Zes doden bij ontploffing in Chinese vuurwerkfabriek

Torrr

VWC lid
20/01/11 08u13

Een explosie in een vuurwerkfabriek in het centrum van China heeft aan zeker zes mensen het leven gekost. Er vielen ook 22 gewonden, van wie er negen erg aan toe zijn. Dat hebben de lokale autoriteiten vandaag laten weten. De ontploffing deed zich gisteren voor in de stad Luohe, in de provincie Henan.

Er gebeuren vaak ongevallen in vuurwerkfabrieken in China, zeker in aanloop naar feesten zoals het nieuwe maanjaar, op 3 februari dit jaar.
De Chinese regering kondigde eind vorig jaar aan dat ze grote schoonmaak wil houden in het aantal pyrotechnische ateliers. Er zal een lijst opgesteld worden van bedrijven die geschikt zijn voor de productie van vuurwerk. (afp/adv)

Lees ook: Negen doden bij ontploffing in vuurwerkfabriek in China

bron : http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...-ontploffing-in-Chinese-vuurwerkfabriek.dhtml

het vuurwerk in Nederland, komt dat ook uit illegale fabrieken? Of kan dat niet meer omdat er zulke strenge controles op zitten?
Want zou wel jammer zijn als het vuurwerk waar wij van genieten onder barre omstandigheden gemaakt word.
Wel triest dat hier mensen de dood bij vinden.

greetz

Nee, Nederlands vuurwerk komt niet uit illegale fabrieken, die kunnen namelijk geen erkenning krijgen natuurlijk. Vorig jaar dat o.a. Erik, Fred en Gerwin in China waren met Chinees Nieuwjaar, werd daar ook vuurwerk ingenomen, dat bleek inderdaad illegaal te zijn en "illegaal" is daar dus echt gevaarlijk....

Klopt,Al het vuurwerk uit China voor de Chinese markt hoort voorzien te zijn van Fabrieksnaam/nr.
Staat dat er niet op komt het van illegale fabriekjes af.
En mocht de politie dit vinden wordt het in beslag genomen en op een best mooie manier vernietigd:p

K dan steek ik in ieder geval met een schoon geweten mijn vuurwerk aan;-)
Toch blijft het wel pijnlijk die ongelukken. Staat misschien ver van ons bed af, maar de situatie daar is denk ik niet al te best.
Hopelijk dat er in de toekomst iets aan gedaan kan worden.
Maar ik betwijfel het.

greetzz

Back
Bovenaan