[8408] Argentina Puma 100sh

Hier ook, ik was meer onder de indruk van de Sunda clouded Leopard dan van deze. En de 20mm waaiers hebben mij helemaal positief verrast!

Had er meer van verwacht. Iets wat magere boeketten. Als je dan een hoop NL boxen schiet, en dan deze. Hij komt er niet met kop en schouders bovenuit, juist een tikkie minder dan de NL top boxen. Filmpje volgt.

Dat zijn er nu al 3 die niet super tevreden zijn van de 30mm Luypaers cakes...
Is geen toevalstreffer meer.

Dat maakt het voor mij ook minder aantrekkelijk dat Funke en Luypaers naar NL komen. Het zijn leuke bakken, maar ik ga er niet meer voor naar Zena toe. Ik had bijvoorbeeld de Limited Edition 3 van Evo voor 47 euro en die was dan veel dikker. Beetje gekke vergelijking maar het is wel zo.

Het lijkt wel of ze de massa productie niet aankunnen. Ik vond het geen Funke kwaliteit die ik van vorig jaar gewend was.

Dat maakt het voor mij ook minder aantrekkelijk dat Funke en Luypaers naar NL komen. Het zijn leuke bakken, maar ik ga er niet meer voor naar Zena toe. Ik had bijvoorbeeld de Limited Edition 3 van Evo voor 47 euro en die was dan veel dikker. Beetje gekke vergelijking maar het is wel zo.

Het lijkt wel of ze de massa productie niet aankunnen. Ik vond het geen Funke kwaliteit die ik van vorig jaar gewend was.

Ik vind het persoonlijk relaxer om in oktober of november ff een cakebox te gaan halen in België.
En zo stilletjes aan een collectie op te bouwen.
De laatste 3 dagen alles bij elkaar halen vind ik bijna een groter risico.
Ik bouw graag rustig op.

Deze Luypaers boxen zouden toch minstens even goed moeten knallen als de beste NL boxen.
Eigenlijk zouden ze beter moeten knallen, maar ze gaan er gewoon onder.
Ik voel mij wel een beetje bezeken geef ik eerlijk toe.
Dit hoort gewoon niet.

De Zena Event 4 gaf enorme klappen uit de 30mm cakes met een veel betere spreiding.
Hoe kan dat dan?

De Florida Panther van Luypaers presteerde dan weer wel erg goed zie ik.

De burst van de grote funke blokken was beter idd.
Ben blij dat ik deze per 3 heb geschoten en door de salvo’s op het einde was het toch best vet , de long willow was qua burst en spreiding ongeveer hetzelfde maar heeft dan niet die dikke mine eronder.
De cheeta en chrys rain blue hadden ook niet de bijzondere burst zoals vorig jaar .
Ik zal bij funke algemeen mijn video plaatsen met schietlijst . Helaas met k-t geluid maar wel om het een beetje te vergelijken.

De burst van de grote funke blokken was beter idd.
Ben blij dat ik deze per 3 heb geschoten en door de salvo’s op het einde was het toch best vet , de long willow was qua burst en spreiding ongeveer hetzelfde maar heeft dan niet die dikke mine eronder.
De cheeta en chrys rain blue hadden ook niet de bijzondere burst zoals vorig jaar .
Ik zal bij funke algemeen mijn video plaatsen met schietlijst . Helaas met k-t geluid maar wel om het een beetje te vergelijken.

Dat is dan ook het enige verschil, de dikke mines. Echter hebben deze mij in de straat niet echt het wow effect bezorgd. En de boeketten en burst hebben mij helemaal niet overtuigd. Diverse nl blokken en de zena event blokken wisten mij vele malen meer te overtuigen.

Is best een leuk boxje zo voor in de vooravond. Maar zoals velen hier al zeggen als je ook de Mega Willows/Acatenango had dan ben je hem zo weer vergeten ondanks de mooie grote volle boeketten

Leuke bak, maar zeker geen topper van de bovenste plank zoals hiervoor ook al een paar keer gezegd is.

Ik snap niet hoe Luypaers met de cakeboxen zo gefaald kon hebben. Leken wel kooiloze boxen qua burst. Terwijl het wel duidelijk merkbaar was aan labels en doos etc dat het uit de Funke fabriek kwam. Ik durf het niet meer aan om dit aan te schaffen. Was voor mij weggegooid geld. Ook de nieuwe producten lijken zo op film beoordeeld geen denderende burst te hebben op de Maltese Tiger na. Maar dat is ook bijna een 1 op 1 kopie van de Paranoid.

Wij hebben hem afgelopen jaar per 2 geschoten. Prima bak, niet echt een bijzonder harde knal. Daarvoor een funke pot afgestoken en die is toch beduidend harder en mooier. Zie het filmpje vanaf 15.48:

Ik snap niet hoe Luypaers met de cakeboxen zo gefaald kon hebben. Leken wel kooiloze boxen qua burst. Terwijl het wel duidelijk merkbaar was aan labels en doos etc dat het uit de Funke fabriek kwam. Ik durf het niet meer aan om dit aan te schaffen. Was voor mij weggegooid geld. Ook de nieuwe producten lijken zo op film beoordeeld geen denderende burst te hebben op de Maltese Tiger na. Maar dat is ook bijna een 1 op 1 kopie van de Paranoid.

Misschien kopen ze de batches aan die Funke afkeurt?

Lijkt me niet, maar je weet het nooit he.
Ik vind persoonlijk de luypaers pijlen echt top, maar die zullen wellicht in een andere fabriek worden gemaakt. Funke (en dus Luypaers) is verdeeld over meerdere fabricage locaties. Misschien dat daar het verschil in kwaliteit zit...

Back
Bovenaan