Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Dat milieuargument slaat natuurlijk nergens op, als je de statistieken ziet. Het is te verwaarlozen.
nee volgens VWBE heeft het geen zin meerJuist nu moeten we met zijn allen (winkeliers, importeurs, liefhebbers enz.) tegengas geven.
Juist nu moeten we met zijn allen (winkeliers, importeurs, liefhebbers enz.) tegengas geven.
nee volgens VWBE heeft het geen zin meer
De rest lijkt het wel goed te vinden, of berust zich in het lot ?
Ik vind dit topic helaas wat overbodig... als het er komt, komt het er toch. Wij kunnen alleen tegengas geven en dat doen we met diverse initiatieven die wij in andere topics kunnen bespreken. Ik zie liever sfeer verhogende topics, zeker nu naar december toe.
Sluit ik mij bij aan.
Ga eens naar Zena Maaseik, Olen of Baarle, en stel daar de vraag aan de verkoper of ze vergunningen uitdelen in België.
Je kan de vraag ook stellen bij Loots.
Het antwoord is nee.
Als er een vuurwerkverbod komt gaan we naar een gevaarlijkere situatie ben ik bang, omdat er dan een alternatief komt: centrale vuurwerkshows. Waarom is dit in nederland gevaarlijker:
1: Iedere gemeente wil 1x per jaar op exact hetzelfde moment (1 Januari 0:00h) een vuurwerkshow, 355 gemeentes. Dit werkt onervaren bedrijven in de hand die de rest van het jaar geen ervaring opdoen.
2: het is een kwestie van tijd dat dit een keer finaal mis gaat met meerdere doden en gewonden (mortier in het publiek)
3: de hele stad gaat op hetzelfde moment, zwaar beschonken (wat moet je anders doen) naar de vuurwerkshow. Dit leidt rellen en grimmige sfeer in de hand.
4: is het verstandig om met mijn kleine Kinderen (nu 3 en 5) tussen te laten lopen om “gezellig” naar de show te kijken met al die dronken mensen om ons heen?
5: de mensen die nu overlast veroorzaken doen dat dan ook, alleen met wat dan enkel beschikbaar is, illegaal vuurwerk.
Het legale vuurwerk is niet het probleem, maar de mentaliteit en gedrag van enkele personen. Die verander je niet door een verbod, dan vinden ze wel wat anders om te rellen.
Ik denk in dit soort zaken dat decentralisatie veel verstandiger is. Minder impact als iets mis gaat. Mensen die netjes een vuurwerk en showtje geven in de straat met kleine kinderen en zonder problemen hoeven niet naar een stadscentrum waar het ronduit onveilig en niet gezellig maar grimmig is. Het is thuis veel gezelliger met de buurt samen. Je hebt meer invloed hoe je het wilt vieren. Mensen met een minder gezond gedrag zijn dan ook verspreid. Lijkt me niet goed deze op een kluitje te hebben bij de centrale show met kwetsbare mensen ertussenin. Dan krijg je escalatie en groepen die elkaar aansteken en opjutten (zoals hooligans die totale terassen en treinen gaan slopen?) dan is de huidige “romantiek” wel een beetje weg.
Nee, geef mij maar decentralisatie.
Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Uitroeien nog wel...
mag wel wat minder totalitair en beschaafder, gewoon stemmen dus.
Uitroeien nog wel...
mag wel wat minder totalitair en beschaafder, gewoon stemmen dus.
Zelf ben je ook totalitair genoeg in je expressie dus niet huilen meid..
uitroeien klink nogal extreem snap jehet is maar net hoe je het zelf wil opvatten. h