mijn ouders zijn wel chiil hoor,
ik weet nog dat ik voor het eerst in duitslanf vuurwerk heb afgestokken. We vierden het daar met duitse vriende en we hadden vuurwerk bij scapino gekocht.

Mijn vader stak alles aan en ik keek vrolijk toe, toen mocht ik zelf ook nog 1 fontein aansteken. Vet stoer als je 8 jaar bent.
Later kocht ik voor mezelf, mag alles kopen wat ik wil, en betaalde het ook zelf voor een deel. Altijd voor overdag heel veel kleine shit die nooit opgaat en voor 's avonds een pakket. Maar mijn buurman had altijd groter, mooier en harder vuurwerk. Ik met mijn nieuwsgierige kop gaan vragen waar hij eht had gekocht.
Blijkbaar kwam zijn vuurwerk uit belgië.
Gelijk die x daarna met hem naar belgië gereden en wat leuk spul gehaald.
Toch weer ouders met excusen. Ja, hier kan je toch ook kopen, daar is eht duurder, dat is gevaarlijk spul, je kan opgepakt worden en je gaat niet op zondag.

Toch erdoor weten te krijgen en gegaan. Keek mijn ogen daar uit in alpeco.
Eerste x alleen sier gehaald en 20 dieptebommen.

2e x gelijk meer maar knal en ook nog sier.
Nu gaat ik alleen nog maar naar belgië voor vuurwerk(altijd heel veel knal en enkele grote potten) en neem ik de goedkope troep voor overdag gewoon bij de lokale dealer. Want alleen nitraten afsteken als astronauten is gewoon te duur.
Mijn ouders vinden het allemaal goed, als ik gepakt word komen ze me niet ophalen zeggen ze en ik moet alles zelf betalen. Ook boetes.
Kwam ik een x met BSC zwarte doos aanzetten vraagt mn pa "wat is dat?"

.
Ikke oh, een beetje vuurwerk. Pa beetje boos, dat is zeker illegaal.
Ik zo van ja en dan??
Pa zo, weg met die troep. Dat wil ik hier niet hebben, zulk groot spul.
Ik: oh, ik leg het echt neit in de schuur, dan worden ze vochtig en knallen ze niet meer.
Pa: stop het maar gauw weg op je kamer voordat je moeder het ziet.

Pa: steek het ook niet hier in de straat af want dan gooi ik de rest van je vuurwerk weg.
Oftewel, ik heb chille ouders alleen moet ik zulkde grote/harde dingen gewoon net buiten het dorp afsteken, meestal doe ik het bij de snelweg of onder een viaduct.
EDIT/
geen chille ouders meer, mag geen illegaal vuurwerk meer kopen

. Ze zijn bang dat de politie een huiszoeking komt doen, dus alleen ff legaal vuurwerk voor dit jaar

. Miss denken ze er volgend jaar nog net zo over, maar dat zie ik dan wel weer.