Is jouw kerstboom echt of nep?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat klopt. en dat heeft ermee te maken dat de boom te snel in verschillende temperaturen komt en vaak te lang met wortel boven de grond ligt, dan raken de haarwortels beschadigd en neemt het geen water meer op. ook de temperaturen van kou(buiten) naar warm(binnen) krijgt de boom al een behoorlijke klap mee.

Wat wij adviseren als je een boom binnen zet. zaag de kluit eraf, zet hem in een standaard.En geef de boom elke dag een liter water.De stam zuigt het water op waardoor de boom minder snel uitdroogd dus langer goedblijft.

Daarna pleur je hem op de brandstapel en ben je er weer voor een jaar vanaf.

groeten de kerstbomen boer:D
Dat water geven helpt alleen maar bij bomen die nog vers zijn...

Zon nordmann die al even op transport zit neemt niet zoveel meer op is mijn ervaring. Vaak is het gewoon het water wat verdampt waardoor het lijkt alsof de boom het opzuigt.

Hier een echte en dit zal wat mij betreft ook altijd zo blijven.
Alleen al die geur vind ik heerlijk :D en dat is ook met een levensechte neppert niet te realiseren.
Hier in de regio zijn ze ook lang niet zo duur als die afzetters in de randstad soms zijn :bonk: Ik kan dus heel erg veel echte kopen voor de prijs van een neppert. :kerst:

Dat water geven helpt alleen maar bij bomen die nog vers zijn...

Zon nordmann die al even op transport zit neemt niet zoveel meer op is mijn ervaring. Vaak is het gewoon het water wat verdampt waardoor het lijkt alsof de boom het opzuigt.
Daar heb je gelijk in. Dat zijn voornamelijk de tuincentrum bomen die vanaf oktober al in de koelcel liggen

Moet ook zeggen dat ik de boom amper water geef, Max 3 keer ofzo. Merkt er niets aan, naalden blijven prima zitten en boom blijft goed stevig.

Verleden jaar ook weer vers uit het land gehaald en na de Kerst in de tuin gezet. Helaas de ophaaldienst gemist en dat is bij mij dan ook een reden dat ie er maanden kan liggen, want ik zie hem dan niet vanuit huis. :wink:
Maar goed, paar maanden later de takken maar eraf geknipt, maar die boom nog steeds zeker 80-90% van de naalden hebben en naaldvast joh, ongekend goed boompje. :)

Er gaat niets boven het uitzoeken van een echt boom.

GetAttachmentThumbnail

GetAttachmentThumbnail

Thuis hebben we altijd een kunstboom gehad, ben er dus mee opgegroeid en weet niet beter. Ik ben ook van mening dat een kunstboom veel meer en gelijkmatiger versierd kan worden en een bomvolle boom vind ik toch het mooist. Vorig jaar hebben mijn ouders de kunstboom weggegooid, want de oude kunstboom begon steeds meer 'naalden' te verliezen. Gelukkig kwamen ze 2-3 weken geleden ineens aanzetten met een nieuwe kunstboom. Ik heb even een paar weken geduld moeten hebben, maar onlangs is de boom neergezet en wat mij betreft is die goedgekeurd. Het opzetten vind ik altijd een mooi moment, want als de boom eenmaal staat en als de rest van de kerstversieringen zijn aangebracht dan is er pas echt sprake van een kerstsfeer.

Nou, vandaag toch weer lekker het land in en een boom uitzoeken die omgezaagd kon worden. De allerlaatste boom in het veld gekozen, lekker volle boom, maar met een dubbele stam. Eens zien of daar 2 pieken in kunnen. :)

Maar dat moment en die geur nu in huis, toch weer erg blij met de echte boom, inclusief tal van lieveheersbeestjes... :wink:

IMG_20191207_103125.jpg

IMG_20191207_103511.jpg

IMG_20191207_103837.jpg

hier inmiddels voor het 19e jaar dezelfde camp kunstboom met mandjes... fouter gaat het niet worden...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan