Gemeente wil buurt inzetten tegen vuurwerk.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
De gemeente gaat met de jaarwisseling van 2019/2020 kijken of buurtbewoners ingezet kunnen worden om het afsteken van vuurwerk op bepaalde plaatsen tegen te gaan. Burgemeester Pieter van Maaren: ,,We moeten wel oppassen dat burgers geen halve politieagenten worden.'' Hendrik Jan Kaptijn (SGP) zwengelde het onderwerp vorige week tijdens de raadsvergadering aan. ,,We vragen aandacht voor onze ouderen tijdens de jaarwisseling. Kan de burgemeester nogmaals een moreel appel doen om toch vooral woon- en zorginstellingen te ontzien tijdens het vuurwerk afsteken?'', zei Kaptijn.

Burgemeester Pieter van Maaren deed dat ter plekke: ,,Houd rekening met elkaar!'' Eind vorige maand zei burgemeester Pieter van Maaren dat er geen vuurwerkvrije zones worden ingesteld, omdat dat niet gehandhaafd zou kunnen worden. Afgelopen donderdag was dat geluid anders: de volgende jaarwisseling wordt wél met vrijwillige vuurwerkvrije zones gewerkt en wordt inzet van de buurt gevraagd.

https://www.heturkerland.nl/nieuws/politiek/15765-gemeente-wil-buurt-inzetten-tegen-vuurwerk

Inderdaad, het mag 8 uurtjes per jaar, houd dus rekening met vuurwerk afstekers, die hebben al een offer gebracht met de HALVERING van de toegestane afsteektijd. En mensen die in die 8 uurtjes de hond moeten uitlaten? Omlopen, wegwezen.

We vragen aandacht voor onze ouderen tijdens de jaarwisseling. Kan de burgemeester nogmaals een moreel appel doen om toch vooral woon- en zorginstellingen te ontzien tijdens het vuurwerk afsteken?'', zei Kaptijn.

ga nou eens eerst eens aan die ouderen vragen wat hun standpunt is, ik weet zeker dat je met een nul op rekest terugkomt. Grrrrr blaaskaken zijn het, wordt er giftig van.

Lekker idee weer, er zijn sowieso buurtbewoners die hun taak TE serieus gaan nemen. Laat me zeker niet aanspreken als een crimineel door een zeikerd in de buurt. Ik sta in mijn recht om vuurwerk af te steken en daar gaat niemand wat aan veranderen.

''We moeten wel oppassen dat burgers geen halve politieagenten worden.''

Dat worden ze nu toch automatisch al, denk een beetje na

Had het laatst met een vriend over die vuurwerkvrije zones bij bejaardenhuizen. Ga die mensen zelf eens vragen wat ze er van vinden voordat je zo'n verbod instelt. Die vriend bevestigde namelijk wat hier ook al vaak gezegd wordt: de bewoners vinden het prachtig! Zijn oma gaat altijd op oudjaarsavond samen met een hele groep voor het raam zitten om vuurwerk te kijken. "Oh, die is mooi!" "Wauw, moet je daar eens kijken!"

Waneer wordt deze burgemeester opgepakt. Dit is in mijn ogen opruien. En dat mocht tog niet bij de wet ? Kijk maar na Jenny Douwes ivm zwarte piet

Laatst bewerkt:
Een beetje normale bejaardenhuis heeft dubbele glas waardoor je het lawaai ook al een stuk minder hoort. Verder zijn de oudjes meestal al stokdoof. Dus.. hoezo dan niet afsteken bij een bejaardencentrum wanneer deze mensen voor de rest van het jaar al binnen zitten en niks spannends te beleven hebben? Dus, even een enquête houden tussen de bewoners zelf voordat men besluit tot een vuurwerkvrije zone.

En ik maar denken dat het niet gekker kon. Wat een achterlijke imbecielen in dit land. Ga allemaal maar voor politieagentje spelen hoor, toe maar ga je gang.:bonk:

De eerste de beste die bij mij tussen 18.00u en 02.00u op de stoep staat heeft toch echt gewoon pech.....

Ik hou even stil voor oudere wandelaars en honden (altijd al gedaan) en voor de rest jammer dan. Er zijn grenzen.

Sinds de halvering van de afsteektijden is de koek bij mij een beetje op....

En ik maar denken dat het niet gekker kon. Wat een achterlijke imbecielen in dit land. Ga allemaal maar voor politieagentje spelen hoor, toe maar ga je gang.:bonk:

Heb jij al jaren last van een vervelende buurman? Schop 'm dan met oud en nieuw legitiem in elkaar. Onder het mom van "handhaving".

Ik heb al een zure buurman die er in het verleden voor heeft gezorgd dat ik mijn vuurwerk op oudjaarsdag kwijt was. Hij mag het proberen om mij aan te spreken om geen vuurwerk af te steken, krijgt hij meteen een gummi knuppel in zijn nek van mij. Ben er zo langzamerhand klaar mee.

Ik heb al een zure buurman die er in het verleden voor heeft gezorgd dat ik mijn vuurwerk op oudjaarsdag kwijt was. Hij mag het proberen om mij aan te spreken om geen vuurwerk af te steken, krijgt hij meteen een gummi knuppel in zijn nek van mij. Ben er zo langzamerhand klaar mee.

De bekende 0900 lijn, laat me raden.....

Vorig jaar was een man mishandeld omdat die opmerkingen maakte over vuurwerk. Door deze onzin krijg je nog meer van zulke situaties ben ik bang.

De bekende 0900 lijn, laat me raden.....

Inderdaad. Maar je zit wel even raar te kijken als je een belletje van je vriendin krijgt, terwijl je aan het carbid schieten bent, dat je thuis moet komen, om vervolgens geconfronteerd te worden met een politie macht die in je woonkamer staat, bij je voorraad voor die avond :cry:

Dat voor eigen rechtertje spelen door die zeurders gaat verkeerd aflopen, let maar op.
Hier komt enkel frustratie, stress, schelden en fysiek geweld van, vanuit één partij wat escaleert tot rottigheid tussen 2 partijen.
Ik zie de berichten hierover op vwc na 1 januari wel ; roep om algeheel vuurwerkverbod na vechtpartijen in vuurwerkvrije zones. Juist een bericht als koren op de molen voor de overheid.

Dus kan men stellen dat die ellende zijn oorsprong heeft in de burger-handhaving in die zgn vuurwerkvrije zones.
Geknald wordt er toch wel overal, dus op termijn ziet de overheid uiteindelijk toch wel in dat dit vuurwerkvrijezone idee ook niet werkt, of aan de andere kant vrij baan geeft voor het algehele verbod op vuurwerk.

Back
Bovenaan