Mensen die tegen vuurwerk zijn

Haha. zo zwaar heb ik het nog niet gehad.
Toen ik 12 was ging ik al met me vader naar de zuiderburen.
Soms zelfs met m'n moeder als m'n vader geen tijd had.:bye:

Ach, mijn ouders zijn vrij flexibel, ben nu 13, sinds m`n tiende eigenlijk pas een beetje met rotjes enzo begonnen, vorig jaar voor het eerst nitraten van een vriendje en zelf strijkers+3klapstrijkers uit oostenrijk, van de wintersport :P
Mijn vader komt zelf ieder jaar aan met een 100k klapper, zonder kvk in belgie niet te verkrijgen(contacten :D) En dit jaar voor het eerst zelf naar Belgie geweest:) Van m`n moeder mag ik alleen geen strijkers omdat ze toevallig weet dat die gevaarlijk zijn, ach boeie.(Heb er nog 200 liggen van vorig jaar, maar dat weet ze niet :bonk:)

Over die strijkers zou ik geen probleem maken je mag al naar belgie dat zou ik niet mogen van mijn moeder :p

Over die strijkers zou ik geen probleem maken je mag al naar belgie dat zou ik niet mogen van mijn moeder :p

Haha, doe ik natuurlijk ook niet, mag wel nitraten en vlinders enzo haha, dus die paar strijkers, en als ik ze wil, krijg ik ze toch wel :P

Mijn moeder vind het zonde en me zussen ook alleen me vader vind het geweldig, vorig jaar aan 300 uitgegeven ze vonden het neit echt leuk maarja :D

zelf begon ik met vuurwerk afsteken toen ik 9 jaar oud was, zou ook kunnen dat ik toen 10 was geweest weet ik echt niet meer. op 28 dec waren mijn ouders jarig en omdat het zondag zou zijn mocht je vanaf je 28 december vuurwerk halen. ik woon in hius met 2 oudere broers. Mijn peettante kwam ook en omdat ze wist dat wij vuurwerk behoorlijk leuk vonden nam ze ook een slof rotjes mee. nou ik helemaal blij en incaseer de rotjes moet ik ze delen met mijn broers. nou vooruit dan maar. ik gaf 120 rotjes aan mijn broers en hield er zelf 80. die volgende ochtend gingen we een beetje vuurwerk halen want om 8 uur zouden we altijd vuurwerk gaan afsteken met de buren. toen kochten we ook een paar rotjes en vuurpijltjes. ik was op die oud en nieuw echter niet zo zuinig op mijn vuurwerk en had om 2 uur smiddags alles al op. balen maar vooruit.

dat voldende jaar hoorde ik van een klasgenoodje van het Illegale vuurwerk. hij vertold mij over strijkers en Knalpatronen. ik die dag naar huis lopen en vertel ik mijn moeder dat ik graag Illegaal vuurwerk wil, strijkers en knalpatronen, mijn moeder werd doodbleek en zij dat die allemaal veel te gevaarlijk was en als ze merke dat ik heb er nog eens over had ik helemaal geen vuurwerk meer kreeg. zo ging het wel vaker zo rond de jaarwisseling, als je iets stouts deed mocht je geen vuurwerk... nou wat zou ik daar later om lachen. Toen mijn ouders weer jarig warenvertelde ik ze weer over de strijkers en knalpatronen. bleek dat mijn vader er toen ik 5 was een alarm pistool had gekocht en een paar knalpatronen. vroeg ik ze of hij ze nog had en zei hij glimlachend dat hij nog zo goed wist hoe bang we waren geweest en huilend onder de tafel kropen toen pa ze afschoot. dat jaar kwam ik ook inaanraking met illegaal vuurwerk, een buurlangen die 15 was had van de vriend van zijn zus 2 shellkitjes gekregen. machting mooi vond ik het al mocht ik heb niet afstken, ik mocht wel mijn eerste shells vast houden en de mortieren laden, ik wist toen al dat ik dol was op vuurwerk.

een jaar later was ik 12 en kwam ik in aanraking met mijn eerste illegale vuurwerk, knalpatronen. ik zal ook maar meteen er bij zeggen wat er zo mis ging met die patronen wat ik nooit meer zou vergeten, al moet ik er nu nog vaak om lachen. de buurjongen zei in November dat hij knalpatronen had en er wel een paar wou afsteken. toenertijd deden we het nog op de Gamma maniet en plakten we er gewoon een lontjes aan. na een aantal van deze patronen afgestoken te hebben kregen we meer moet en gingen we ermee stunten, we deden ze onder een pak bladeren, we gooiden we in beeken en sloten, we gooien ze in de lucht en dat soort ongein. toen kwam mijn buurjongen op een idee om er een soort koppelstuk van een pijp boven op te leggen. deze was gemaakt van ijzer en we dachten dat hij 10 meter de lucht in zou vliegen ofzo, maar hij ging 50 meter de lucht in, dat konden we zien want onze kerk stond er naast er zo hoog is de kerk ongeveer en dat koppelstuk kwam ongeveer zo hoog. wij hadden het "geluk" dat de basisschool er vlak naast stond. het was zater dag dus er was niemand maar toch. dat koppelstuk vloog dus door een dakzaam van die basisschool. na een week besloten we toch maar om ons aan te geven en WE Moesten naar Halt. Die jongen kreeg 8 uur werk straf en ik 4 uur. ik deed netjes hard mijn best om een goede indruk te geven en 4 uur later zat het er op. die man waar ik klusjes voor moest doen stuurde een brief waarin stond dat ik me goed gedragen had.
dat jaar lukte me het toch om wat vuurwerk te krijgen.

