[Freakactie 2018] BredaVuurwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helaas ook 90 minuten moeten wachten. Was wel een mega bestelling van ons ook. Het was wel even chaos daar. Best veel lang wachtende. Uiteraard wat te drinken aangeboden gekregen. Gelukkig alles compleet, dat was wel een troost. Oja en de vriendelijke dames achter de balies. Wat ik wel begreep is dat er net een vrachtwagen gelost werd, zo konden op het nippertje ook enkele bestellingen toch compleet gemaakt worden.

Net terug uit Breda. 3 uur moeten wachten voor een bestelling van net aan 25 kilo. Mij zien ze helaas niet terug.

Ook meer dan een uur moeten wachten, mensen die na mij kwamen (ook nieuwe bestellingen) liepen vrolijk weg met hun bestelling. Later bleek de jongen bij de balie die naar de bunker was gelopen om mijn order af te geven (want deze stond nog niet klaar) doodleuk naar huis te zijn gegaan. 3 dames zijn ook nog verschillend erheen gelopen.

Ik heb ook mensen om me heen gezien die weggelopen zijn vanwege de drukte en aan de overkant vuurwerk gekocht hebben.

Ook voor mij 1e keer maar twijfel zwaar over een 2e keer. Ik geef niet voor niets een tijd aan dat ik het af kom halen, dat er dan ruim 1 uur uitloop is, terwijl er wel vele andere bestellingen klaarstaan (toen ik aankwam) en nog steeds lagen te wachten toen ik eindelijk weg ging met mijn bestelling....

Misschien volgend jaar maar naar Zevenkamp, dichterbij maar wel iets duurder het zij dan maar zo. Dit was ook niet echt prettig.

Was inderdaad pittig druk. Ook even moeten wachten maar ondanks dat prima ontvangen en geholpen. Tijdens het wachten wat te drinken aangeboden gekregen en nog even met Cees staan praten. Dus zoals gewend vriendelijk en professioneel personeel.

professioneel personeel?
jongen die voor mij naar de bunker zou gaan om door te geven dat ik er op de afgesproken tijd was en in de gaten zou houden dat mijn bestelling ook daadwerkelijk gehaald zou worden en compleet zou zijn ging vrolijk naar huis want zijn werkdag was om.

Donker meisje (hoe goed ze ook haar best deed) kon het ook totaal niet bolwerken en heb ik de tijd dat ik er stond (ruim een uur) 6 mensen aan de balie gehad die ondanks haar "eindcontrole" toch te weinig van bepaalde producten mee gegeven bleek te hebben c.q. afgevinkt.

Een jongere dame (blond) moest zowat werken voor 4 tegelijk omdat de rest het niet aan bleek te kunnen. Wel alle lof voor haar, toen zij na ruim 1 uur en 10 minuten wachten richting de bunker ging had ik na 5 minuten mijn order.

Helaas ook 90 minuten moeten wachten. Was wel een mega bestelling van ons ook. Het was wel even chaos daar. Best veel lang wachtende. Uiteraard wat te drinken aangeboden gekregen. Gelukkig alles compleet, dat was wel een troost. Oja en de vriendelijke dames achter de balies. Wat ik wel begreep is dat er net een vrachtwagen gelost werd, zo konden op het nippertje ook enkele bestellingen toch compleet gemaakt worden.

Ik had dus niet echt een mega bestelling (c.a. 30kg). Vind zolang wachten echt bizar zeker als mensen die daar een bestelling in de winkel deden wel wegliepen met hun bestelling.....

Aantal dames achter de balie vond ik niet goed klaargestoomd voor de drukte, en ook totaal niet zorgvuldig (o.a. het donkere meisje), wel heel vriendelijk. Enigste van de dames die nog redelijk op haar benen bleef staan zonder fouten en nog oog had dat ik er wel erg lang stond was het blonde meisje bij de balie net voor de showroom.

Ik heb echt op een punt gestaan om mijn geld terug te vragen en ook naar de overkant te lopen voor vuurwerk.

Mensen na mij (zowel losse bestellingen als afhaal) zelfs grotere bestellingen die hun vuurwerk eerder kregen echt not done, zeker als blijkt dat de eerste 30 a 40 minuten echt zinloos wachten waren omdat meneertje naar huis was gegaan die mijn bestelling moest doorgeven en in de gaten moest houden.

professioneel personeel?
jongen die voor mij naar de bunker zou gaan om door te geven dat ik er op de afgesproken tijd was en in de gaten zou houden dat mijn bestelling ook daadwerkelijk gehaald zou worden en compleet zou zijn ging vrolijk naar huis want zijn werkdag was om.

