Zevenbergen 17-12-2008 (demo)

moontan

VWC lid
Waar: Zevenbergen
Wie: nog niet bekend
Opdrachtgever: Multimate Zevenbergen
Wat: demo consumentenvuurwerk
Tijdstip: 20.00 uur
Collecties: GBV/Proline

Zwaar vuurwerk in trek bij de consument
door Mariëtte den Engelse. woensdag 10 december 2008 | 07:44 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 10 december 2008 | 17:08

Peter van Roessel: 'Ik heb nu al bestellingen binnen, terwijl de folder pas deze week de deur uitgaat.' foto Gerard van Offeren/het fotoburo
BS_6401243_6401243-_974025b.jpg

ZEVENBERGEN - Peter van Roessel, eigenaar van bouwmarkt Multimate in Zevenbergen verwacht dat het zwaardere vuurwerk dit jaar in trek is. "Dat is tegen de grens aan van wat we mogen verkopen.

Vorig jaar is die grens opgerekt. De overheid heeft dat gedaan om te voorkomen dat de consument in België en Duitsland zijn vuurwerk haalt."

Ook ziet Van Roessel een toename in de verkoop van vuurpijlen. Het siervuurwerk is populair. Het is voor het tweede jaar dat Multimate een verkooppunt is van vuurwerk. "Ik heb goede reacties gehad vorig jaar en verwacht een verdubbeling van de omzet." Wat de omzet vorig jaar was, wil hij evenwel niet zeggen. Het geeft wel aan dat Van Roessel niet de indruk heeft dat de verkoop van vuurwerk last zal ondervinden van de economische crisis. "Het afsteken van vuurwerk met oud & nieuw is traditie. Ik heb nu al bestellingen binnen, terwijl de folder pas deze week de deur uitgaat."

In heel de gemeente Moerdijk zijn er slechts drie verkooppunten van vuurwerk. Naast de Multimate is dat de Boerenbond aan de Kristallaan in Zevenbergen en in Willemstad is vuurwerk te koop bij De Tagrijn.

"De vuurwerklijn die ik verkoop is speciaal. In Teteringen is het eerste verkooppunt dat dezelfde lijn verkoopt. Maar richting Zeeland is het helemaal niet te krijgen."

Consumenten die willen weten wat er allemaal te koop is bij Multimate kunnen 17 december om 20.00 uur terecht op het voetbalveld bij Seolto in Zevenbergen. "Daar geven we, net als vorig jaar, een vuurwerkshow. De consument kan zich daar oriënteren. We steken vuurwerk af en vermelden de naam van het produkt, zodat het voor de consument duidelijk is wat hij moet bestellen."

http://www.bndestem.nl/regio/moerdijk/4179886/Zwaar-vuurwerk-in-trek-bij-de-consument.ece

hier ga ik maar even langs denk ik. is voor mij toch in de buurt
zijn er mensen die hier vorig jaar zijn geweest? zo ja, was het wat?

Hmmm, ben er even naartoe geweest! Opzich een mooi demootje, het had alleen wel in een wat rustiger tempo gekunnen. Alles iets te snel achter elkaar.
Verder kwam ik eigenlijk voor de New Starter van Pro-line, en ook hier werd hij niet geschoten.
Natuurlijk wel alle andere mooie cakes van Pro-line gezien, en in real life zijn de burstknallen van de cakes toch echt wel enorm te noemen.

Al bij al geslaagde demo!

Cresco.

Back
Bovenaan