Voring jaar kreeg ik zelf voor het eerst illegaal Vuurwerk, de Colourd Thunder nitraten 20 nitraten voor 12 euro. mijn moeder was er niet zo blij mee maar mijn vader vond het wel grappig er zij tegen mijn moeder dat het ook zonde was om ze weg te gooien. wat ik wel vreemd vond was naardat mijn moeder ze had gevonden verstopt achter een paar oude truien en ze op de spouw had gezet er iedere ochtend er een verdween, toen ik mijn vader dat vertelte deed hij heel vreemd en zei dat hij er wat beter op zou letten, ik kreeg een vaag vermoeden dat mijn vader een iedere dag 1 mee nam naar het werk om er 1 daar af te steken. met oud en nieuw had ik er nog 15 over en het werdt het beste oud en nieuw wat ik ooit had gehad, mijn butged lag dat jaar op 30 euro. Nu ben ik 14 en is mijn budget 50 euro en hoop ik weet wat illegaals binnen te halen.

oja over mijn ouders, mijn moeder zuurt overal over en mijn vader vindt het wel grappig maar gaat met mijn moeder mee omdat hij geen rusie wil met mijn moeder.

Gr Pyro-Power

Laatst bewerkt:
Mijn ouders vinden het allebij leuk mijn moeder gaat mee om het te bestellen
en mijn vader kan ieder moment binnenkomen met een karton BSC en mijn karton Poolse nitraten :D dus mijn vader is ook wel freak ik spaar er zelf voor en als ik ga bestellen geeft mijn moeder me nog een kleine donatie van ong 20-30 euro
ik heb niet te klagen ik mag zoveel uitgeven als ik wil als ik er maar zelf voor spaar

PyroDC

Laatst bewerkt:
Gelukkig zijn mijn ouders er heel gemakkelijk in! Ik besteed veel, en dat vinden ze erg jammer/zonde, maar leggen het er gauw bij neer! Vroegen kocht mijn vader zelf ook vuurwerk, maar nu is dat niet meer nodig:p, haha. Alleen over het illegale vuurwerk thuis leggen kan mijn moeder nog wel is over zeuren maar die stel ik altijd gauw gerust:D

Mijn ouders zijn er erg mild over. Vooral me vader. Me moeder zit soms nog wel eens te zeuren at het zonde van je geld is of wat anders.

Meestal neemt me vader ook nog voor 75euro dus dat is mooi meegenomen.

Mijn ouders zijn er erg mild over. Vooral me vader. Me moeder zit soms nog wel eens te zeuren at het zonde van je geld is of wat anders.

Meestal neemt me vader ook nog voor 75euro dus dat is mooi meegenomen.

Inderdaad. Die neemt een waaier en die zet hij tegen de schietrichting in... Zodat de schoten ineens achter ons knalde en dan weer ver voor ons. Hehe dat was lachten (Mercurius Collectie - Brocade was het).

mijn ouders zijn wel chiil hoor,

ik weet nog dat ik voor het eerst in duitslanf vuurwerk heb afgestokken. We vierden het daar met duitse vriende en we hadden vuurwerk bij scapino gekocht.:bonk: Mijn vader stak alles aan en ik keek vrolijk toe, toen mocht ik zelf ook nog 1 fontein aansteken. Vet stoer als je 8 jaar bent.:bonk:

Later kocht ik voor mezelf, mag alles kopen wat ik wil, en betaalde het ook zelf voor een deel. Altijd voor overdag heel veel kleine shit die nooit opgaat en voor 's avonds een pakket. Maar mijn buurman had altijd groter, mooier en harder vuurwerk. Ik met mijn nieuwsgierige kop gaan vragen waar hij eht had gekocht.
Blijkbaar kwam zijn vuurwerk uit belgië.

Gelijk die x daarna met hem naar belgië gereden en wat leuk spul gehaald.
Toch weer ouders met excusen. Ja, hier kan je toch ook kopen, daar is eht duurder, dat is gevaarlijk spul, je kan opgepakt worden en je gaat niet op zondag.:angry: Toch erdoor weten te krijgen en gegaan. Keek mijn ogen daar uit in alpeco.:p

Eerste x alleen sier gehaald en 20 dieptebommen.:shocked:
2e x gelijk meer maar knal en ook nog sier.
Nu gaat ik alleen nog maar naar belgië voor vuurwerk(altijd heel veel knal en enkele grote potten) en neem ik de goedkope troep voor overdag gewoon bij de lokale dealer. Want alleen nitraten afsteken als astronauten is gewoon te duur.

Mijn ouders vinden het allemaal goed, als ik gepakt word komen ze me niet ophalen zeggen ze en ik moet alles zelf betalen. Ook boetes.

Kwam ik een x met BSC zwarte doos aanzetten vraagt mn pa "wat is dat?":bonk:.
Ikke oh, een beetje vuurwerk. Pa beetje boos, dat is zeker illegaal.
Ik zo van ja en dan??
Pa zo, weg met die troep. Dat wil ik hier niet hebben, zulk groot spul.
Ik: oh, ik leg het echt neit in de schuur, dan worden ze vochtig en knallen ze niet meer.
Pa: stop het maar gauw weg op je kamer voordat je moeder het ziet.:D
Pa: steek het ook niet hier in de straat af want dan gooi ik de rest van je vuurwerk weg.

Oftewel, ik heb chille ouders alleen moet ik zulkde grote/harde dingen gewoon net buiten het dorp afsteken, meestal doe ik het bij de snelweg of onder een viaduct.

EDIT/

geen chille ouders meer, mag geen illegaal vuurwerk meer kopen:angry:. Ze zijn bang dat de politie een huiszoeking komt doen, dus alleen ff legaal vuurwerk voor dit jaar:cry:. Miss denken ze er volgend jaar nog net zo over, maar dat zie ik dan wel weer.

Laatst bewerkt:
Mijn pa is geweldig, maar dom dat die door me ma is overgehaald.
Me ma daarentegen, wil je gewoon niet weten, zeker niet qua vuurwerk, rampzalig.
Geen logica, mishandeling, diefstal, nutteloze discussies, altijd problemen, nooit iets goeds.

Mijn ouders stellen altijd een limiet, als het aan mij ligt koop ik aan 150 euro vuurwerk,, maar nee , dat feest gaat niet door: Ze vinden dat 50 euro meer dan genoeg is :S En dan het bestellen, had ik 10 sloffen rotjes en dan hoor je ze zeggen: Maximaal 4 sloffen anders krijg je het niet op. Dan weet ik er toch nog 5 van te maken.:D Dit jaar bij 2 winkels gedaan en bij allebij 30 euro :P totaal 60 dus :D me ouders kijken bij de ene winkel hoeveel ik koop en als ik dan bij de andere ben vragen ze: Klopt dit wel ? dan zeg ik gewoon doodleuk: JA :D

Mjaa.. nu nog wachten tot 29 december tot ik het vuurwerk kan ophalen :D en 31 december,, KNALLENN !!

Inderdaad. Die neemt een waaier en die zet hij tegen de schietrichting in... Zodat de schoten ineens achter ons knalde en dan weer ver voor ons. Hehe dat was lachten (Mercurius Collectie - Brocade was het).

Haha en toen was de 45 euro weg :p

Haha me moeder keek laatst Opsoring Verzocht en zag dat over vuurwerk en ze vroeg gelijk of ik Cobras en Explods had.

Na vorig jaar begrijpt mijn pa me nu eindelijk. Hij weet dat ik er zorgvuldig en veilig mee om ga. En ik laat altijd de filmpjes zien. Van de producten die ik wil hebben. Hij snapt ook. Dat de kosten hoog zijn. Door de kooi , het transport en de bijhorende regels. Maar nog belangrijker is. Dat hij snapt wat een freak is. Mijn moeder vind het leuk voor mij. Zelf heeft ze er niks mee. en vind ze het zonde van mijn geld. Daarom vertellen we nog niks aan mijn moeder.

In mijn jeugd (ben nu 40+) waren eigenlijk strijkers de hoofdmoot van het illegale spul.
Het was toen nog geen chaos qua slopen, hulpverleners bedreigen enzo, dus echte razia's zoals nu waren er niet.
Had dus weinig problemen met m'n ouders wat betreft strijkers kopen en in huis hebben.
M'n pa was altijd wel dat hij het zonde vond van het geld als ik er teveel aan uit gaf.
Kocht dan gewoon m'n totale voorraad in verschillende winkels, verstopte een groot deel in de kelder en lag een bescheiden hoeveelheid zichtbaar in mijn kast.
Zo had ik eigenlijk nooit gezeur.

Ik heb er nooit gezeur om gehad, ze vinden het soms wel zonde, maar ook weer mooi.
Heb dit jaar vrijwel alleen sier besteld.

Ja, mijn zoontje heeft geluk met een vader zoals ik. :-P hehehe.
Zijn moeder vindt het minder fijn om te zien dat ik mijn zoontje nu al in mijn passie voor vuurwerk, betrek. Hij is nu 8 jaar, maar heeft toch al een aardige collectie voor O&N (inclusief astronauten, pijltjes, matjes, fontijnen en zelfs enkele grotere potjes).

Me moeder is wat betreft vuurwerk erg soepel.
Ze vindt alles goed, maakt zich om niets druk, en vindt de kruitgeur heerlijk tijdens oudjaar.

Me vader woont niet thuis. die zie ik verder ook nooit, dus zal mij wat hoe hij over vuurwerk denkt. :P

Back
Bovenaan