Vervelend om te horen. Stukje miscommunicatie, denk ik.

Persoonlijk heb ik nergens last van gehad, behoudens het wat lange wachten. Personeel altijd als vriendelijk en meegaand ervaren. Bovendien hebben de vaste werknemers een flinke schat aan productkennis.

Nogmaals, klote om te horen, maar dit is normaliter absoluut niet de tendens.

Vervelend om te horen. Stukje miscommunicatie, denk ik.

Persoonlijk heb ik nergens last van gehad, behoudens het wat lange wachten. Personeel altijd als vriendelijk en meegaand ervaren. Bovendien hebben de vaste werknemers een flinke schat aan productkennis.

Nogmaals, klote om te horen, maar dit is normaliter absoluut niet de tendens.

Jongens die in de bunker stonden heb ik een aantal eerder dit jaar in de shop ontmoet, prima kerels.

Maar zomaar naar huis gaan want je dag was om en een klant in onwetendheid laten, en je collega's het maar laten oplossen (die het in eerste instantie ook niet lukken) dat vind ik echt not done.

Omwille van het gewicht had ik iemand gevraagd mee te gaan, deze was ook totaal niet blij met dik een uur wachten voor niets.

vraag me echt hardop af of die laatste 40-60 euro het waard zijn als dit mijn 1e ervaring is.

Eigenaar is ook diverse keren bij de balie geweest, heeft me zien zitten maar zei niets. Iemand zit toch niet voor de lol 75 minuten op een barkruk.

Spijtig dit te horen, van de vele winkels die ik bezocht over meerdere jaren is deze zaak toch wel mijn topper wat betreft stiptheid. Maar ja, je hebt natuurlijk niet altijd alles in de hand met een bunker van 30 ton vol vuurwerk, korte leverperiode, korte verkoopperiode.

Het was een optelsom
- 10 bestellingen klaar zien liggen die in de 75 min dat ik er stond, niet werden opgehaald
- Degene die er ook op zou houden dat het uit de bunker komt gaat vrolijk naar huis
- Dame 1 (donkere) neemt papiertje mee naar de bunker, laat hem daar liggen en vraagt vervolgens aan mij (na 15 min) waar mijn papiertje is, om nog een keer terug te gaan naar de bunker (uhhmmm... die heb jij toch nog?)
- Cees ziet me ook 75 min lang zitten en denkt ook niet ik ga eens vragen wat hij hier zolang doet
- van de ene balie (afhaal) naar de andere naast de showroom (bestel) gestuurd, en die weer terug naar afhaal en die weer naar bestel (waar ik uiteindelijk dus 75 min gezeten heb)

- Ik was wel heel blij dat alles compleet is en aanwezig was

Een eerste indruk drukt een stempel, en dit was echt geen goede.

Freaks,

Afgelopen avond is op een aantal vlakken niet goed verlopen. Hierdoor hebben een aantal man lang moeten wachten. Onze excuses voor deze vervelende situatie. Later gaan we alle berichten hier nog beantwoorden.
Vanuit onze kant zijn er zeker inschattingsfouten gemaakt wij ook graag toelichten. Al merken we ook dat veel freaks een afhaaltijd kiezen en zich daar niet aan houden. Dit is geen excuses maar het komt relatief erg vaak voor waardoor het voor ons ook steeds een grotere uitdaging wordt. Morgen zal het ook druk worden en we willen graag iedereen goed kunnen helpen.

Om het morgenavond voorspoediger te laten verlopen gaan we morgen alle freaks benaderen om te kijken of we wat afhaaltijden kunnen verzetten. Mocht je dit bericht lezen stuur ons dan alvast een PM met je gegevens. Dan nemen we alvast contact met je op.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

Dank voor jullie eerste reactie @vuurwerkbreda

Dat er ook freaks te laat komen en dat die bestellingen wellicht in de weg staan dat snap ik, maar ik reis een uur heen, uur terug. Ik was er gewoon nog een stukje voor de afgesproken begintijd. Man naast me was zelfs 2 uur te vroeg maar kreeg wel alles mee (en ik stond nog te wachten, op tijd en een eerder tijdvak).

Wij hebben hier vroeg avond gegeten en mijn vader is eerder uit zijn werk gegaan om mee te kunnen ophalen, heeft ook dus die 75min moeten wachten in de winkel, was dus ook voor hem niet echt super.

Ik was er om 12:00 uur, toen was het prima te doen. Op mijn gemak 35% gratis uit kunnen kiezen. Denk dat ik dat volgend jaar ook weer doe, is ook leuk om op het laatste moment nog wat te kunnen uitzoeken. Spijtig om te lezen dat het in de avond langer duurde. Goed dat Bredavuurwerk daar hier op ingaat en maatregelen neemt.

Moest helaas ook 1.5 uur wachten (moest tussen 2100 en 2130 ophalen), het meisje achter de balie vroeg of ik in de buurt woonde want dan kon ik naar huis gaan en een uur later terug komen omdat de bestellingen zo erg uitgelopen waren. Dat was helaas geen optie dus in de tussentijd maar even naar de mac gegaan, ook geen straf :D. Toen ik terug was hoorde ik cees nog tegen een dame achter de balie zeggen "volgens mij zit die jongen al lang te wachten" achja volgend jaar komen we het gewoon weer proberen, voor de rest is het een topzaak.

Laatst bewerkt:
Gisteren avond hier ook geweest. Heb zelf een klein uurtje moeten wachten op mijn bestelling was er even na 8 uur. Alleen de bestelling van een maat duurde bijna 2 uur wel raar als je in het zelfde tijdslot zit met afhalen. Maar de service was weer top en alles was aanwezig:).
Zeer netjes dat jullie nu al hebben gereageerd:thumbup:

Laatst bewerkt:
Wat een vervelende ervaring Roobaaro.
Ik haal al ongeveer 15 jaar bij Cees, nog nooit langer dan een half uur moet wachten gelukkig.
Ik denk dat het niet alleen door laatkomers komt maar juist ook door vroegkomers, die bestellingen liggen dan gewoon nog niet klaar.

Ik kom hier ook al enkele jaren, maar dit jaar hadden ze de verkoop en het afhalen anders ingericht. Bijna iedereen met een onlinebestelling (veelal freaks) gingen dus op de gebruikelijke manier naar binnen. Daar werd ons verzocht om buitenom te lopen. Dat was echter niet de juiste plek en dus werden weer terug gestuurd. Echter liepen wij weer met zn allen naar het afhalen terwijl wij dus eigenlijk naar de verkoophal moesten.
Wellicht handig om grote borden te maken waar je je onlinebestellingen af moet halen?

Verder viel het wachten bij mij wel mee. Denk dat ik binnen 40 min weg was. Ik had het geluk dat ik een "kleine" bestelling had met maar 3 dozen die al klaar lagen. Desondanks was er nog wel enig oponthoud omdat sommige van de dames niet precies wisten hoe e.e.a. in zijn werk ging (wellicht op t laatste moment opgetrommeld i.v.m. de drukte?).

Ondanks de drukte toch mijn petje af hoe de medewerkers om gingen met de drukte!

Voor volgend jaar of vandaag nog een hek neerzetten met de borden "ingang" t.h.v. de kassa's en "uitgang" bij het afhalen, zodat alles wat soepeler verloopt?

Succes vandaag!

Gisteravond als tijdsblok 21.00/21.30 me vuurwerk wezen halen en was er uiteraard om 21.00 stipt ;) Moesten uiteindelijk een uurtje wachten op ons vuurwerk maar onder het genot van een biertje en een goed gesprek met Cees vloog de tijd :) Dit jaar voor het eerst besteld bij BredaVuurwerk en zal dat zeker volgend jaar weer doen al was het alleen al maar door de gemoedelijke sfeer en uiteraard de mooie prijzen ;) Fijne jaarwisseling alvast en nog werkse voor de komende dagen.

Dat er Freaks niet op de afgesproken tijd komen is mij ook opgevallen. Ik was er om 0:00u en dat was ook mijn tijdvak, maar hoorde om mij heen lui kletsen dat ze eigenlijk pas 2 uur later ingepland stonden.

Ik denk dat het vooral verstandig is om dat beter te controleren aan de poort of binnenkomst. De jongen aan de poort kon de datum en tijd zo snel even niet vinden op mijn bon, dus vroeg me alleen of ik een afhaaldatum had van de 28e, maar controleerde dat niet.

Voor de Freakblokken zou ik het volgende doen:

-op de 27e afhaalcodes versturen voor freakblok en samengevoegde bestellingen.
-bij binnenkomst laten scannen en een nummer meekrijgen.
-mensen die vroeger afkomen simpelweg laten wachten tenzij het niet druk is.
-losse nabestellingen enkel/exclusief bij balie X, hiervoor krijg je een extra nummer. Enkel kunnen nabestellen op vertoon van Freak afhaalcode op jouw naam. (Om te voorkomen dat je Jan, Piet, Henk en Klaas meeneemt zodat ze allemaal op freakuren een losse bestelling komen maken).
-Even roepen wanneer een nummer/naam klaar staat, samen controleren (of sturen naar de afhaalparking).
-Iets niet geleverd? Enkel balie Y voor dit euvel. Kan je al gelijk naar gestuurd worden bij binnenkomst of na controle van artikelen.

Op deze manier heb je eigenlijk amper rijen aan de balies. Minder mensen in een rij betekent ook dat ze in de showroom kunnen rondneuzen, en daarmee zijn ze ook eerder geneigd een extra bestelling te maken.

Freakbestelligen buiten de freakuren om zou ik alleen nog toestaan op blokken waar het sowieso nooit druk is.

Dat er Freaks niet op de afgesproken tijd komen is mij ook opgevallen. Ik was er om 0:00u en dat was ook mijn tijdvak, maar hoorde om mij heen lui kletsen dat ze eigenlijk pas 2 uur later ingepland stonden.

Ik denk dat het vooral verstandig is om dat beter te controleren aan de poort of binnenkomst. De jongen aan de poort kon de datum en tijd zo snel even niet vinden op mijn bon, dus vroeg me alleen of ik een afhaaldatum had van de 28e, maar controleerde dat niet.

Voor de Freakblokken zou ik het volgende doen:

-op de 27e afhaalcodes versturen voor freakblok en samengevoegde bestellingen.
-bij binnenkomst laten scannen en een nummer meekrijgen.
-mensen die vroeger afkomen simpelweg laten wachten tenzij het niet druk is.
-losse nabestellingen enkel/exclusief bij balie X, hiervoor krijg je een extra nummer. Enkel kunnen nabestellen op vertoon van Freak afhaalcode op jouw naam. (Om te voorkomen dat je Jan, Piet, Henk en Klaas meeneemt zodat ze allemaal op freakuren een losse bestelling komen maken).
-Even roepen wanneer een nummer/naam klaar staat, samen controleren (of sturen naar de afhaalparking).
-Iets niet geleverd? Enkel balie Y voor dit euvel. Kan je al gelijk naar gestuurd worden bij binnenkomst of na controle van artikelen.

Op deze manier heb je eigenlijk amper rijen aan de balies. Minder mensen in een rij betekent ook dat ze in de showroom kunnen rondneuzen, en daarmee zijn ze ook eerder geneigd een extra bestelling te maken.

Freakbestelligen buiten de freakuren om zou ik alleen nog toestaan op blokken waar het sowieso nooit druk is.

Eigenlijk geef je in de oplossingen die je aangeeft alleen maar meer mogelijkheden waarop het fout zou kunnen gaan.

Je moet alles zo simpel mogelijk houden en zo weinig mogelijk fouten kunnen maken.

1. Bestellingen laten doen en een maximaal aantal personen per venster.
2. Aan de hand van je volume welke je kan verwerken in een venster bouw je kassa's / ophaalstations.
3. Beveiliger / de kassa controleert de tijden waarop iemand komt en geeft hier aan dat iemand te vroeg is. Ook bij te laat zijn moet je iets inregelen.

Tevens snap ik je laatste zin niet met freakbestellingen buiten de freakuren om?

Gratis cake als je op tijd komt. Maar dan komt de volgende discussie (ook zonder de gratis cake). Ben je te laat doordat je lang hebt moeten wachten of ben je te laat omdat je echt te laat bent? :D

In Steenbergen was ik "te laat", maar dat kwam omdat ik moest wachten. Dan krijgen we daar weer discussie over :-p

Ik heb hier ook mijn bestelling opgehaald gisteravond. Heb net als anderen een tijdje moeten wachten, maar ik reken daar eigenlijk altijd al op.
Bedrijven als deze die het hart voor freaks hebben en ons super prijzen bieden, trekken nu eenmaal veel en grote bestellingen aan.

En dan gaat alles tellen, de bevoorrading van leveranciers, het al dan wel niet uitgeleverd krijgen van de producten die besteld waren, ongelukken op de weg, waardoor mensen die van ver komen hun tijdsvak niet meer halen, enzovoort.

Ik heb al jaren geleden geaccepteerd dat als je van super goede acties gebruik wil makem, zoals bij Bredavuurwerk, dat soms wachten er nou eenmaal bij hoort.

Wat ik veel vervelender vind, is dat je halve bestelling er niet is....maar daar heb ik hier nog nooit last van gehad, alles geleverd wat ik besteld heb, dus voor mij ook volgend jaar weer Bredavuurwerk!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan