[WINNAAR 2018] Beste IMPORTEUR van 2018!

[WINNAAR 2018] Beste IMPORTEUR van 2018!

• Broekhoff Vuurwerk

Stemmen: 15 1,5%
  • Cafferata Vuurwerk

Stemmen: 8 0,8%
  • China Red

Stemmen: 75 7,7%
  • Eurostar Fireworks

Stemmen: 22 2,3%
  • Evolution Fireworks

Stemmen: 408 41,8%
  • Fireworks for All

Stemmen: 7 0,7%
  • GBV-WECO Vuurwerk B.V.

Stemmen: 27 2,8%
  • Heron Fireworks

Stemmen: 8 0,8%
  • Katan Vuurwerk

Stemmen: 14 1,4%
  • Lesli Vuurwerk

Stemmen: 29 3,0%
  • Meester Vuurwerk

Stemmen: 0 0,0%
  • Mercurius Fireworks

Stemmen: 0 0,0%
  • Pangu Fireworks

Stemmen: 129 13,2%
  • Pronk Vuurwerk

Stemmen: 7 0,7%
  • Pyrostar NL

Stemmen: 1 0,1%
  • Rubro Vuurwerk

Stemmen: 426 43,6%
  • Vulcan Europe

Stemmen: 54 5,5%
  • Vuurwerkmania

Stemmen: 135 13,8%
  • Vuurwerktotaal

Stemmen: 298 30,5%
  • Welkoop Vuurwerk

Stemmen: 1 0,1%
  • Witte Vuurwerk

Stemmen: 2 0,2%
  • Wolff Vuurwerk

Stemmen: 90 9,2%
  • Zena Vuurwerk NL

Stemmen: 80 8,2%

• Totaal stemmers
    977
Mijn stem gaat absoluut naar Evolution. De producten die ik had waren op zijn minst erg goed, sommigen zelfs fantastisch, zoals de Branco en de Eccentric Shots.

Mijn tweede stem gaat naar Pangu. Hoewel ik niet zoveel Pangu spul had dit jaar waren de producten die ik had wel weer van de vertrouwde Pangu kwaliteit.

Daarnaast nog gestemd voor Fireworks for All. Ik had de Battles en de Trust als vervangers voor andere producten en die bevielen mij boven verwachting goed. Zeker de Trust heeft een erg mooi sierlijk effect met mooie kleuren.

Eddy.

Ik had van zowel Evolution als van VWM veel cakeboxen in mijn collectie. Het waren stuk voor stuk dikke boxen dus nomineer beiden voor de beste importeur award.

1. Pangu
Alles wat ik van Pangu heb gezien is werkelijk geweldig. Ook mooi om te zien dat de kwaliteit eigenlijk ieder jaar weer top is.
2. Evolution
Ondanks dat ik het niet helemaal eens ben met het opleggen van vastgestelde prijzen kan je niet meer om Evo heen. Ze leveren simpelweg top kwaliteit. Ik denk wel dat ze op moeten passen dat ze niet te groot worden.
3. Vulcan
Zelf geen spulletjes van Vulcan gehad maar ik vind het mooie om te zien dat ze een erg sterke come-back maken. De nieuwe boxen zien er op film echt geweldig uit.

Ik heb gestemd op:
- China red: verrassing van het jaar voor mij...mooie betaalbare cakes en boxen met erg verrassende uitwerkingen
- Katan: is dit jaar met erg leuke uitbreidingen gekomen en natuurlijk de ABA-singles
- Lesli: zijn dit jaar met erg betaalbare uitbreidingen gekomen en unieke effecten.

Ik heb gestemd op Pangu en Evolution. Motivatie:

Pangu: voor zover mijn ervaring doe je bij geen enkel artikel een miskoop bij deze importeur. Geen misleiding zoals dat bij andere importeurs soms wel zo is maar gewoon kwaliteit.

Evolution: het meest vernieuwend en zoekt het randje op. Als je denkt dat vuurwerk niet beter kan, bewijst Evolution het tegendeel. Prijzen zijn weliswaar niet laag, maar goed zoeken doet wonderen natuurlijk!

Ondanks dat je op meerdere importeurs kon stemmen, heb ik enkel op vuurwerktotaal gestemd als echte winnaar.

Ik ben tot deze keuze gekomen omdat mijn favoriete product van afgelopen jaarwisseling van Vuurwerktotaal is (White Red Rebel). Toen ben ik mij meer in hun producten gaan verdiepen en kwam ik unieke toppers tegen zoals wicked whistle en the ultimate. Ook de VOLT boxen zijn erg goed uitgewerkt.

Waarschijnlijk zal Evolution of Pangu winnen, wat ook zeker verdiend is. Van beide importeurs had ik afgelopen jaar artikelen in mijn collectie en uiteraard is het vuurwerk van deze importeurs van topkwaliteit, toch waren het andere producten die mij het meest bijbleven. De compoundboxen van Evolution zijn wel van ongekende kwaliteit, waarschijnlijk als ik er hier meer van had, had ik deze als winnaar aangewezen.

Alle VOLT boxen zijn van enorm goede kwaliteit en daarnaast hebben ze enkele nog enkele unieke toppers zoals de Wicked Whistle en The Ultimate

Rubro, Vuurwerktotaal & GBV WECO. GBVweco levert steeds meer kwalitatief goede producten en heeft voor winkeliers hoge voorraden. Rubro is al tijden hoog van kwaliteit

Voor mij was het dit jaar niet moeilijk: mijn stemmen zijn gegaan naar Evolution Fireworks en Rubro Vuurwerk.

Ik heb gekozen voor Evolution vanwege de constante innovatie en durf wat deze importeur laat zien. Ik noem de Mega Willows, The Branco, Skyline on Fire en de Limited Edition 1: allemaal nieuwe compounds van hoge kwaliteit met vernieuwende effecten. Als je je nek uitsteekt, valt er ook wel eens wat tegen: de Polaris, Air Benders en Time Rain Box presteerden minder dan verwacht. Ik neem dat op de koop toe, gezien de kwaliteit die verder geleverd wordt.

Mijn andere stem voor Rubro is vanwege de topkwaliteit die ik dit jaar in de straat had staan. De Sodom and Gomorrah (2017-batch) was de box waarover het meest werd nagesproken: 'die grote was vet!'. Daarnaast presteerde de Flash of the Gods (2017-batch) supergoed en de Transbomber (2018) was net zo mooi als de 2016-batch destijds. Rubro heeft toch vaak een chaos-element in de boxen zitten en dat spreekt mij persoonlijk erg aan, naast het rustige genieten wat Evolution vaak biedt.

China Red: vanwege de Bulldozer, I Am Fan en Tolla Mina die het geweldig deden in de straat
Evolution: omdat die hele gave compounds had dit jaar, Evobomber was helaas uitverkocht bij mijn dealer op moment van mijn bestelling en kreeg hem daarna helaas niet meer in mijn budget gepast. En de Ruffneck wat een geweldige pot voor zo'n lage prijs

Voor RUBRO gekozen en daarbij eigenlijk ook VuurwerkMania.
Waarom?
Rubro omdat zij in alle prijsklassen volwaardig vuurwerk aanbieden. Geen flauwekul.

Leuke en super cakeboxen in echt alle prijsklassen. Cakes voor ieder wat wils en veel F1 vuurwerk. Compleet dus.
Mania eigenlijk idem. Nu zijn beide aardig verweven maar ik proef dit jaar meer en meer de eigen kracht van Mania. En die wil ik aanmoedigen.

Voor mij waren er 3 importeurs die eruit sprongen dit jaar. Evo, Pangu en Vuurwerkmania.

Mania heeft mij wederom verrast met hun nieuwe producten. Inmiddels hebben zij een lekker assortiment vol kwaliteit op de markt weten te brengen tegen een degelijke prijs. Ikzelf was zeer te spreken o.a. over de Mega 6, Redneck Revolt en de Unabomber. (ondanks de ongelukkige naam wel een lekker cracklingblokje) Mede door de prijs-kwaliteitverhouding, verkrijgbaarheid in Nederland en actieve marketing zijn ze één van de beste importeurs op dit moment. Ga zo door Mania!

Toch blijf ik nog steeds van mening dat als freak zijnde, het allerbelangrijkste aspect de kwaliteit van het vuurwerk is. Pangu en Evolution zijn samen nog steeds koploper wat dat betreft. Alles wat ik tot nu toe van Pangu en Evo gehad heb was gewoon het neusje van de zalm. Nu wil ik toch echt maar één importeur aanvinken als beste importeur van 2018, dat is voor mij dan toch Evolution geworden. Dit omdat Pangu namelijk niks geimporteerd heeft dit jaar en Evo wel. Een aantal hele dikke, vette compounds die om te smullen zijn, de nieuwe singleshots die fantastisch waren en een paar dikke cakes erbij. Het is jammer dat de Polaris helemaal anders was dan gepland, maar missers hebben alle importeurs last van af en toe.

Mijn stem gaat dus naar: Evolution! :thumbup:

Naar mijn mening komt het beste vuurwerk van Evolution en Pangu, mijn stem gaat echter alleen naar Evolution puur omdat ze een uitgebreider assortiment hebben en duidelijk vernieuwend bezig zijn.

Back
Bovenaan