[Freakactie 2018] BredaVuurwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier dit jaar voor het eerst besteld en gisteren mijn bestelling opgehaald.
Ik vond het erg chaotisch en lang duren. Het duurde ruim 1,5 uur voor een vriend en ik weer buiten stonden.

Ik kreeg the Tropical Nights omdat de I've got the power er niet was. Dit terwijl ik deze in januari al had besteld, toch vreemd.
Ook was de Color strike strike er niet, hiervoor kreeg ik een tegoedbon van de freakprijs (80 euro). Nou daar zoek je nu in de showroom niks gelijkwaardigs voor uit. Uiteindelijk het geld teruggekregen.

Ondanks de hele scherpe prijzen denk ik wel dat het bij deze ene keer blijft.
 
Hier dit jaar voor het eerst besteld en gisteren mijn bestelling opgehaald.
Ik vond het erg chaotisch en lang duren. Het duurde ruim 1,5 uur voor een vriend en ik weer buiten stonden.

Ik kreeg the Tropical Nights omdat de I've got the power er niet was. Dit terwijl ik deze in januari al had besteld, toch vreemd.
Ook was de Color strike strike er niet, hiervoor kreeg ik een tegoedbon van de freakprijs (80 euro). Nou daar zoek je nu in de showroom niks gelijkwaardigs voor uit. Uiteindelijk het geld teruggekregen.

Ondanks de hele scherpe prijzen denk ik wel dat het bij deze ene keer blijft.

Eigenaardig. Omdat de Visions was afgekeurd en ik deze voor 90 euro had aangeschaft, mocht ik gewoon voor 150 euro (adviesprijs waarschijnlijk) iets in de showroom uitkiezen. Misschien niet al het personeel goed ingelicht?

Toch wel jammer dat er best wat mensen een minder prettige ervaring hebben bij BredaVuurwerk. Heb het idee dat er vorig jaar niet zoveel "negatieve" berichten hier op het forum rondgingen.
 
Ben gister samen met mij maat het vuurwerk op gaan halen . We kregen netjes te horen dat het uit liep ..Prima ,heerlijk om nog even rond te hangen in de winkel en een praatje te maken met Cees, was weer lachen zoals altijd met zijn humor. Heb alles compleet en netjes mee gekregen en mijn maat ook dus tevreden en volgend jaar weer van de partij :thumbup:
 
Ben gister samen met mij maat het vuurwerk op gaan halen . We kregen netjes te horen dat het uit liep ..Prima ,heerlijk om nog even rond te hangen in de winkel en een praatje te maken met Cees, was weer lachen zoals altijd met zijn humor. Heb alles compleet en netjes mee gekregen en mijn maat ook dus tevreden en volgend jaar weer van de partij :thumbup:

We hebben ons wel vermaakt ejj.. Je weet idd dat dit een drukke periode is en dat het allenaal net niet loopt zoals gepland.
Maar wat maakt ons dat beetje extra tijd eventueel uit... Als er maar geleverd wordt wat er besteld is.. dat is belangrijkste..
 
Gisteravond ben ik ook langs Breda gegaan om wat op te halen. Ik ga graag weer terugkomen bij deze winkel, maar ik heb er wel een vreemde bijsmaak aan overgehouden.

De kernwoorden bij deze winkel waren chaos, ongestructureerd, niet goed aangestuurd. Maar ook zeer vriendelijk, sfeervol, volledig en behulpzaam.
Ik kwam een uur te vroeg om twee bestellingen op te halen (eentje van mijzelf, eentje van een stookmaat). In plaats van de opgegeven 22:30 uur (zaterdagavond, gekke tijd, voor mij ideaal, leek me een rustig moment) was ik er 21:30 uur. Dat had te maken omdat ik eerder weg kon gaan bij de vuurwerkwinkel waar ik zelf werk. Te vroeg komen is natuurlijk mijn eigen fout. Maar ik had geen haast en ik wilde geen uur thuis lopen duimendraaien voordat ik naar Breda toe zou gaan.
Hoewel ik een uur te vroeg kwam, was het redelijk rustig op de zaak. Misschien drie mensen die op een losse verkoop bestelling wachtten. En een groepje mannen die een losse bestelling ging plaatsen. Meerdere personeelsleden waren aan het keuvelen met elkaar en waren duidelijk niet druk.
De chaos ontstond al direct bij mijn simpele vraag waar ik moest zijn om mijn voorbestelling op te halen. Dat leek mij een makkelijke vraag na al twee verkoopdagen te hebben gedraaid! Het werd nóg ongewikkelder toen ik de twee gratis cakejes van de freakmiddag op kwam halen. Mijn tegoedbon daarvoor werd door drie mensen gelezen en niemand leek te weten wat ze er mee aan moesten. Uiteindelijk de cakes wel gekregen hoor :)
Na een omweg uiteindelijk te horen gekregen waar ik mijn bonnen af moest geven voor het ophalen van een freakbestelling. De eerste bestelling was iets kleiner, en stond al direct helemaal 100% volledig klaar achter de balie! :thumbsup: perfect! De andere bestelling was groter, en leverde al direct onduidelijkheid op. "Het wordt nu voor je verzameld, je kunt straks je auto naar het magazijn aan de achterkant rijden" kreeg ik te horen. Ok, prima. Drankje gedronken, even op de barkruk gezeten, in de showroom rondgekeken. Allemaal prima.
Half uurtje later ga ik achterom. Er wordt weer met verschillende mensen overlegd waar mijn order blijft. "We moeten het nog pakken!" krijg ik te horen! :shocked: Euh, hallo, ik geef een half uur geleden mijn afhaalbon aan die dame bij de balie! Wat heb je dan lopen doen?! Ik zie zo drie, vier man personeel niksen, dus zet ze aan het werk als er een klant komt!
Dus ik de showroom weer in...even een kwartier gewacht. Toen te horen gekregen dat er een paar cakejes niet waren. Kleine dingen, niks essentieels. Prima opgelost met vervangers; ik had een cake twv 48 euro besteld en 25 euro voor betaald. Ik mocht nu twv 48 euro uit de showroom wat kiezen. Niks op aan te merken!
Uiteindelijk circa een uur na het arriveren in de winkel, kwam mijn bestelling dan werkelijk achterom gereden. Samen gecontroleerd en het bleek 100% te kloppen! :blink: Heel fijn.

Met een goed gevoel weggereden, want iedereen was zeer vriendelijk en we hadden vrijwel alles compleet geleverd gekregen. Het wachten van een uur vind ik nog niet eens het probleem. Het ging mij erom dat het zo onzettend chaotisch was, zelfs terwijl het super rustig was. Ik werk zelf al tien jaar in vuurwerkwinkels (drie verschillende al), dus ik snap echt dondersgoed hoe de logistiek van vuurwerkwinkels in elkaar zit. Met enkele hele simpele handelingen is deze chaos super snel op te lossen bij Cees vd Horst.
- Stel een floormanager aan
- Verplaats personeel van een rustige afdeling naar de plekken waar de piekdrukte zit
- Instrueer je personeel hoe de afhandeling voor klanten werkt
 
Verhaal van DarkSoul heb ik ook vergelijkbaar evaren bij deze winkel, maar dan 3 jaar geleden als eerst.

Blijft een fijne winkel met goede prijzen, maar het logistieke gedeelte is echt niet in orde!
 
Ik heb een soortgelijke situatie meegemaakt als DarkSoul. Had 4 losse bestellingen staan i.v.m freakmiddag, freaksite en gewone Breda vuurwerk site. Bij het ophalen van mijn bestelling werd ik van de afhaal balie naar de showroom gestuurd, en in de showroom wilden ze me weer naar de afhaal balie sturen.

Blijkbaar moest mijn bestellingen nog gelopen worden en hebben we een uur staan wachten. Dit was voor ons helaas erg vervelend want mijn broer moest op tijd bij een draaiklus zijn. Gelukkig toch nog net gehaald door hard terug naar huis te racen, was helaas wel even zwaar stressen.

Verder wel aardig personeel we kregen een drankje aangeboden tijdens het wachten en de showroom is gezellig. Ik bestel er waarschijnlijk volgend jaar wel weer, maar hopelijk is de logistiek dan wat beter.
 
Toch wel jammer dat er best wat mensen een minder prettige ervaring hebben bij BredaVuurwerk. Heb het idee dat er vorig jaar niet zoveel "negatieve" berichten hier op het forum rondgingen.

Vorig jaar was het ook een chaos en heb ik ook anderhalf uur staan te wachten. Daardoor ook niets meer besteld dit jaar.
 
Hopelijk in 2019 een oplossing, bijvoorbeeld X aantal tijdvakken voor de Freaks waarin niet los besteld kan worden (voor zelfde moment afhalen) zodat de lopers de freakorders kunnen lopen op de aangegeven tijd.
Dit mag wat mij betreft ook bepaalde uren overdag of in de nacht (1e verkoopdag) zijn.

Andere oplossing is pas gaan lopen als iemand zich gemeld heeft, een tijdvak van een half uur is breed (natuurlijk erg fijn) maar persoon X kan in het tijdvak 19:00 - 19:30 om 18:58 aankomen en de bestelling staat niet klaar, terwijl persoon Y pas rond 19:25 aankomt en men was rond 18:58 net bezig zijn bestelling klaar te zetten. Zijn bestelling staat bijna een half uur in de weg, en persoon X staat maar te wachten.

Nu gebeurde het ook gewoon dat de losse bestellers eerder wegliepen met spullen dan freaks/voorbestellers.

En als laatst strikter de tijden hanteren. Freak naast me 2 uur te vroeg, maar liep wel eerder met zijn grote bestelling weg (ruim eerder) dan dat ik deed. Ik ben er niet voor niets 10 min voor tijd, zodat ze weten dat ik aan het begin van mijn tijdvak er gewoon ben en de bestelling gehaald kan worden.
 
En krijgen we dan een waardig vervanger als producten er niet zijn. Voor hetzelfde bedrag in de losse voorverkoop is schandalig. Helemaal nadat jullie het zelf “gemeen” noemen om te doen en het dan toch doen.
 
Hier alleen maar weer positieve ervaringen met Breda Vuurwerk.
Vuurwerk ophalen tijdens de freaknacht verliep prima,moest even wachten omdat er nog een aantal personen stonden in te laden,maar was snel aan de beurt.

Alles wat ik besteld had was ook aanwezig,dat is echt een groot pluspunt bij deze zaak.

Nu wachten op de outlet??:D
 
Heb 3 vragen:
1 komt er dit jaar een outlet?
2 zo ja, worden de producten dan dit jaar wel gereserveerd zodat je met zekerheid al je producten (batch 2018 of ouder) geleverd krijgt?
3 ik had het idee dat de freakactie later in het jaar betere aanbiedingen had dan de outlet. Gaan er nog scherpe januaracties komen?
 
Hi Freaks,

Allereerst willen we iedereen een goed nieuwjaar wensen!

Ook willen we iedereen bedanken voor het bezoeken van onze showroom en freakmiddag. We hebben intens genoten van het afgelopen vuurwerkseizoen, die we op dit moment aan het afronden zijn. Het afgelopen jaar zijn wederom flink gegroeid, ook in het aantal freakorders. Ondanks dat het merendeel erg tevreden de winkel uitliep, weten we ook dat sommige lang hebben gewacht en uiteindelijk minder tevreden de winkel uitliepen. Zoals eerder beschreven komen we hier later in een uitgebreide verklaring nog op terug.

We lezen veel goede tips en terechte kritieken. Helaas ervaren we ook steeds meer onbeschoft gedrag (en dat voor kortingen van wel 30-40%). Een veel voorkomend voorbeeld zijn klanten die nachtblokken selecteren, niet komen opdagen en vervolgens een dag later op een ander moment binnen wandelen en zeggen “ik ga toch niet in de nacht m’n vuurwerk ophalen, ik ben niet gek”. Of 1,5 uur te vroeg in de winkel arriveren en nog ruim voor de initiële tijd hun order meenemen, lopen vloeken omdat ze “te lang” hebben moeten wachten.

De afgelopen jaren lukte het ons vrijwel altijd om alles snel en adequaat uit te leveren. Dit jaar helaas dus wat minder op sommige momenten. Voor ons is het 100% duidelijk waaraan dit ligt en we zijn er zeker van dat dit volgend jaar niet nogmaals gebeurd. Maar besef te allen tijde dat wij zelf ook liefhebbers zijn, jullie vuurwerk voor een mooie prijs gunnen/aanbieden en ons stinkende best doen om alles goed te regelen.

We gaan er een mooi jaar van maken!

Onze outlet, inclusief nieuw actietopic, komt binnen enkele dagen online!
 
Hi Freaks,

Allereerst willen we iedereen een goed nieuwjaar wensen!

Ook willen we iedereen bedanken voor het bezoeken van onze showroom en freakmiddag. We hebben intens genoten van het afgelopen vuurwerkseizoen, die we op dit moment aan het afronden zijn. Het afgelopen jaar zijn wederom flink gegroeid, ook in het aantal freakorders. Ondanks dat het merendeel erg tevreden de winkel uitliep, weten we ook dat sommige lang hebben gewacht en uiteindelijk minder tevreden de winkel uitliepen. Zoals eerder beschreven komen we hier later in een uitgebreide verklaring nog op terug.

We lezen veel goede tips en terechte kritieken. Helaas ervaren we ook steeds meer onbeschoft gedrag (en dat voor kortingen van wel 30-40%). Een veel voorkomend voorbeeld zijn klanten die nachtblokken selecteren, niet komen opdagen en vervolgens een dag later op een ander moment binnen wandelen en zeggen “ik ga toch niet in de nacht m’n vuurwerk ophalen, ik ben niet gek”. Of 1,5 uur te vroeg in de winkel arriveren en nog ruim voor de initiële tijd hun order meenemen, lopen vloeken omdat ze “te lang” hebben moeten wachten.

De afgelopen jaren lukte het ons vrijwel altijd om alles snel en adequaat uit te leveren. Dit jaar helaas dus wat minder op sommige momenten. Voor ons is het 100% duidelijk waaraan dit ligt en we zijn er zeker van dat dit volgend jaar niet nogmaals gebeurd. Maar besef te allen tijde dat wij zelf ook liefhebbers zijn, jullie vuurwerk voor een mooie prijs gunnen/aanbieden en ons stinkende best doen om alles goed te regelen.

We gaan er een mooi jaar van maken!

Onze outlet, inclusief nieuw actietopic, komt binnen enkele dagen online!

Heb al 3x een bestelling gedaan bij jullie en altijd netjes geholpen en de spullen gehad die je ook besteld! Je hebt altijd mensen die klagen. Waar gewerkt word worden fouten gemaakt en we mogen blij zijn dat er zulke actie gehouden worden voor de freaks.
 
We lezen veel goede tips en terechte kritieken. Helaas ervaren we ook steeds meer onbeschoft gedrag (en dat voor kortingen van wel 30-40%). Een veel voorkomend voorbeeld zijn klanten die nachtblokken selecteren, niet komen opdagen en vervolgens een dag later op een ander moment binnen wandelen en zeggen “ik ga toch niet in de nacht m’n vuurwerk ophalen, ik ben niet gek”. Of 1,5 uur te vroeg in de winkel arriveren en nog ruim voor de initiële tijd hun order meenemen, lopen vloeken omdat ze “te lang” hebben moeten wachten.

OMG. Die mensen moet je opschrijven en verbieden nog een keer te laten bestellen. Aso's :frusty:
 
Bizar inderdaad, jammer dat zulke dingen gebeuren. Ben alweer benieuwd naar jullie actie's voor dit jaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan