Aldi - Categorie 1 vuurwerk

Zo eerste stooksessie net weer gehad met de kleine prinses. Due auper fonteinen doen het nog beter dan vorig jaar. Mega hoog lang en krachtig! Topspul!!
Lekker, de kop is er af en weer wat kruitdampen het huis in ;)

10 wondertollen getest hiervan knalden er 2. Lijkt me niet wenselijk om een kleiprop tegen je aan te krijgen laat staan in je oog:no:

Omdat ik nog een pakje ratellinten van vorig jaar (2016 batch) had liggen, heb ik ze even met elkaar vergeleken qua inhoud. Op de onderstaande foto ligt de 2016 batch boven en de 2018 batch dus onder:

IMG_7899.jpg

Als eerste valt op dat de linten van de 2016 batch een stuk korter zijn, maar wel een iets langer en steviger lontje hebben. Daarnaast hebben ze ook nog zo'n dingetje om ze aan op te hangen, hoewel ik daar nog nooit gebruik van heb gemaakt. Dan de ontledings-test, links 2016 en rechts 2018:

IMG_7905.jpg

Bij de 2016 batch valt op dat de meeste sterren al uit het lint zijn gevallen. Dit komt waarschijnlijk doordat ze al wat ouder zijn en de lijm waarmee ze vastgeplakt zaten onderhand dus is uitgewerkt. De 2016 batch telt gemiddeld 74 balletjes, de 2018 batch ongeveer 85; dat mag ook wel met die extra lengte. Al met al dus geen groot verschil qua hoeveelheid sterren.

Zat net de "Ninjamix" die vanaf 13 december te koop is nog even te bestuderen. Is voornamelijk spul dat dan met een ander etiketje erop verkocht wordt (knetterballen, hyperfontein, wondertollen, flitsers). Ben wel benieuwd naar de glitters, de smaragden en de jumbo knalerwten.

opt.1817w.png

Die luchthuilers bovenin zijn die nieuw? zit wel een lang stokje aan voor een luchthuiler, ben benieuwd hoe deze gaat

De 2016 batch telt gemiddeld 74 balletjes, de 2018 batch ongeveer 85; dat mag ook wel met die extra lengte. Al met al dus geen groot verschil qua hoeveelheid sterren.
Nou, dat is toch mooi 15% extra sterren! Op 60 van die linten is dat iets van 660 knetters extra, voor dezelfde 2,99 Euro die je vorig jaar ook betaalde. :cool:

Die luchthuilers bovenin zijn die nieuw? zit wel een lang stokje aan voor een luchthuiler, ben benieuwd hoe deze gaat
Denk dat het gewoon dezelfde luchthuilers zijn als in het XXL-pakket. Ander plakkertje erop en klaar is Aldi. En volgens mij zijn de stokjes gewoon even lang, als ik zo het xxl-pakket nog eens bekijk.

opt.1817w.png

Deze zijn toch vanaf 13 december pas te koop? Lijkt me hetzelfde als de crackling balls?

Dat klopt helemaal, ditbkaartje hier ook bij de knetterballen. De naam klopt niet, ook voor de rotjes niet en dr prijs is fout voor het product dat met typfout op het kaartje staat (de rotjes gaat 3,99 kosten, geen 2,99). Ben benieuwd of ze het door hebben voordat ze in de schappen liggen

Gisteravond ook wat gestookt met mijn zoontje.
Knetterkings zijn wel leuk, net zoals de ratellintjes en de fonteinmix.

Voetzoekers zijn ook leuk, al knalde er gisteren 1 uit elkaar alsof het een astronautje was.

Wondertollen en de knetterballs zijn een beetje hetzelfde als die van de Big Bazar.
De XXL-knetterballen zijn flop, knallen net zo hard als de normale lijkt wel, meer plastic dan plezier vind ik...

Ik wel. Veel kids gooien ze pas op het laatste moment of als ze al aan staan. Of ze gebruiken er 1 om de rest mee aan te steken. En ik geloof niet dat dit zachte knallen zijn.

Okee films gezien, knallen niet heel hard. Maar het vuur komt de verkeerde kanten uit de grondbloem. Niet best. Hopelijk worden alle grondbloemen op juiste wijze op gemaakt en raken er geen kinderen gewond :D

Back
Bovenaan