Dat er Freaks niet op de afgesproken tijd komen is mij ook opgevallen. Ik was er om 0:00u en dat was ook mijn tijdvak, maar hoorde om mij heen lui kletsen dat ze eigenlijk pas 2 uur later ingepland stonden.
Ik denk dat het vooral verstandig is om dat beter te controleren aan de poort of binnenkomst. De jongen aan de poort kon de datum en tijd zo snel even niet vinden op mijn bon, dus vroeg me alleen of ik een afhaaldatum had van de 28e, maar controleerde dat niet.
Voor de Freakblokken zou ik het volgende doen:
-op de 27e afhaalcodes versturen voor freakblok en samengevoegde bestellingen.
-bij binnenkomst laten scannen en een nummer meekrijgen.
-mensen die vroeger afkomen simpelweg laten wachten tenzij het niet druk is.
-losse nabestellingen enkel/exclusief bij balie X, hiervoor krijg je een extra nummer. Enkel kunnen nabestellen op vertoon van Freak afhaalcode op jouw naam. (Om te voorkomen dat je Jan, Piet, Henk en Klaas meeneemt zodat ze allemaal op freakuren een losse bestelling komen maken).
-Even roepen wanneer een nummer/naam klaar staat, samen controleren (of sturen naar de afhaalparking).
-Iets niet geleverd? Enkel balie Y voor dit euvel. Kan je al gelijk naar gestuurd worden bij binnenkomst of na controle van artikelen.
Op deze manier heb je eigenlijk amper rijen aan de balies. Minder mensen in een rij betekent ook dat ze in de showroom kunnen rondneuzen, en daarmee zijn ze ook eerder geneigd een extra bestelling te maken.
Freakbestelligen buiten de freakuren om zou ik alleen nog toestaan op blokken waar het sowieso nooit druk is.