk geval. Ik ga ook minder filmen, ik heb er gewoon de tijd niet meer voor. Verder zal het budget ook krimpen ivm met aankomende verbouwingen. Mijn kanaal blijft wel gewoon bestaan. Probeer nog wel wat shows te filmen.

1 december al beginnen met het 18:00 project. Heb zoveel over dat ik rustig de tijd heb om alles (om en nabij de 600 stuks los vuurwerk en 4 potten) op lont te zetten en goed na te denken over de volgorde.
Verder ga ik dit jaar voor het eerst meedoen met de freakacties en minder klein spul uit duitsland meenemen.
Oh, en mijn pijlen gewoon in NL halen.

Ik ga zelf veel en veel minder kopen aankomend jaar.Ben er klaar mee dat je zo afhankelijk bent van het weer en bewaren is voor mij geen optie.Dus dan is het toch wel zuur dat je wederom alles in rook(mist)ziet opgaan.Zie het allemaal wel zo rond okotober..ga geen gebruik maken van vroege freakacties dit jaar in iedergeval.

Afgelopen oud en nieuw een klein budget en dat beviel eigenlijk super goed! Van 10.30 tot 18.00 met een medeliefhebber lekker cat 1 en kleine cat 2 producten lopen stoken. Heerlijk is dat zeg overdag stoken! Van 18.00 tot 19.30 cakes gestookt.

Hierna was de bedoeling dat ik mijn vriendin op zou halen en we naar de 00.00 locatie zouden gaan. helaas door de mist 3 uur in de auto gezeten. Hierdoor pas 23u echt op de stooklocatie. Hierdoor 3 uur tijd 'verloren'

Enige wat ik anders zou dit dit jaar is op 1 locatie blijven :)

wat stook je dan door de dag heen in cat1 en cat2 aan klein spul?

en wat was je budget?

Volgend jaar in ieder geval minder uitgeven en ook pas later in het seizoen.
Doordat ik vroeg in het jaar al wat acties mee heb gepakt ging ik doordat de wensenlijst aan nieuwe producten te groot was flink over budget heen. Nu is dat een beetje niet erg maar had er zelf nu geen goed gevoel meer bij en had ook niet echt het idee dat die extra uitgaven mij meer plezier hebben gebracht.

Aangezien ik eigenlijk bijna alles over heb denk ik dat dat minderen van uitgaven wel moet lukken:p

Ik had dit jaar al het plan liggen om een totale show te schieten om 22.00 en 00.00. De show van 00.00 is niet doorgegaan maar die van 22.00 is goed bevallen. Dat doe ik volgend jaar weer! Heel gaaf om zo'n lange tijd de lucht gevuld te hebben.

Ik ga ook veel minder kopen, ben er wel een beetje klaar me dat ik de laatste jaren om mij heen moet loeren als ik met mijn opgehaalde bestellingen rond rijd en als ik ga uitladen voor mijn huis, omdat je gewoon een onbehagelijk gevoel hebt of er iemand gaat bellen. Dan drie dagen lichtelijk in de stress zitten of je geen bezoek gaat krijgen omdat je legaal vuurwerk in huis hebt wat de 25 kilo overschrijd.
Kut land, kut maatschappij, kut medemens, kut wet/regeltjes kut intolerant volk…. jullie hebben mij iig zo ver gekregen dat ik iig zwaar ga minderen

:mad:

:cry:

Ik vind dit echt droevig om te lezen, vele liefhebbers die minder gaan kopen omdat anderen het voor ze verzieken..:cry:

Daarom een noodkreet naar de winkeliers, importeurs, politici, media etc.

Willen jullie ons liefhebbers helpen voor het behoud van deze traditie? Help ons met een verruiming van het aantal kg per huishouden zodat wij mooie shows kunnen blijven geven aan de straat! En laat van je horen, zorg voor media aandacht en bewustwording onder de maatschappij dat Nederlands vuurwerk bij juist gebruik geen overlast veroorzaakt!

Aan de politici: Focus jullie a.u.b. op de illegale knallers en de relschoppers, zij verpesten het volledig voor ons en voor jullie zelf. Laat het siervuurwerk met rust, pak onze passie en liefde alsjeblieft niet af..

Daarom een noodkreet naar de winkeliers, importeurs, politici, media etc.

Willen jullie ons liefhebbers helpen voor het behoud van deze traditie? Help ons met een verruiming van het aantal kg per huishouden zodat wij mooie shows kunnen blijven geven aan de straat! En laat van je horen, zorg voor media aandacht en bewustwording onder de maatschappij dat Nederlands vuurwerk bij juist gebruik geen overlast veroorzaakt!

Aan de politici: Focus jullie a.u.b. op de illegale knallers en de relschoppers, zij verpesten het volledig voor ons en voor jullie zelf. Laat het siervuurwerk met rust, pak onze passie en liefde alsjeblieft niet af..

Heel mooi verwoord. Lijkt me wel mooi als je dit naar verschillende media instanties stuurt, en hopelijk plaatsten ze het dan ook.

Bij ons is alles eigenlijk super verlopen in tegenstelling tot bij andere zo te lezen.

Het was maar even afwachten in een nieuwe straat waar we pas een maandje of 2 wonen. Viel mij al op dat 1/3 van de mensen honden hadden en ook wat oudere stellen. Alles wees er een beetje op dat men niet heel erg op vuurwerk zat te wachten.. Daar bovenop kwam natuurlijk nog de mist die vanaf een uurtje of half 6 alleen maar erger en erger werd. Ik zag het allemaal al in duigen vallen. Maar het is allemaal helemaal goed gekomen. De mist was om 9u weg en iedereen is helemaal enthousiast, er was eindelijk leven in de brouwerij volgens hun. Ook de vuurton vonden ze leuk en het was allemaal netjes opgeruimd de volgende dag. Heb zelfs nog een paar autos met een paar gieters water schoon staan maken omdat ze helemaal onder de rommel zaten.

Ze hebben het allemaal al over volgend jaar. Er zijn zelfs al ideeën voor een tent met muziek, licht en een barbecue. Ben benieuwd naar komende jaarwisseling!!!

Bij ons is alles eigenlijk super verlopen in tegenstelling tot bij andere zo te lezen.

Het was maar even afwachten in een nieuwe straat waar we pas een maandje of 2 wonen. Viel mij al op dat 1/3 van de mensen honden hadden en ook wat oudere stellen. Alles wees er een beetje op dat men niet heel erg op vuurwerk zat te wachten.. Daar bovenop kwam natuurlijk nog de mist die vanaf een uurtje of half 6 alleen maar erger en erger werd. Ik zag het allemaal al in duigen vallen. Maar het is allemaal helemaal goed gekomen. De mist was om 9u weg en iedereen is helemaal enthousiast, er was eindelijk leven in de brouwerij volgens hun. Ook de vuurton vonden ze leuk en het was allemaal netjes opgeruimd de volgende dag. Heb zelfs nog een paar autos met een paar gieters water schoon staan maken omdat ze helemaal onder de rommel zaten.

Ze hebben het allemaal al over volgend jaar. Er zijn zelfs al ideeën voor een tent met muziek, licht en een barbecue. Ben benieuwd naar komende jaarwisseling!!!

Sfeer in de straat was de beste ooit, vuurwerk ook. Vrienden. Biertjes.
Alleen de dagen ervoor was meer stress dan genot.
Of ik me kan inhouden aankomend oud en nieuw, das de vraag

Ik word verdrietig als ik al die reacties van liefhebbers lees die verdreven worden van hun hobby/ passie. Natuurlijk is vuurwerk geen speelgoed en moeten we er zorgvuldig mee om gaan, maar dat geldt toch voor zo veel dingen in het leven.

Ik had zelf ook het gevoel dat ik constant in de gaten gehouden werd. Ik haal mijn vuurwerk van ver, maar wel in Nederland. Uiteindelijk besloten om 2x met de eigen auto te rijden in de plaats 1x met een gehuurde bestelbus. Dat gaf mij in ieder geval een beter gevoel, maar betekende wel > 700km en van ‘s morgens 4.00 uur tot ‘s avonds 18.00 uur in de weer. Gelukkig zonder problemen al mijn vuurwerk in huis kunnen halen, maar vervolgens voelde ik mij als een gevangene in mijn eigen huis. Het risico dat je thuis betrapt zou worden op te veel vuurwerk in huis gaf mij tot 31/12 18.00 uur een onbehagelijk gevoel.

Maar gelukkig was het dan zo ver en heb ik uiteindelijk een geweldig oud & nieuwjaar gehad. Enorm genoten van mooi vuurwerk. Het was mooi om te zien dat ik niet de enige liefhebber in de straat ben. Als ratten uit hun schuilplaats kwamen meer mensen met grote boxen naar buiten. We hebben er met elkaar een mooi spektakel van gemaakt.

De volgende ochtend hebben we de troep zelf opgeruimd en het was super tof om door zoveel mensen aangesproken te worden die ook genoten hadden van het mooie vuurwerk. Er kwam zelfs een buurvrouw met appelflappen naar buiten die ze speciaal voor ons nog even gauw gemaakt had. Ze gaf aan dat zij en haar man er al de hele dag naar uit gekeken hadden en dat zij samen met hun buren met veel plezier naar het vuurwerk gekeken hadden. Dit soort reacties doen mij in ieder geval goed en geeft mij ook vertrouwen dat vuurwerk nooit uit het straatbeeld gaat verdwijnen. Natuurlijk zullen er dingen veranderen, maar dat kan ook ten goede komen. Als voorbeeld ervaar ik zelf het gemak van compounds. Daarmee hoeft er toch steeds minder zelf ‘geknutseld’ te worden wat de veiligheid weer ten goede komt.

Het kan zijn dat ik mijn vuurwerk dit jaar dichter bij huis ga halen, maar zolang ik kan, zal ik zelf vuurwerk uitzoeken, kopen en in mijn eigen straat afsteken. En gelukkig ben ik niet de enige :handsup:

Met alle respect is de 25kg regeling veel te laag! Maar zoals ik hierboven lees naar een 200KG thuisopslag denk ik dat dit niet wordt toegestaan... Er zijn namelijk zat winkels waar ze een bunker hebben om 1000KG op te slaan en dan mag een normale particulier 200KG thuis opslaan...

Denk dat het een goed idee zal zijn als de regeling verdubbeld of naar 100KG toegaat... Welliswaar blijft dit hopen!

Was prima dit jaar, budget wat minder dan het voorgaande jaar. Door de mist een paar dingen bewaard. Volgend jaar iets meer losse cakes en categorie 1 om de avond door te komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan