Gister ook weer aanwezig geweest tijdens de demo. 's middags even een kijkje genomen op het schietveld en wat was de indrukwekkend en wat stond er veel. Kortom, de verwachtingen waren hoog gespannen.
Eigenlijk is het meeste wel gezegd, maar wat heb ik genoten tijdens de demo en uiteraard nog meer tijdens de show.
Ik vond dat alles goed was geregeld, verkeersregelaars, genoeg parkeerplekken, bij aankomst een schietlijst inclusief folder ontvangen, schietveld was verlicht en er was zelfs een standje aanwezig. Kortom, erg goed geregeld.
Hieronder mijn toppers:
Crackling : Zag hem pas voor het eerst in actie, maar hij heeft mij echt verrast. Het crackling effect kwam veel hoger dan verwacht. Zeker weten een leuk artikel om erbij te hebben voor tussendoor.
Rebelliouz: Werkelijk schitterend. We kennen deze topper natuurlijk nog van vorig jaar onder een andere naam, maar dit is kwaliteit. Niet een extreem harde burst, maar dat vond ik niet storend, want de effecten zijn erg goed uitgewerkt en branden relatief lang.
Neon Attack: Schitterende cake uit de Yakuza lijn, als ik me niet vergis. Mooie kleurencombinatie en vooral de helderheid viel me op. Dit in combinatie met de witte palmen, valt bij mij erg goed in de smaak. Zeker in de finale met meerdere in fanshape was. Komt zeker op de wishlist voor volgend jaar.
Red Widow: Wat een prachtige nieuwkomer. De double layer mine was vernieuwend en een hele mooie toevoeging. Ook het 'ghost' effect kwam goed tot zijn recht in combinatie met de andere kleuren.
Colossal: De Zena Nr. 1 vond ik goed, maar deze topper vond ik net wat beter. Deze cake doet zijn naam echt eer aan, want de boeketten waren echt kolossaal. Goed gevuld en een prima burst. Zal niet misstaan in een ieders collectie.
Yellow River: Ja, wat moet ik hier nog verder over zeggen. Presteerde als vanouds en dat goud effect blijft mooi. Mooie spreiding, prima burst en wat mij betreft terecht verkozen tot beste 500 gram cake van 2017.
Bunker Blaster: Een topper van een box, veel verschillende effecten, tempo wisselingen en een eindsalvo. Effecten stuk voor stuk goed uitgewerkt en ik vind de box een mooi geheel. Deze box is dan wel speciaal ontworpen door en voor Vuurwerkbunker, maar zou wat mij betreft niet misstaan in de landelijke collectie van EVO.
Colorful City: Door velen al benoemd, maar dit was de absolute topper van de avond. De kleuren zijn enorm helder en de kleurencombinaties zijn echt fantastisch. Daarnaast is het tempo ook top en dat maakt deze box helemaal af, net zoals de spinning tails die net dat beetje extra geven. Om nog maar niet te spreken over de burst en de spreiding.
Blue Night Fire: Ik keek hier toch wel naar uit. Vooraf al wat positieve berichten over gehoord/gelezen, maar zelf was ik nog niet overtuigd op basis van de filmpjes. Maar daar kwam gisteren verandering in. Het eerste deel van de box was leuk, mooie combinatie van goud met blauw en een mooi tempo. Maar als eenmaal het tempo omhoog gaat dan wordt het pas echt interessant, dat vond ik een erg mooi element. Ook de salutes in de finale waren een mooie aanvulling.
De show daar hoef ik natuurlijk niet veel over te zeggen. In één woord: ADEMBENEMEND! Het steppen met de single shots was weer genieten, maar ook de diverse thema's en combinaties getuigen van erg veel creativiteit en kennis. Heb bijvoorbeeld erg genoten van de combi: 1.0" Spinning Flowers en Open Fire, maar ook het fluit thema in het middenstuk was waanzinnig. Helemaal toen de Wicked Whistle de lucht in ging reageerde het publiek erg enthousiast. Ik ben wel benieuwd hoeveel dit er zijn geweest. 6 of 12? De Whistle Banger van Redwire in de finale kwam ook goed tot zijn recht. Het opzwepende tempo deed mij even denken aan Valencia, echt heel gaaf gedaan. En de absolute topper in de finale was natuurlijk de Zena Shell Kit, gingen verrassend hard en wat een spreiding.
Weer bedankt voor een mooie demo en geweldige show en ik hoop dat er volgend jaar weer een demo is.