Samenwerking met Sven&Koen

Is dit niet een beetje overdreven? Ik kan mij voorstellen dat Vuurwerktotaal afspraken met de jongens heeft gemaakt en nu blijkt dat ze die niet zijn nagekomen dat het filmpje offline is gehaald. In die zin valt Vuurwerktotaal toch niet veel te verwijten? Zij hebben waarschijnlijk echt gedacht: "okee, wij nemen de 'gok' met die jongens, groot bereik, maar als ze misbruik van de situatie maken halen we het weer offline". Op die manier vind ik dat Vuurwerktotaal prima gehandeld heeft (mits dat het verhaal is natuurlijk, maar ik gok dat jij net zo min het achtergrondverhaal weet als ik).

Overdreven? Absoluut niet.

Vuurwerktotaal heeft net als alle andere importeurs een afdeling sociale media. Juist daarom zouden zij uitstekend op de hoogte moeten zijn van de geschiedenis en achtergrond van deze jongens. Dat zij desondanks met hen in zee gaan is werkelijk onbegrijpelijk.

Man man man, overdrijven is ook een vak.

Mijn god, wat een droefenis. Men zou toch denken dat men na alle ophef over eerdere samenwerkingen tussen importeurs en Youtubers toch wel een soort van achtergrondonderzoek uit zou voeren naar de partij waarmee me in zee gaat. Niets is helaas minder waar.

Welke ophef? Of bedoel je een handje vol mensen op dit forum? Dat is geen ophef. Als een bedrijf reclame maakt komt er altijd "ophef", het is nooit goed voor iedereen. Je weegt het een en ander af, bekijkt je doel en dan ga je er voor.

Lesje marketing kunnen sommige mensen hier wel gebruiken. Gewoon heel slim van VWT om met deze jongens in zee te gaan.

Man man man, overdrijven is ook een vak.

Welke ophef? Of bedoel je een handje vol mensen op dit forum? Dat is geen ophef. Als een bedrijf reclame maakt komt er altijd "ophef", het is nooit goed voor iedereen. Je weegt het een en ander af, bekijkt je doel en dan ga je er voor.

Lesje marketing kunnen sommige mensen hier wel gebruiken. Gewoon heel slim van VWT om met deze jongens in zee te gaan.
Je eigen product op het spel zetten is slimme marketing? :bonk:

Wat een gezeur zeg, die gasten hebben enorm veel volgers, daar zit ook een enorme doelgroep tussen. En dat er mensen zijn die geen fan van deze jongens zijn is toch logisch, meneer Knol heeft ook mensen die hem niet leuk vinden. Goede zet om deze twee in te zetten, ik begrijp dat wel, dat de uitvoering en timing slecht is dat is erg dom.

Ze zetten helemaal niets op het spel door met deze kleuters in zee te gaan. Een grote doelgroep bereiken ze wel.
Dus door met deze gasten in zee te gaan die bekend staan om,
Stunten met vuurwerk en illegaal afsteken van vuurwerk.
Zetten ze niks op het spel ?
Ik dacht dat de importeurs zich daarvan afwilde zetten?

Als je een beetje opgelet had dan zijn ze daar compleet van afgestapt, sterker nog ze hadden zelfs een vlog met de politie gepost... is wat hypocriet maar wel veelzeggend.

Die filmpjes hebben ze allemaal verwijderd. Ok ze steken een thunderking niet naar behoren af, poe poe. Dat zal echt niet bijdragen aan een vuurwerkverbod en ook dat filmpje is verdwenen (waarschijnlijk onder druk van VWT). Ze hebben nu gewoon een kanaal waar ze van alles doen en nogmaals een grote vuurwerkdoelgroep bereiken.

Importeurs willen geld verdienen en dat doen ze slim op deze manier. Nogmaals, ik heb ook niets met deze ventjes maar ik begrijp VWT wel. Die liggen niet wakker om een paar boze vwc leden.

Als je een beetje opgelet had dan zijn ze daar compleet van afgestapt, sterker nog ze hadden zelfs een vlog met de politie gepost... is wat hypocriet maar wel veelzeggend.
Je weet dat ze in het betreffende filmpje thunderkings gewoon in een rijtje op de grond liggend aan het afschieten waren? Vind ik zeker wel in de categorie stunten vallen waardoor JUIST de thunderkings onder vuur liggen (waarover ze in het begin van het filmpje juist zeggen dat ze gelukkig nog niet verboden worden)

Ze zijn er vanaf gestapt omdat ze bang zijn dat de politie ook bij hun komt zoals bij koet.
En ze zijn niet gestopt met het stunten zoals de video die word bedoelt in dit topic.
Want ze waren dus weer aan het stunten.

Die filmpjes hebben ze allemaal verwijderd. Ok ze steken een thunderking niet naar behoren af, poe poe. Dat zal echt niet bijdragen aan een vuurwerkverbod en ook dat filmpje is verdwenen (waarschijnlijk onder druk van VWT). Ze hebben nu gewoon een kanaal waar ze van alles doen en nogmaals een grote vuurwerkdoelgroep bereiken.

Importeurs willen geld verdienen en dat doen ze slim op deze manier. Nogmaals, ik heb ook niets met deze ventjes maar ik begrijp VWT wel. Die liggen niet wakker om een paar boze vwc leden.

Ja ze steken een thundering niet naar behoren af. Maar hun doelgroep is 12/18 en als hun zien dat hun het mogen. Dan gaat het meer en meer gebeuren. En dat was het hele punt

Op zich vind ik het wel een slimme zet vanuit marketingoogpunt, lees: het met beperkte middelen bereiken van een grote doelgroep (ik gok 10-16 jarigen)via social media. Volgens mij kun je als merk dat zich grotendeels op een jonge doelgroep richt vandaag de dag ook niet meer zonder Youtube als marketingkanaal.

Nu weet ik niet wat deze 'samenwerking' precies inhoudt, maar Zena BE deed vorig jaar iets soortgelijks. Zena verstrekte hen gratis vuurwerk, dat je op hun kanaal de lucht in zag gaan. Win-win situatie. Sven & Koen verdienen wat aan Youtube. VWT/Zena creert relatief eenvoudig naams- en productbekendheid.

Dat velen (ook ik) deze jongens het liefst op hun wc papier willen zien staan, dat is een ander verhaal en staat hier mijns inziens los van.

VWT neemt echter wel een risico: door twee gezichten op een merk te plakken kan het afbreuk doen aan je imago. Als ik VWT en 'mijn' vuurwerk zou misbruikt worden (ik heb het filmpje niet gezien), dan zou ik per direct de samenwerking beeindigen om imagoschade te voorkomen.

Is het onbegrijpelijk of dom van VWT? Of nemen zij een gok door met deze twee jongens in zee te gaan met het risico om flink op hun bek te gaan? Ik kan het laatste wel waarderen.

En dat te bedenken dan deze knaapjes paar jaar geleden nog moderator waren op realpyros en zo illegaal bezig waren als de pest. Schijnheilig bij de politie zitten praten over illegaal vuurwerk. En nu smijten met singleshots. Goed voorbeeld hoe het niet moet.

Wel bizar dat cat 1 spul. Vroeger was het cat 2 van dezelfde kwaliteit.

Gelukkig maar dat vwt die niet nu al verkoopt anders werk je overlast al snel inde hand. Zelf wanneer het legaal is.

Back
Bovenaan