'Zorg elk jaar voor vuurwerkbrillen voor kinderen bij jaarwisseling'

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
694

NIJMEGEN - D66-raadslid Grete Visser wil dat de gemeente Nijmegen voortaan elk jaar aan de vooravond van de jaarwisseling vuurwerkbrillen uitdeelt aan leerlingen uit de bovenbouw van de basisscholen.

Afgelopen jaar heeft Nijmegen dat bij wijze van proef gedaan, na een oproep van de raad meer aandacht te besteden aan preventie rond het afsteken van vuurwerk. In december 2016 zijn toen 4.000 vuurwerkbrillen beschikbaar gesteld. Visser roept de burgemeester en mede-raadsleden op voor het uitdelen van deze brillen structureel geld in de stadsbegroting op te nemen.

Bron

heel goed, die dingen kunnen er niet genoeg zijn en zolang ze gratis zijn zullen er meer deze dragen en is het ook geen belemmering voor de kinderen die het zgn niet stoer vinden.

waarom brillen alleen voor kinderen?
gewoon aan iedereen verplicht stellen.
het moet maar.
dan heeft tjeerd de faber ook niks meer om een dikke lul van te krijgen in de media.

Prima zouden ze in elke gemeente moeten doen. Heb er zelf ook genoeg om uit te delen. Als omstanders willen meekijken is dat prima, maar wel een brilletje op graag.:cool:

Ik ga voor O&N ook een tas vol brillen verzorgen voor familie en omstanders

Heb ik ook gedaan vorig jaar. In plaats van gratis vuurwerk bij een cakebox 24 brilletjes gratis erbij gedaan. Iedereen heb ik een brilletjes uitgedeeld met uitleg. Gaf mij wel wat rust in mijn hoofd dat alleen koppige mensen nog maar gevaar liepen. Maar dan wist ik tenminste zeker dat ik er alles aan gedaan heb.

Zelf zet ik hem bij de eerste pot om 18:00 al op en daarna gaat hij niet meer af. Na 15 minuten heb je niet meer door dat je hem op hebt.

Pro-tip: zet de zak brillen bij de verwarming. Dan zijn ze warm en beslaan ze niet. Een beslagen bril kan je dan zo omwisselen indien nodig.

Back
Bovenaan