Het weer op 31 december en 1 januari!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eens met de heren hierboven. De pluim en kaarten worden met de run slechter. Een noordwestelijke stroming met richting de 8bft aan de kust en willekeurige buien zijn gewoon 10 keer ***. Goed, beter dan een enorme neerslagzone maar je zal net om 0:00 buiten staan en een bak ellende even over je hoofd krijgen.

Nee, tijd voor koele kaarten met rustig weer, geen neerslag en liever te weinig dan te veel wind!

Ik ben allereerst wel benieuwd naar de betrouwbaarheid van deze runs met nog 10 dagen te gaan. Kan men er een percentage aan hangen?

Daarnaast word ik (als leek) ook niet heel vrolijk van buiig weer bij windkracht 4 niet ver achter de duinen. @davidh: vanwaar je blijdschap?

Ho, ho, 8 Bft aan de kust? Welnee, en ook de EPS geeft dat lang niet..6 Bft aan zee op dit moment gemiddeld...nee hoor, ik zeg prima zo..beter dan geen wind en mist of zeikregen de hele avond...
Noordweststromingen zijn zo gek nog niet..

Eens met de heren hierboven. De pluim en kaarten worden met de run slechter. Een noordwestelijke stroming met richting de 8bft aan de kust en willekeurige buien zijn gewoon 10 keer ***. Goed, beter dan een enorme neerslagzone maar je zal net om 0:00 buiten staan en een bak ellende even over je hoofd krijgen.

Nee, tijd voor koele kaarten met rustig weer, geen neerslag en liever te weinig dan te veel wind!

Ik ben allereerst wel benieuwd naar de betrouwbaarheid van deze runs met nog 10 dagen te gaan. Kan men er een percentage aan hangen?

Daarnaast word ik (als leek) ook niet heel vrolijk van buiig weer bij windkracht 4 niet ver achter de duinen. @davidh: vanwaar je blijdschap?

Buiig weer houdt in dat de meeste buien in de avond boven land wel oplossen en deze stroming houdt ook in dat er geen ladingen buien gaan vallen, kijkende naar de kaarten aan de grond en op hoogte. Dit soort stromingen: je ziet altijd dat de wind in het binnenland vrij snel afneemt (heeft met de luchtsoort te maken. Verder is dit een open weertype, dwz wolken en opklaringen.
vandaar dat is best positief ben...Afgelopen jaar 5 uur zeikregen gehad, jaar darvoor dichte mist...nee, deze kaarten zijn een verademing zoals het er nu voor staat...de EPS cijfers komen zo binnen hier op kantoor, dan zal ik ze plaatsen

Wat een spanning door dit topic zeg. Bedankt voor de mooie toelichtingen David.

Ik ben toch blij dat ik in het binnenland woon en niet aan de kust. ‘s avonds lossen de buien meestal op als ze verder het land intrekken en de wind is ook een stuk zachter als aan de kust. 2018-2019 was een perfect oud en nieuw.

B56B89F1-FF5C-4F23-94CF-6D129F284D90.jpg

Hoe ziet het weer er voor de verkoopdagen uit, en dan met name de 28e? heb een jaar gehad dat ik geen hand voor ogen zag door zeer dichte mist.

Ik blijf dit topic altijd in de gaten houden, maar ondertussen geeft het alleen maar stress. :p
Bedankt voor alle updates jongens!

Heerlijk topic om door te lezen, de stress die toeslaat, het optimisme en pessimisme van leden... Ik ben zeer benieuwd naar het weerbericht, maar na de kerstdagen is dat pas echt zinvol en enigszins betrouwbaar te beoordelen!

Alle weer sites geven iets anders aan.. ik zie het wel. Anders onder een paraplu knallen
. Of alles op 1 jan om 1800 de lucht in

Buienradar 14 daagse veranderd ook telkens weer, staat nu weer op geen regen.
Weerplaza 15 daagse geeft wel regen.
Weeronline regen en windkracht 4.

Valt niet tegen voor zover. Hopelijk wordt het net zo'n weer als afgelopen jaarwisseling. Was hier in Brabant prima te doen. Droog niet te koud redelijk helder, top dus

Zie vanzelf wel wat het weer gaat doen, ze kunnen nog geen dag juist voorspellen en je kan het ook niet beinvloeden. Hoop natuurlijk op droog, helder weer met een klein beetje wind om de rook weg te laten drijven.

Denk dat het dit jaar wel mee valt. Denk vooral overdag een paar buitjes. Savonds doven ze wel uit vooral in het binnenland. Maar buienrader gaat nog steeds voor hogedruk weer en erg weinig wind.

hier staat buienradar gewoon de hele dag droog met windkracht 2 voor de 31e en 1e. Ik zeg beter kan niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan