Thanks Bas! Back on topic dan maar

.
Ik mag mezelf gelukkig prijzen als ik jullie ervaringen zo eens lees. Bij mij in de straat zijn mijn buurman van 4 huizen naar rechts en ik de enigen die vuurwerk kopen. Mijn straat loopt in een soort L-vorm, ik woon precies in de knik

. Rechts in de straat koopt dus niemand wat, de andere kant op staan er slechts aan 1 kant huizen waar veelal jonge gezinnen wonen. Deze mensen hebben wel wat vuurwerk, maar vaak klein siervuurwerk als fonteintjes of kleine potjes die ze rond een uur of 8 's avonds afsteken voor de kids. Mijn buurman koopt de laatste jaren steeds iets minder, ik compenseer dat door steeds iets meer te kopen

.
Echt last van mensen heb ik nooit echt gehad. Vanaf mijn 16e tot ongeveer mijn 20ste jaar ging ik op oudjaarsdag standaard met een groepje vrienden buiten lopen. Jullie kennen het vast wel... Rugzak vol losse knallers en klein spul mee en hobbelen maar

. Maar wij repecteerden altijd wel de mensen die het niet zo op vuurwerk hadden. Je kon het goed zien natuurlijk; mensen keken je angstig aan, liepen met een grote boog om je heen, dan staken wij niets af. Ook als er dieren in het spel kwamen zoals honden o.d., hielden wij gewoon even stil. Wij leefden met het idee dat wij vuurwerk fantastisch vinden, maar rekening moeten houden met hen die dat niet vinden.
Het enige aan "overlast" wat ik me kan herinneren is dat mijn moeder, jawel, mijn moeder! een klein meningsverschil had met een bewoner van een aantal straten verderop. Ik was destijds 16 en was helemaal gelukkig met mijn zelf gekochte grondbloemen, jumping-jacks, babypijltjes en romeinse kaarsen. Madame in kwestie liep langs en vroeg mijn moeder, die stond te kijken wat ik allemaal deed, wat zij ervan vond. Mijn moeder antwoordde keurig met: "Ik heb zelf niets met vuurwerk, maar ik vind dit voor mijn zoon wel leuk!" waarop de dame enigzins geirriteerd antwoordde met: "Wat?! Vind U dit leuk?!! Ik vind dit niet normaal!" en de discussie barstte los

. Op het moment zelf heb ik er niet veel van meegekregen natuurlijk, maar achteraf wel een korte samenvatting gehoord van moederlief

.